امروز : سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 25
۰۴:۴۷
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 82856
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 36
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا روزبهانی مدیرگروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا روزبهانی مدیرگروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم در برنامه «شب آسمانی» با اشاره به اندیشه‌های انحرافی بهائیت بیان داشت:‌ بهائیت و مبلغان آن بسیار تلاش می کنند تا این فرقه را به عنوان یک دیانت معرفی کنند، در صورتی که تعریف برای دیانت این است که در حقیقت دین مجموعه‌ای از معارف است که در ارتباط با مبدأ و معاد است و این معارف از منبع وحیانی به دست ما می‌رسد که صدق منبع وحیانی دین باید از طریق برهان به اثبات رسیده باشد.

وی افزود: اینجاست که باید از بهایی‌ها بپرسیم کدام یک از این خصوصیت‌های دین را بهائیت دارا هست، بهائیت در بحث معارفی بسیار مشکل دارد و ما این موضوع را به وسیله کتاب‌های خودشان استدلال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام روزبهانی با بیان اینکه بنیانگذاران بهائیت ادعای نبوت و خدایی کردند، اظهار داشت: علی محمد شیرازی و حسین علی نوری ادعای وحی می‌کردند، علی محمد شیرازی که ابتدا خودش را باب امام زمان، بعد امام زمان و پس از آن نیز خدا نامید.

وی ادامه داد: حسین علی نوری در جایی می‌گوید که منتهی رتبه هیکل بشری رسیدن به مرتبه نبوت است، جالب این است که در جایی می‌گوید که خداوند به وجود ذات مقدس حضرت پیغمبر(ص) سلسله نبوت را خاتمه داده است، در اینجا باید از او پرسید اگر می‌گویی خاتمه نبوت پیامبر اکرم(ص) است،  پس تو کیستی؟ و خودت را چه می‌دانی؟

این کارشناس فرق انحرافی بیان داشت: مسلما آن چیزی که باعث می‌شود که علیرغم تلا‌ش‌های فراوان بهائیت، این فرقه نتواند راهی پیدا کنند تا بتواند خود را به عنوان یک دین اعلام معرفی کند این است که رهبرانشان آن وجهه قدوسی را که یک پیامبر باید داشته باشد نداشتند.

وی افزود: بسیاری از افراد بهایی تنها به خاطر رهبرانشان از این فرقه بازگشته‌اند، زیرا وقتی از بعضی از آن‌ها دلیل برگشتشان از بهائیت را می‌پرسی می‌‌گویند، ما بالاخره نفهمیدیم که حسین علی نوری و یا دیگر رهبران بهائیت که هستند آیا پیامبرند، باب هستند و یا انسان معمولی هستند؟

حجت‌السلام روزبهانی ابراز داشت: بهائیت یک بار وجود اعجاز برای پیامبران را لازم دانسته و یک زمان آن را نفی می‌کند و در حقیقت در بحث معجزه هم جز تناقض و سردرگمی چیزی در بهائیت وجود ندارد.

وی ادامه داد: بهائیت یک فرقه است و فرقه نیز جامعه‌ای غیرپویاست که قدرت اندیشه از آن گرفته شده و اختیار خود را به گروه و فرد خاصی داده است، بهائیت نیز سازمانی دارد به نام بیت‌العدل که هیچ نوشته و یا مقاله‌ای بدون اجازه بیت‌العدل حق انتشار ندارد.

مدیر گروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: من با اطمینان کامل می‌گویم که بهائیت نسخه‌ای تجویز شده از سوی جهان استعمار برای سرزمین شیعی ایران است که تا به حال هم نتوانسته جایگاهی در بین ایرانیان پیدا کند.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار