امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۲۳:۲۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 80876
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 11
به گزارش گروه خواندنی‌های خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری تاپ‌نیوز آمریکا، تحقیقات جدید ملبورن نشان داد که کودکان ...

به گزارش گروه خواندنی‌های خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری تاپ‌نیوز آمریکا، تحقیقات جدید ملبورن نشان داد که کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه نیز از مشکلات زبان و اضطراب رنج می‌برند.

سندرم بیش‌فعالی، ‌اختلالی است که بیشتر وقت‌ها در اثر کمبود توجه در کودکان به‌وجود می‌آید. این نوع سندرم، بیشتر در پسر‌ان دیده شده و از 3سالگی شروع می‌شود اما تشخیص جدی آن از زمانی است که کودک به محیط مدرسه پا می‌گذارد و می‌توان رفتار او را در کلاس درس، مورد بررسی قرار‌داد.

موسسه تحقیقات کودکان «مرداک» نشان داد که کودکانی که به اختلالات رایج رفتاری تشخیص داده شدند در دو منطقه بسیارمهم که بر توان علمی آنها تاثیر دارد و منجر به اختلال در زندگی روزانه آنها می‌شود مشکل دارند.

دو مطالعه بر روی 800 کودک ویکتوریایی که در مجله پزشکی اطفال منتشر شد نشان داد که افراد مبتلا به بیش فعالی با احتمال زیادتری با مشکلات زبان و اضطراب نسبت به همتایان خود مواجه شده‌اند.

یک مطالعه بر روی 400 دانش آموز نشان داد که در زمان شش سالگی کودکان خطر ابتلا به مشکلات زبانی تقریبا سه برابر بیشتر از کودکان فاقد بیش فعالی است.

این بدان معنی است که این کودکان با خواندن و ریاضی مشکل دارند.

محققان گفتند: ما دریافتیم که 40 درصد از کودکان مبتلا به بیش فعالی در مقایسه با کودکان فاقد بیش فعالی 17 درصد بیشتر با مشکلات زبانی مواجه هستند.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار