امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۱۳:۵۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 8243
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ساعت ۱۵:۰۹
تعداد بازدید: 69
کامبیز حاجی‌میرآقا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، در مورد آیین‌نامه 81 شورای عالی بیمه گفت: بیمه مرکزی یک حداقل و حداکثر ...

کامبیز حاجی‌میرآقا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، در مورد آیین‌نامه 81 شورای عالی بیمه گفت: بیمه مرکزی یک حداقل و حداکثر برای ضریب خسارت رشته‌های بیمه‌ اعلام کرده که شرکت‌های بیمه باید در قالب آن نرخ‌ها را تعیین کنند و ضرایب خسارت از حد اعلام شده در آیین‌نامه بالاتر نباشد.

معاون فنی شرکت بیمه معلم با بیان اینکه این دیدگاه می‌تواند برای آزادسازی تعرفه‌ها دیدگاه مناسبی باشد، گفت: در برخی رشته‌ها این آیین‌نامه قابلیت اجرایی خوبی دارد، اما در برخی رشته‌ها، این‌گونه کار کردن سخت است و شاید منجر به این شود که شرکت‌های بیمه مجبور به افزایش نرخ‌ها خصوصاً در رشته درمان برای رعایت این آیین‌نامه شوند.

وی تصریح کرد: آمار صنعت بیمه نشان می‌دهد، متوسط ضریب خسارت صنعت از آنچه که به عنوان حداکثر در آیین‌نامه 81 آمده بیشتر است و این مسئله نشان می‌دهد که نرخ‌های ارائه ‌شده از سوی شرکت‌ها در رشته درمان علمی نیست بنابراین برای رعایت آیین‌نامه باید افزایش حق بیمه در حوزه درمان انجام شود.

حاجی‌میرآقا با بیان اینکه هر سال در حوزه درمان، هزینه‌های سربار افزایش دارد، گفت: نرخ دارو و هزینه‌های درمان در حال افزایش است اما از سوی دیگر نرخ حق بیمه شرکت‌ها برای جا نماندن از رقابت هر سال کاهش پیدا کرده است.

معاون فنی بیمه معلم تشکیل سندیکای بیمه‌گران را یکی از کارهای خوب در صنعت بیمه در چند سال اخیر دانست و گفت: این سندیکا در تمامی رشته‌ها کمیته‌هایی دارد که همه شرکت‌های بیمه در آن حضور دارند و نظرات در آن جمع‌بندی شده و بعد از تصویب، برای شرکت‌های بیمه قابل اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اما متأسفانه تصمیمات سندیکاها معمولاً ضمانت اجرایی زیادی ندارند و اگر صنعت بیمه برای بالا بردن ضمانت مصوبات سندیکا یک تصمیم جدی بگیرد، کمک زیادی برای قرار گرفتن در شرایط بهتر می‌کند.

حاجی‌میرآقا با بیان اینکه مشتری باید بهای تمام‌شده کالا و خدمات را به اضافه حاشیه سود آن بپردازد، گفت: متأسفانه در برخی موارد بیمه‌گران فقط با دیدگاه جذب پرتفو، نرخ‌های غیرفنی اعلام می‌کنند تا حدی که نرخ ارائه ‌شده پایین‌تر از قیمت تمام شده است.

وی با اشاره به اینکه این نوع آیین‌نامه‌ها به شرکت‌های بیمه کمک می‌کند تا از وضعیت فعلی خارج شوند، گفت: ممکن است در مرحله اول با افزایش نرخ برخی بیمه‌نامه‌ها، بیمه‌گذاران احساس کنند متضرر می‌شوند، اما مطمئناً اگر خدمات خوبی در قبال حق بیمه دریافتی از سوی بیمه‌ها ارائه شود، پس از گذشت زمان کوتاهی افزایش قیمت دیگر خریداران را اذیت نخواهد کرد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها:
آخرین اخبار