امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 3
۰۱:۵۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 86176
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۲۱:۴۵
تعداد بازدید: 29
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری نمایندگان 4 اتحادیه بزرگ دانشجویی با عنوان «دانشجویان و خط ...

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری نمایندگان 4 اتحادیه بزرگ دانشجویی با عنوان «دانشجویان و خط راستین امام (ره)» ظهر امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

*لزوم به اجرا درآوردن اندیشه‌های امام (ره) با نگاه جهادی 

روح‌الله نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در این نشست اظهار داشت: فهم خط راستین امام (ره) کار سختی نیست، چراکه پیام‌های ایشان به روشنی قابل فهم است و اعتقاد، تمرکز و توجه به اندیشه‌های امام (ره) با نگاه جهادی برای به اجرا درآوردن آنها نیاز است.

وی با اشاره به رونق داشتن بازار خط امامی افزود: جای شکر دارد هر کسی که می‌خواهد جایگاهی در میان مردم چه ظاهری و چه باطنی پیدا کند، صحبت از خط امام می‌کند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور خاطرنشان کرد: عده‌ای سخن از به موزه سپردن آرا و اندیشه‌های امام (ره) می‌گفتند، اما حال خودشان را باید در زباله‌دان تاریخ جست و این اندیشه‌های امام است که هنوز زنده است.

نجابت با اشاره به سیره عملی امام (ره) تصریح کرد: این اصل قرآنی که در سیره عملی امام قابل مشاهده بود آیه اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم بود، ما شاهدیم که در جای جای اندیشه امام استکبارستیزی بدون رو دربایستی وجود دارد البته در کنار آن امام با مردم خود و همراه آنها بود و ما نباید در این خصوص سوءبرداشت کنیم.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در پایان سخنان خود پیرامون پیام معروف امام در پذیرش قطعنامه ادامه داد: ‌امام در آن زمان فرمودند که جهان تشنه فرهنگ اسلام است و جهانخواران توقع دارند که ما شکستن نونهالان و به چاه افتادن مظلومان را مشاهده بکنیم و هشدار ندهیم در حالیکه این وظیفه جمهوری است که در سراسر جهان فریاد بزند که ای خفتگان بیدار شوید.

*خط امامی بودن معنای تفسیر به رأی اندیشه‌های امام را نمی‌دهد/ تأکید امام(ره) بر خوداتکایی

علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت در ادامه، گفت: آیا خط امامی بودن تنها به ادعا است و یا اینکه با اجرای فرامین و اندیشه‌های امام(ره) حاصل می‌شود. عده‌ای که برچسب افراطی‌گری را به ما می‌زنند آیا بدین‌ معنی است که ما از خط امام(ع) دفاع نکنیم یا اینکه خط امام(ره) را طبق سلایق آنان تفسیر کنیم. در حالیکه خط امامی بودن به معنای تفسیر به رأی اندیشه‌های امام خمینی(ره) نیست.

وی با تأکید بر اینکه ادامه دهنده راه انقلاب و اندیشه‌های امام(ره) در حال حاضر مقام معظم رهبری هستند، گفت: افرادی که ادعای در خط امام(ره) بودن را دارند باید در این خصوص نظرشان را بگویند که مگر امام امت در حال حاضر مقام معظم رهبری نیستند. البته اینان سخنی در اینباره نمی‌گویند.

این فعال دانشجویی با اشاره به نگاه حضرت امام(ره) به دانشگاه گفت: امام خمینی(ره) معتقد بودند که دانشگاه اسلامی و تحول‌آفرین باید از شرق و غرب رویگردان باشد، حال آیا این وضعیت در دانشگاه‌های ما وجود دارد. متأسفانه ما شاهد این هستیم که عزم جدی برای تغییر چنین وضعیتی در بین بعضی مسئولان وجود ندارد.

بیانی تصریح کرد: خواست امام(ره) از دانشجویان این است که جدای از هرگونه جریانات و گروه‌های سیاسی برای آرمان‌های انقلاب تلاش کنند، مگر دانشجویی که در سالگرد انتخاب شدن فلان رئیس‌جمهور بیانیه می‌دهد خط امامی است؟‌ که البته بزرگترین آفت برای جمهوری اسلامی نیز همین وضعیت است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت، پیرامون نظر امام (ره) درباره رابطه با آمریکا نیز گفت: عده‌ای سخنانی را به امام(ره) نسبت دادند با این مضمون که امام(ره) هم موافق رابطه با آمریکا بودند که ما در اینباره جز اینکه بگوییم تحریف سخنان امام(ره) صورت گرفته است، چیز دیگری نمی‌توانیم بگوییم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام(ره) در سال 57 برای به قدرت رسیدن انقلاب نکردند بلکه برای رساندن مردم به بهشت و اجرای احکام الهی اقدام کردند،‌آیا اسلام امر به معروف و نهی از منکر را مطرح نکرده است؟

بیانی در پایان با اشاره به ویژگی‌های خط امامی بودن گفت: خط امام، خودباوری و خوداتکایی است، این نیست که تمام مشکلات کشور را به خارج گره بزنیم. برخی سعی دارند به مردم القاء کنند که تنها با روابط خارجی مشکلات داخلی حل می‌شود که این آدرس غلطی است که به مردم می‌دهند.

*هدف نهایی امام خمینی (ره) تحقق احکام دینی بود

ابوالفضل شفیعی نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه، گفت: خصوصیات انقلاب اسلامی که به رهبری امام(ره) تحقق پیدا کرد، یکی از مراکز بیمه انقلاب است.

وی گفت: امام اعتقاد قاطع بر حاکمیت دین خدا داشت و هدف نهایی ایشان تحقق احکام دینی بود.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: امام پس از توکل به خدا، بر نیروی مردم تکیه داشت و اسلامیت را همراه با مردم می‌خواست.

وی اظهار داشت: خط اصلی و منش امام، خط استقلال بود و شعار نه شرقی، نه غربی و جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی؛ منش امام بود و این مسئله باید در تمام شئونات زندگی ما تبلور پیدا کند.

شفیعی به رهبری فرزانه و عابدانه امام اشاره کرد و تصریح کرد: رفتار امام و قدرت رهبری او به صورتی بود که ایشان ظرفیت داشتند همه را زیر لوای خود جمع کنند.

وی ادامه داد: صدق، صفا و منش خالصانه امام از هرگونه سازش با دشمن ممانعت می‌کرد و اجازه خروج از خط انقلاب را نمی‌داد.

وی با بیان مطالبی در رابطه با خواسته‌های جنبش دانشجویی درباره خط امام گفت: خط امام مصادره‌پذیر نیست و کسی نمی‌تواند ادعا کند که او تنها خط امام را اجرا می‌کند و تنها قضاوت این مسئله با ملت و مردم است.

شفیعی افزود: واژه امام و مردمم در قاموس جمهوری اسلامی ایران نیست و به دلیل اینکه خط امام تعریف شدنی نیست و با فشار و زور از مردم گرفته نمی‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: خط امام را نمی‌شود معامله کرد و خط امام به منزله برد ما است.

شفیعی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند با ذکر خاطره و ... خط امام را تفسیر ‌کنند، گفت: خط مشخص و روشن است و خط امام به برکت زحمات مرحوم حاج‌احمدآقا در همان دوران حیات ایشان جمع‌آوری و به امضای امام رسید.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: تفسیر و تبیین خط امام، فقط از جانب رهبری قابل پذیرش است و تنها ایشان می‌توانند این خط را تفسیر و تبیین کنند.

شفیعی به پیام مقام معظم رهبری در اولین سالگرد رحلت امام خمینی اشاره کرد و گفت: کسی نمی‌تواند بگوید ما چون تندرو بوده‌ایم اکنون ملت‌ها و دولت‌ها با ما دوست نیستند و ملت‌ها و دولت‌های فراوانی دوست ملت ایران هستند.

وی تصریح کرد: امروز کسی که در انزوا است استکبار و نظام سلطه است و ما در انزوا نیستیم.

شفیعی تاکید کرد: ما اکنون در دوران بشارت و تبذیر نیستیم، بلکه در دوران امامت هستیم و کسی نمی‌تواند بگوید دین دولتی یا دولت دینی، در قاموس امام دولت اسلامی وجود دارد که هم تبشیر، هم تبذیر و هم پاسداری از استقلال و آزادی را مطرح می‌کند و دولت اسلامی وظیفه برخورد با دشمنان انقلاب اسلامی را هم دارد.

وی در پایان اظهار داشت: مسئولان باید به بند «م» وصیت‌نامه سیاسی، الهی امام توجه کنند زیرا در این بند وظایف دولت اسلامی مشخص است و نباید به بهانه ژست دموکراسی، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی را زیر پا بگذاریم.

*اعتماد به دشمنان امام نتیجه‌ای جز شکست در پی ندارد

در ادامه این نشست مجتبی ثابتی نماینده بسیج دانشجویی در نشست خبری تتشکل‌های دانشجویی که با عنوان «دانشجویان و خط راستین امام» برگزار شد، گفت: اگر 14 خرداد را روز اندوه ملت ایران بنامیم بجا است، روزی که پیر و مراد و پیشنیه هویت ایران اسلامی ما دار فانی را وداع گفت، هر چند که امام خمینی (ره) هنوز هم در قلب و سینه و اندیشه ما حضوری فعال‌تر از گذشته دارند.

ثابتی گفت: اندیشه سیاسی امام فقط در جغرافیای سیاسی امام (ره) تعریف نمی‌شود،بلکه دنیا به این نتیجه رسیده است که نسخه نهایی مدیریت جهانی توسط بلوک شرق و غرب نمی‌گنجد.

وی ادامه داد: سوسیالیست‌ها که داعیه اداره جهان را داشتند، نتوانستند به عقاید خود پایبند باشند و اندیشمندان همان مکاتب که امروز در لوای پست‌مدرنیسم بعد از سالیان زیاد، شاید نه با ادبیات امام که رویشان نمی‌شود آن را به کار گیرند، اما به نوعی دیگر و با ادبیاتی متفاوت مشکل جهان امروز را نبود معنویت تلقی می‌کنند.

نماینده بسیج دانشجویی ادامه داد: امروز سرافرازترین ملت دنیا ایران است که توانست هیمنه دو قطب شرق و غرب را به واسطه امام خمینی (ره) در هم بریزد.

ثابتی افزود: در طول تاریخ  تنها یک زمان تلاقی شرق و غرب را دیدم آن هم فرهنگ راستین امام بود و کشورهای پوشالی که حاضر نبودند بر سر یک میز مشترک بنشینند امروز برای مغلوب کردن جمهوری اسلامی برای خود هدف تعیین می‌کنند و برای رسیدن به اهداف خود از هرگونه تلاشی را انجام می‌دهند و ملت ما بارها این را درک کرده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) توانست پتک جمهوریت معنویت‌گرا و اسلامی را بر فرق لیبرال دموکراسی شرق و غرب بکوبد، گفت: بعد از 35 سال خروجی انقلاب اسلامی و الطاف خداوند را می‌بینیم، اینکه برخی تحرکات به نام اسلام صورت می‌گیرد و عده‌ای می‌خواهند اندیشه امام را در حاشیه ببینند اما اندیشه امام امروز در تار و پود دنیای کنونی تنیده شده و حتی امروز مبارزه با استکبار را در قلب آمریکا می‌بینیم

نماینده بسیج دانشجویی افزود: اکنون مشخص‌شده که اعتماد به غرب چه برآیندی دارد، مثلا دیدیم که بعد از 34 سال انقلاب در مصر با پشتوانه اسلام‌خواهی صورت گرفت و چه اتفاقاتی به دنبال داشت.

ثابتی ادامه داد: در ایران اعتماد به امام و اسلام‌خواهی جزء نتیجه مثبت و الهی نخواهد داشت.

نماینده بسیج دانشجویی گفت: اندیشه امام خمینی ورای جغرافیای سرزمین ایران است و امام (ره) اسلام را در منطقه ژئوپولتیکی ایران تعریف نکرده است و این‌گونه نیست که نسبت به ملت‌های مستضعف بی اعتنا باشیم وظیفه ما مبارزه با ظلم است.

ثابتی تاکید کرد: دنیا امروز به کوچک‌ترین تحرکات ایران نگاه می‌کند و این ناشی از اندیشه‌های امام (ره) است و مترصد از اندیشه مترقی ولایت‌فقیه است.

وی مبارزه با شرق و غرب را یکی از بارزترین ملاک‌هایی تعریف شده توسط امام دانست و افزود: مبارزه با شرق و غرب مورد تاکید امام بود نه مدلی که در آن انسان‌محور قرار گیرد و نه مدلی که در شرق وجود داشت.

ثابتی ادامه داد: نسخه‌ای که امام تعریف کرد جزء جمهوری اسلامی ایران نبود که نتیجه آن در 12 فروردین 58 مشخص شد.

وی افزود: هیچ مکتبی در دنیا تجربه حضور 98 درصدی مردم را به خود ندیده است پس مدعیان دموکراسی بگویند انتخابات آنان با چه حداکثری محقق می‌شود و جمهوریت آنان با چه معیارهایی سنجیده می‌شود پس جهان معیارهای لیبرال دموکراسی را برای خود تعریف کند تا به اشتباهات خود پی ببرد.

ثابتی تصریح کرد: عنصر اصلی انقلاب اسلامی مردمی بودن آن بود و بعد از انقلاب اسلامی ایران مردمی که با جانفشانی حاضر بودند به اهداف خود برسند و با توجه به جایگاه امام این مسیر را ادامه دهند اما این جایگاه امام را هیچ‌گاه نمی‌توان خارج از اراده الهی دانست و با مدیریت الهی که امام داشت، توانست نقش مردم را در جامعه متبلور کند و معنای توان جمهوریت را به دنیا نشان دهد، هیچ نظامی از منظری که ایران در میدان عمل نشان داد توان تعریف دموکراسی را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: تناسب امام با مردم تناسب نژاد و مسلک نبود، تناسب ایدئولوژیک بود امروزه کسانی می‌توانند توان تبعیت از امام را داشته باشند که با ایدئولوژیک آنان متناسب باشند.

ثابتی تاکید کرد: حتی اگر عده‌ای در نزدیکی امام نیز بوده‌اند اما مرام‌نامه و مسلک امام را ندارند باید اندیشه امام را بازخوانی کنند زیرا امام با علم به زمان بود نه مکان، هرکسی توانست اندیشه عقیدتی امام را جامعه عمل بپوشاند پیرو مکتب امام است و حتی اگر عده‌ای در جماران باشند اما مباحث را خلط کنند پیرو امام نیستند.

وی ادامه داد: در حوادث سال 88 چه کسانی جمهوری اسلامی را لگدمال کردند؟ و چه کسانی خواست عمومی مردم را نادیده گرفتند؟ چه نسبتی با مکتب امام دارند؟ امام  واژه‌هایی را درباره ولایت مطلقه فقیه تعریف کردند باید تعریف این افراد از ولایت‌فقیه مشخص شود.

ثابتی تاکید کرد: خوشبختانه جامعه امروز ایران آزاداندیش است و بسیاری از خانواده‌ها تحصیلات آکادمیک وجود دارد اگر بخواهیم امام را در دهه 50 تعریف کنیم بازخوانی امام به سادگی هر چه تمام‌تر مشخص می‌شود اما باید بدانیم که نگاه امام به مسائل سیاسی تعامل انقلاب اسلامی بود تا اینکه بخواهد تقابل باشد ما پیروان مکتب امام و رهبری هستیم که راه پیشرفت انقلاب را راه تعامل انقلابی می‌داند ما رابطه ایدئولوژیک را رابطه پدری می‌دانیم نه رابطه نسبی را.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیار از زبان عده‌ای از اطرافیان امام خمینی (ره) شنیده می‌شود که چرا مثلاً مرگ بر آمریکا گفتید اما حدود الهی باید نسبت به کسانی که به جمهوری اسلامی دهن‌کجی کرده‌اند پیاده شود ما باید جایگاه غرب را بشناسیم در این زمینه تشکل‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی، قوه قضائیه باید تعریف کارگزاری اسلام را بدانند.

ثابتی گفت: ما باید بدانیم کجای پازل‌ها قرار می‌گیریم و موضع ما در مقابل غرب و منتقدان باید مشخص شود، همچنین باید بدانیم که سیلی خوردگان انقلاب در کاخ‌ها زندگی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مسئولان باید مال خود و دارایی‌های خود را مشخص کنند، همچنین بگویند که مردم در کجای تعریف سیاسی برخی از مسئولان قرار دارند.

نماینده بسیج دانشجویی در خاتمه گفت: اگر امام توانست، امامی کند و مقام معظم رهبری می‌تواند رهبری کند به خاطر منش خود آنان است باید مشخص شود که مسئولان و فرزندان آنان چه می‌کنند و باید ارزیابی مشخصی از عملکرد دو گانه برخی شخصیت‌های سیاسی صورت گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار