امروز : شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 23
۰۰:۳۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 80437
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ساعت ۱۵:۱۰
تعداد بازدید: 43
سید رضا شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس در مورد تأثیر نرخ حاملهای انرژی در قیمت تمام شده تولید ...

سید رضا شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس در مورد تأثیر نرخ حاملهای انرژی در قیمت تمام شده تولید فولاد اظهار داشت: سهم حمل و نقل در قیمت تمام شده تولید فولاد حدود 5 درصد است و سهم قیمت سوخت در هزینه حمل و نقل فولاد به 20 درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه قیمت هر متر مکعب گازوئیل تا قبل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها 150 تومان بود، گفت: در حال حاضر این قیمت به 250 تومان رسیده که نشان دهنده افزایش 60 درصدی قیمت گازوئیل است.

وی تصریح کرد: قیمت فولاد از محل افزایش هزینه حمل و نقل، حدود 0.6 درصد افزایش خواهد یافت.

عضو انجمن فولاد ادامه داد: قیمت تولید فولاد از محل افزایش نرخ گاز و برق، حدود 50 تومان افزایش یافته که رشد 2.5 درصدی قیمت فولاد را نشان می‌دهد.

به گفته وی، در مجموع رشد قیمت حامل‌های انرژی باعث افزایش 3 درصدی قیمت تولید فولاد شده است.

وی با اشاره به کاهش تقاضا برای خرید فولاد در بازار طی یک سال گذشته، گفت: اخیراً ساخت و ساز کمی رونق گرفته و همین مسئله باعث ایجاد کمی رونق در بازار فولاد شده است.

وی افزود: قیمت هر کیلو میلگرد در اواخر بهمن ماه به پایین‌ترین حد یعنی 1650 تومان رسیده بود که در حال حاضر به 1950 تومان رسیده است.

شهرستانی رونق نسبی بازار، افزایش نرخ حامل‌های انرژی و رشد حقوق و دستمزد را از جمله عوامل تأثیرگذار در رشد قیمت تمام شده فولاد دانست و گفت: با توجه به شرایط بازار و کمبود تقاضا،‌تولیدکنندگان فولاد به دنبال افزایش قیمت تولیداتشان نیستند.

به گفته وی، در صنعت فولاد برای تولید هر کیلو فولاد، 1.5 کیلو وات ساعت برق مصرف می‌شود و با توجه به حجم تولید فولاد در کشور، این صنعت بیشترین مصرف انرژی را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/م
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها