امروز : پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 27
۰۶:۵۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 78089
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۲
تعداد بازدید: 78
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، پس از پخش مجموعه «کرکره» در ایام نوروز، محمد نجار صراف تهیه کننده این مجموعه یادداشتی را در اختیار خبرگزاری ...

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، پس از پخش مجموعه «کرکره» در ایام نوروز، محمد نجار صراف تهیه کننده این مجموعه یادداشتی را در اختیار خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس قرار داده که متن کامل آن در ادامه می آید:

کرکره، آزمون صبر مدیران تلویزیون یا؟!

تلویزیون امسال نیز مانند روال سابق و همیشگی خود با برنامه های متفاوتی به استقبال نوروز رفت، برنامه هایی که برخی از آن ها در سال های قبل امتحان خود را پس داده و برخی دیگر از آن ها تجربه ای نو برای رسانه ملی به حساب می آمدند. در این بین سریال هایی مانند «پایتخت» و «کلاه قرمزی» که پیش از این هم با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده بودند و بیشتر به خاطر همان حس نوستالژی عمیقی که مخصوصا کلاه قرمزی برای مخاطب دارد  یک بار دیگر توانستند درصد قابل توجهی از مخاطبین جعبه جادویی را به خود جذب نمایند که در این بین مثل سال های گذشته سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم گوی سبق را از دیگر سریال ها ربود و در رده اول این دسته بندی از نظر مخاطبان سیما قرار گرفت.

در میان آثار نوروزی رسانه ملی اما سریال «کرکره» تجربه ای نو و تازه به نظر می رسید. سریال طنزی که به صورت آیتمی تولید شده بود و قصد داشت نوعی جدید از کمدی را به تصویر بکشد. این جدید بودن را می توان از نوع شوخی ها، بازی های جدید و البته بازیگران جدید این مجموعه به راحتی متوجه شد. کرکره که با ترکیبی از بازیگران جوان و با سابقه تئاتری آنها روی آنتن شبکه سه سیما رفته بود، امسال جایگزین «خنده بازار» شد تا شاید بتواند موفقیت های خنده بازار را به شکل دیگری تکرار نماید. البته لازم به ذکر است که وجه تشابه کرکره با خنده بازار فقط در نام مجموعه طنز آیتمی اش خلاصه می شود، چراکه در ماهیت دو اثر تفاوت های چشم گیری در نحوه و نوع پرداخت به شوخی ها به شدت دیده می شود.

به هر حال در مورد هر مجموعه ای که برای اولین بار در تلویزیون تولید می شود، حرف و حدیث هایی از نظر منتقدین و رسانه ها وجود دارد و اگر این اثر تولیدی به گونه ای نو و با بهره گیری از گروه و چهره های بازیگری جدید در عرصه تصویر باشد که دیگر جای خود دارد.

اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم و در مقام قیاس این اثر با سایر مجموعه های طنز آیتمی برآییم، درخواهیم یافت که به طور معمول هر مجموعه طنزی در تلویزیون در طول مدت زمان، توانست به نتیجه و استقبال خوب مخاطب برسد. حال که اکثر گروه های برنامه ساز، کرکره را با خنده بازار و سایر مجموعه های طنز آیتمی که در این سه سال اخیر از رسانه پخش شد قیاس می کنند، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که «خنده بازار» هم همانطور که دیدیم مدتی بعد از پخش ابتدایی خود توانست با سلیقه مخاطب هم سو شود و ارتباط خوبی با بیننده برقرار نماید. با این تفاسیر به نظر می رسد توقع درخشش آنی از گروه جوان «کرکره» توقع چندان منصفانه ای نیست. یکی از وجوهی که به عقیده بسیاری در مورد «کرکره» دیده می شد، استفاده از ظرفیت های خاموش تئاتر و هنرمندان جوان و جویای نام آن بود. در شرایطی که بارها شنیدیم برخی ها در تلویزیون برای جذب مخاطب بیشتر به بازیگر نقش اصلی خود که می تواند یکی از ستاره های سینما باشد ماهانه دستمزدی بسیار بالا پرداخت می کنند، سریال کرکره به سراغ بازیگران جوان تئاتر رفت که نتیجه آن معرفی استعدادهای جوان و با انگیزه به تلویزیون و دنیای بازیگری است، چرا که همه اعضای این گروه از بهترین ها و مستعدهای حیطه تئاتر در این سالهای اخیر بوده و هستند. این مسئله با توجه به شرایط نه چندان مساعد مالی سازمان صدا و سیما می تواند نوید خوبی برای مدیران تلویزیون باشد تا با بهره گیری از این افراد و اعتماد به گروه های جوان تئاتری در آینده شاهد درخشش بیشتر این مجموعه طنزهای آیتمی باشیم.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار