امروز : پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 30
۱۹:۳۷
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 80231
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 70
عظیم محبی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس در خصوص ...

عظیم محبی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس در خصوص برنامه‌های کاری این دفتر گفت: برنامه‌های کاری در چند برنامه کلان پیش‌بینی شده است که شامل کیفیت‌بخشی به گروه‌های آموزشی، کیفیت‌بخشی به مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مدارس و کیفیت‌بخشی به مدارس شبانه‌روزی و پوشش تحصیلی است.

وی ادامه داد: برای گروه‌های آموزشی اولین بحث‌مان این است که بتوانیم طراحی آموزشی را بر اساس برنامه درسی ملی داشته باشیم؛ گروه‌های آموزشی همکاران مجربی هستند که از بین معلمان هر درس به عنوان سرگروه در استان انتخاب می‌شوند.

محبی افزود: برای هر درس در سطح استان یک سرگروه داریم که حداقل 12 ساعت را به جز کلاس درس برای این کار وقت می‌گذارد؛ بنابراین این نمایندگان گروه‌های آموزشی که نماینده معلمان هستند واسط مسئولان و معلم هستند و کیفیت‌بخشی را از طریق اینها دنبال می‌کنیم؛ یعنی انتظار داریم روش تدریس معلم اصلاح شود و ارزشیابی فرایندی را بهتر دنبال کند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف گروه‌های آموزشی توانمندسازی معلمان از طریق برگزاری جلسات تخصصی است، ادامه داد: آموزش‌های ضمن‌خدمتی که برگزار می‌شود کافی نیست؛ بنابراین نیاز داریم به ویژه در روزهای پنجشنبه و اوقات دیگر معلمان جمع شوند و مسئول گروه‌های آموزشی و مدرسینی که در استان داریم دوباره درس را با معلمان همخوانی کرده و اشکالات برطرف شود.

محبی افزود: بحث دیگر نظارت بر کار معلمان است که نام آن را نظارت بالینی گذاشتیم؛ یعنی گروه‌های آموزشی باید با معلم دوست شوند و در کلاس او بنشینند؛ چرا که چندین نوع معلم داریم، یک معلم سال اول تدریس است و نیازمند توجه بیشتر است و این کارها را گروه‌های آموزشی باید دنبال کند.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار