امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 11
۰۴:۱۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 79521
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ساعت ۱۰:۲۵
تعداد بازدید: 22
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سالیان سال است که حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری مطرح می‌شود و سال 1391 نیز سال«تولید ملى و ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سالیان سال است که حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری مطرح می‌شود و سال 1391 نیز سال«تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى» نام‌گذاری شد. ولی متاسفانه تنها در مقطعی خاص به این موضوع پرداخته شد و دیگر از یاد مسئولان ذی‌ربط می‌رود. امروزه استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی شهر برای معرفی کالاها بسیار حائض اهمیت شده است و می‌تواند در فرهنگ‌سازی استفاده از تولید ملی تأثیر گذار باشد.

این روزها با نگاه به بیلبوردهای سطح شهر می‌توان توجه مسئولان شهر را به موضوع حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی سنجید، و از حرف تا عمل این مسئولان نمایان می‌شود.

شهرداری تهران مجوزهای بیلبوردهای شهری را اکثرا به تولیدکنندگان خارجی می‌دهند تا داخلی و سند آن نیز در سطح شهر نمایان است. خودنمایی کالاهای لوکس خارجی بر روی بیلبوردهای سطح شهر ریشه تولید ملی را خشک می‌کند چرا که تبلیغات در جوامع رو به رشد اقتصادی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

برای استفاده از تولید ملی و رونق آن باید با فرهنگ سازی مناسب، افزایش کیفیت و تبلیغات رقیب‌های آن تولید خارجی را از دیدگاه‌های مردم حذف کرد و با این اقدام اعتماد سازی لازم را انجام داد. با اقدامات صورت گرفته حمایت از تولید ملی در حد یک شعار در ذهن‌ها مانده است و اقدام اساسی و مهمی هنوز صورت نگرفته است.
 


 

برخی از کارشناسان مسائل شهری با اشاره به اینکه موضوع حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یک بحث مهم است، اظهار می‌دارند: باید فرهنگ سازی مناسبی برای خرید کالاهای تولید داخل صورت گیرد تا مردم تشویق به خرید محصولات داخلی شوند و تبلیغات مناسب از اجناس داخلی می تواند تأثیر به سزایی را در عرصه حمایت از تولید ملی داشته باشد. ولی این روزها شهرداری تهران بیلبوردهای سطح شهر را برای درآمد زایی بیشتر در اختیار تولیدکنندگان خارجی قرار داده است.

نباید تبلیغ کالاهای خارجی در اتوبان‌ها نمایان شود

در این باره سیدحسین هاشمی،استاندار تهران اظهار داشت: به هیج وجه نباید اجازه دهیم که تبلیغ کالاهای خارجی در اتوبان‌های ما خود را نشان دهد.نباید برای ایجاد درآمد اجازه دهیم فضای شهر ما محل تبلیغ کالاهای خارجی باشد. فرزندان ما هنگامی که به کالاهای خارجی چشم می‌اندازند در ذهن آن‌ها اثر گذار است.

وی با اشاره اینکه کالاهای داخلی باید تبلیغ شود، گفت: امید است بتوانیم در کوتاه ترین زمان این بیلبوردهای به تبلیغ کالاهای داخلی بپردازد.
مصوبه فراموش شده شهرداری تهران

به گزارش فارس،در سال 1391، شورای شهر تهران مصوبه‌ای برای ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی در سطح شهر تهران داشت که سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز این مصوبه را مبنی بر ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی بر روی بیلبوردهای شهری اجرا کرده است که اینطور به نظر می‌رسد این مصوبه به فراموشی سپرده شده باشد.
انتهای پیام/ 
برچسب ها:
آخرین اخبار