امروز : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 7
۲۰:۵۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 79366
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 49
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر عبدالرسول عمادی، در گردهمایی مسئولان ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر عبدالرسول عمادی، در گردهمایی مسئولان سنجش آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های فارس که در چند روز گذشته به صورت داخلی برگزار شد، اظهار داشت: سنجش و ارزیابی تحصیلی از بدو تاسیس نظام تعلیم و تربیت همراه با آن بوده و سابقه بیش از یک قرن آموزش و پرورش موجب جلب اعتماد همگانی نسبت به آن شده است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ماموریت قبلی اداره سنجش، ارزیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی بوده است افزود: امروز ارزیابی تمام عوامل و مولفه‌های نظام تعلیم و تربیت مانند، ارزیابی معلمان، فضای آموزشی، محتوای آموزشی، بررسی وضعیت فرایند یاددهی و یادگیری در دستور کار قرار دارد.

عمادی گفت: وزارت آموزش و پرورش بزرگ‌ترین دستگاه علمی و آموزشی کشور است و نیاز به ارزیابی جامع دارد که منوط به تامین تجهیزات و نیروهای متخصص است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه، ارزشیابی یک امر کمی است و هم‌پای تدریس و فرایند یاددهی و یادگیری است اضافه کرد: اگر تدریس انجام شود و ارزشیابی نباشد، کار تدریس ناقص خواهد ماند.

وی گفت: یکی از راه‌های برون‌رفت آموزش و پرورش از مشکلات کنونی، انتخاب معلمان از بین نخبگان و جذب افراد توانمند در این عرصه است تا آموزش و پرورش واقعی صورت گیرد.

عمادی ادامه داد: ارزیابی آموخته‌های دانش‌آموزان آخرین گام در آموزش و پرورش و داوری نهایی است و این کار معلم است که باید در فرایند تدریس انجام دهد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی فراگیران و قضاوت در مورد برتری دانش و مهارت آنها موجب می‌شود تا سطح نیاز علمی آنها مشخص شود گفت: از اهداف مهم دیگر ارزشیابی، سنجش پیشرفت تحصیلی، نظارت و هدایت گام به گام  و ایجاد فرصت خودارزیابی است.
انتهای پیام/2448/ط
برچسب ها:
آخرین اخبار