امروز : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 5
۲۱:۱۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 82907
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ساعت ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: 28
سید عبدالرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، در تحلیل تعیین نرخ سوخت برای شرکت‌های هواپیمایی به ...

سید عبدالرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، در تحلیل تعیین نرخ سوخت برای شرکت‌های هواپیمایی به قیمت هر لیتر 500 تومان توضیح داد: از این تصمیم دولت خشنود شدیم و استقبال کردیم. اینکه دولت تصمیم گرفت این نرخ را برای سوخت هواپیماهای مسافری‌ داخلی در نظر بگیرد، تصمیمی منطقی و صحیح بود.

وی با تأکید بر اینکه حمل و نقل هوایی را نمی‌توان به حال خود رها کرد و بدون حمایت گذاشت، بیان کرد: این صنعت سیستمی استراتژیک است که کشور به آن نیاز دارد و از سوی دیگر سیستم حمل و نقل هوایی در ایران درگیر تحریم‌های یک‌جانبه است، بنابراین باید از آن حمایت کرد.

عضو هیأت مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس‌ با تأکید بر اینکه در تمام دنیا نیز قیمت سوخت هواپیما مشمول یارانه است، بیان کرد: قیمت سوخت خودرو در دنیا حدود هر لیتر یک یورو و 60 سنت است ولی سوخت هواپیما به قیمت هر لیتر حدود 90 سنت به ایرلاین‌ها داده می‌شود زیرا مالیات به‌ سوخت ماشین‌ تعلق می‌گیرد، اما در سوخت هواپیما فقط درصدی بابت خدمات فرودگاهی به آن اضافه می‌شود.

موسوی‌نژاد بیان کرد: قطعاً تعیین نرخ سوخت هواپیما به قیمت فوب خلیج فارس برای ایرلاین‌های داخلی امری منطقی نبود و موجب افزایش هزینه ایرلاین‌ها و کاهش خدمات می‌شد.

نماینده ایرلاین‌ها در شورای عالی هواپیمایی درباره تأثیر‌ سوخت با نرخ 500 تومانی در کیفیت خدمات ایرلاین‌ها بیان کرد: قطعاً با توجیه مالی مطلوب ایرلاین‌ها در کنار آزادسازی قیمت بلیت و نرخ سوخت 500 تومانی، کیفیت خدمات ایرلاین‌ها ارتقاء می‌یابد ضمن آنکه نوسازی ناوگان‌ را نیز در ادامه خواهیم داشت.

* با سوخت 500 تومانی به مرحله تثبیت قیمت‌ها با شرکت پخش رسیدیم

وی درباره بدهی سوختی ایرلاین‌ها بیان کرد: مذاکرات با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، درباره قیمت سوختی که در سال‌های گذشته که به ایرلاین‌ها داده شده است، ادامه دارد البته اختلافات حسابی هم در این باره هست که به قوت خود باقیست اما با این مصوبه دولت، مشکل تعیین‌ بدهی‌های قبلی ایرلاین‌ها بابت سوخت که در واقع بدهی‌های غیرواقعی است، رفع ‌ می‌شود.

نماینده ایرلاین‌ها در شورای عالی هواپیمایی ادامه داد: بستگی به تایپ هواپیما، قیمت سوخت در هزینه شرکت‌های هواپیمایی درصدی تأثیر‌ دارد اما به طور متوسط این رقم حدود 20 درصد است.

وی تأکید کرد: به هر حال فعلاً این گام، گام تثبیت‌سازی قیمت‌هاست و گامی نیست که درآمدی به ایرلاین‌ها تزریق شود و قطعاً سوخت 500 تومانی درآمدی برای شرکت‌ها ندارد،اما در حال حاضر به سمت تثبیت‌سازی پیش می‌رویم زیرا نرخ ثابتی بین ایرلاین‌ها و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره سوخت هواپیما مشخص شده است.

نماینده ایرلاین‌ها در شورای عالی هواپیمایی بیان کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تا پیش از این نرخ سوخت هواپیما را در چوب‌خط ما 700 تومان می‌نوشتند اما ما سوخت با نرخ لیتری 200 تومان را قبول داشتیم.

* دولت حمایت ارزی هم از ایرلاین‌‌ها داشته باشد

عضو هیأت مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس گفت: البته هنوز به دلیل افزایش نرخ ارز و اینکه هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است، مشکلاتی داریم که امیدواریم در این باره نیز به ایرلاین‌ها کمک شود تا هزینه‌ها کاهش یافته، کیفیت خدمات ارتقاء یابد و شاهد کاهش تأخیرات پروازی نیز باشیم.

موسوی‌نژاد تأکید کرد: در کنار حمایت‌‌های ارزی و تعیین این نرخ سوخت، بدین ترتیب تعداد هواپیماهای زمین‌گیر نیز که به دلیل مسائل فنی مشکل دارند‌، کاهش می‌یابد.

نماینده ایرلاین‌ها در شورای عالی هواپیمایی گفت: فعلاً ارز مبادله‌ای چندانی به ایرلاین‌ها اختصاص نمی‌یابد.
انتهای پیام/م
برچسب ها:
آخرین اخبار