امروز : شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 23
۰۶:۲۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 83145
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 61
ببه گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس ، "امیرمحمدرضایی"به راهکارهای تجاری سازی صنعت گیم اشاره کردو افزود: بازی های آنلاین در بین ...

ببه گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس ، "امیرمحمدرضایی"به راهکارهای تجاری سازی صنعت گیم اشاره کردو افزود: بازی های آنلاین در بین دیگر بازی های رایانه ای  در ایران توانسته راه خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: در زمینه بازی های کوچک به نظر می‌رسد در سالهای اخیرمخاطبان و توزیع کنندگان صنعت گیم با توجه به جمع آوری بازی‌ها از سطح بازار و آسان شدن دانلود گیم و همچنین داغ شدن بازی های موبایل و تبلت، دیگر تمایل به خرید فیزیکی دیسک بازی ندارند وهمین امر سبب شده تا بازار کم کم جای خود را به بازی‌های قابل دانلود بدهد.

تولید کننده بازی رایانه ای"جزیره ابوموسی" با یادآوری اینکه بیشتر فعالان و تصمیم گیران گیم از سالهای پیش شاهد تغییرنیاز مخاطبان بودند، گفت: با این وجود همچنان جایگزین مناسبی برای مشتریان و طرفداران بازی های ایرانی ارایه نشده است.

رضایی ادامه داد: برخی کمبودها و تنگناهای مالی در حوزه گیم سبب شده تابسترهای تجاری از جمله Appstore, Google-Play و Steam  برای جذب  گیمرهای ایرانی تلاش کنند.

وی یادآورشد که حضور موفق در بازارها بعنوان هدف اغلب بازی سازهای ایرانی مطرح بوده به نحوی که اکنون برطرف کردن خلا  کمبود بازار داخلی سخت و دیرتر انجام می‌شود.

تولید کننده بازی جزیره ابوموسی به خروج  نیروی انسانی از چرخه اقتصادی اشاره کرد و گفت : بازی  ساز داخلی با مشکلات فراوان در زمینه عرضه محصول به بازار داخلی و حتا خارجی روبه رو است و زمانی که محصول تولیدشده با موفقیت به  بازار خارجی ارایه می کند دیگر تمایلی به بازگشت و روبه رو شدن با مشکلات از قبیل کار با بازاریابی، تبلیغات، توزیع و واسطه ها  در بازار داخلی را ندارد.

رضایی با بیان اینکه کار و تولیددر بازار خارجی دردسرهای خود را دارد،گفت:با این وجود  بازی سازهای کوچک همیشه با واسطه‌های عبور ارز طرف هستند که گاه خود را بعنوان ناشر کار مطرح می‌کنند اما با این حال حتی در صورت ساخت بازی‌های متوسط و ضعیف هم بازگشت مالی آنقدر هست که بازیساز جوان را به خود جذب کند.

به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای ،ساخت بازی های بزرگ نیاز به کسب تجربه در این حوزه دارد و سرمایه گذارها و تصمیم گیران گیم در ایران هنوز به اعتماد لازم در زمینه  تولیدبازی بزرگ ایرانی نرسیده‌اند. بنابراین ساخت بازی‌های بزرگ زمان بسیار زیادی برای متقاعد کردن سرمایه گذار و رفع نگرانی‌های ناشی از نبود اعتماد به بازی ساز تلف می‌شود.

رضایی ادامه داد: به همین خاطر، سرمایه‌گذار سعی می‌کند با اعمال نظر در تولید، از سرمایه کار حفاظت کند اما این خود بزرگترین مانع در کار ساخت بازی است.

به عقیده وی ، زمانی که اعتماد در تولید پروژه وجود داشته باشد، خروجی نهایی موفق‌تر خواهد بود . اما زمانی که اعتماد وجود نداشته باشد روند تولید در چرخه کسب اعتماد معطل می شود.

تولید کننده بازی رایانه ای"جزیره ابوموسی" همچنین بازار یابی ،تبلیغات و توزیع مناسب را  از ارکان موثر دررونق بازار گیم ایرانی دانست.
انتهای پیام /
 
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها