امروز : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 25
۱۶:۵۹
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 81041
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ساعت ۱۱:۵۳
تعداد بازدید: 17
 عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس در خصوص بحث هیأت ...

 عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس در خصوص بحث هیأت امنایی کردن وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: این وزارتخانه همیشه با کسری اعتبار مواجه است و معمولاً بودجه نیز در اختیار ستاد این وزارتخانه قرار دارد؛ وزارت آموزش و پرورش بودجه را به صورت قطره چکانی در اختیار ادارات آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها قرار می‌دهد به طوری که مناطق نمی‌توانند با این بودجه برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: هدف از هیأت امنایی کردن وزارت آموزش و پرورش این است که اعتبارات و اختیارات به نوعی به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها داده شود؛ به عبارت دیگر با دادن اختیارات و اعتبارات لازم به مدیرکل و رئیس مناطق آموزش و پرورش، امکان هر گونه برنامه‌ریزی در ساماندهی نیروی انسانی با در نظر گرفتن اعتبارات در طی یکسال داده می‌شود.

فیاضی تصریح کرد: اکنون مشکل وزارت آموزش و پرورش این است که با در اختیار داشتن بودجه کل، به هر استانی به هر میزانی که خود صلاح بداند بودجه در اختیار آنها قرار می‌دهد؛ از دیگر مشکلات وزارت آموزش و پرورش این است که اکنون مطالبات و حق‌الزحمه حق‌التدریس بسیاری از معلمان از سال 92 هنوز پرداخت نشده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: ادامه این وضعیت برای این وزارتخانه مناسب نیست و یکی از مهمترین هدف ارائه طرح هیأت امنایی کردن وزارت آموزش و پرورش در حقیقت برطرف کردن بسیاری از مشکلات این وزارتخانه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اکنون این طرح آماده شده است و در حال جمع‌آوری امضاء هستیم تا بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 
 
 
برچسب ها:
آخرین اخبار