امروز : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 5
۰۵:۰۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 79165
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ساعت ۱۲:۵۹
تعداد بازدید: 37
خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، درباره تکمیل حلقه‌های مفقوده کریدور‌های ترانزیتی شمال - ...

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، درباره تکمیل حلقه‌های مفقوده کریدور‌های ترانزیتی شمال - جنوب اظهار داشت:‌ در حال حاضر حدود 9 هزار و 400 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور در حال احداث است که برای تکمیل آنها بیش از 15 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را در حمل و نقل رونق و سایر بخش‌ها را در حمل و نقل پوشش دهیم و معضلات و چالش‌های حمل و نقل مانند تصادفات و سوانح رانندگی را کاهش دهیم، باید 25 هزار کیلومتر راهی که 75 درصد ترافیک کشور را پوشش می‌دهد، در خطوط رفت و برگشت تفکیک و چهار خطه شده و در قالب آزادراه و بزرگراه اجرا شود.

خادمی اضافه کرد: تنها مشکل اساسی در این باره کمبود نقدینگی برای تکمیل آنها است تا بتوان این هدف ملی را محقق کرد. 

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها اظهار داشت: فرهنگ حمل و نقل در ایران بر اولویت مدل جاده‌ای شکل گرفته است، طوری که بیش از 94 درصد مسافران و بیش از 90 درصد کالا از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود آنکه 200 هزار کیلومتر جاده در کشور شامل 120 هزار کیلومتر جاده روستایی و 80 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی داریم، اما 75 درصد بار و مسافر تنها در 25 هزار کیلومتر از این جاده‌ها جابه‌جا می‌شوند.

* تکمیل کریدور ترانزیتی شمال-جنوب تا پایان سال

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها با بیان اینکه احداث چند راه اصلی برای میان‌بر کردن کریدورهای ترانزیتی لازم است، اضافه کرد: یکی از محورهای اساسی و اصلی کشور در کریدور شمال به جنوب محور سیرجان ـ بندرعباس است، ‌در حال حاضر بزرگراه سیرجان - بندرعباس به اتمام رسیده است که قبل از ایام نوروز زیر بار ترافیک رفت.

خادمی ادامه داد: ‌کریدور شمال به جنوب که محور سیرجان - بندرعباس هم بخشی از آن است، اقیانوس هند و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را به کشورهای آسیای میانه متصل می‌کند.‌

وی با بیان اینکه در حال حاضر از بندرعباس تا تهران مسیر بزرگراهی 4 خطه وجود دارد، اضافه کرد:‌ از تهران مسیر 3 شاخه شده است، در یکی از شاخه‌ها مسیر تهران-کرج-قزوین-رشت وجود دارد که 4خطه آن تکمیل است در شاخه دیگر نیز محور تهران-فیروزکوه-ساری است که قطعات پایانی آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها ادامه داد: در شاخه‌ای دیگر از مسیر، تهران از طریق محور هراز به آمل متصل شده است که عملیات تکمیل بزرگراهی آن تا 2 سال آینده به اتمام خواهد رسید.

خادمی بیان کرد: دو سال پیش در محور هراز، گردنه امامزاده هاشم به عنوان یک نقطه پرحادثه، برف‌گیر و خاص از طریق احداث «واریانت گردنه امامزاده هاشم» حذف شد، ضمن آنکه فاز دوم این پروژه نیز در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: اجرای فاز دوم نیز تأثیر بسیار مهمی در تسریع عبور و مرور، حذف ترافیک خودروها و تسریع جابه‌جایی کالا دارد، ضمن آنکه کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و کاهش سوانح رانندگی از مزایای اجرای این قطعه است.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها اظهار داشت: از دیگر مزایا رفع مهمترین گره ترافیکی محور هراز، کاهش طول مسیر به میزان حدود 9 کیلومتر و کاهش ارتفاع حدود 500 متری نسبت به گردنه امامزاده هاشم، است.

وی اظهار داشت: در ادامه کریدور شمال-جنوب و ادامه محور ترانزیتی تهران-کرج-قزوین-رشت، شهر رشت از طریق بزرگراه به آستارا متصل می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها بیان کرد: در حال حاضر از رشت تا آستارا مسیر به صورت بزرگراه در حال احداث است که 10 کیلومتر آن باقی مانده و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

خادمی یادآور شد: به این ترتیب حلقه مفقوده کریدور بزرگراهی بندرعباس - تهران - رشت - آستارا ‌در قالب کریدور شمال - جنوب، تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/م
برچسب ها:
آخرین اخبار