امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۰۵:۵۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 86743
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 9
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «السفیر» لبنان، شبکه‌های تلویزیونی سوریه از زمان تاسیس شبکه رسمی تلویزیون ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «السفیر» لبنان، شبکه‌های تلویزیونی سوریه از زمان تاسیس شبکه رسمی تلویزیون این کشور در سالهای دهه 60 بزرگترین وظیفه و ماموریت خود را درباره انتخابات برگزار شده اخیر در سوریه به نحو احسن انجام دادند.

شبکه‌های تلویزیونی خصوصی و دولتی سوریه در مناطق مختلف دور و نزدیک جغرافیایی  روز گذشته به انجام وظیفه پرداختند. برخی مناطق مورد پوشش تنها در حد یک محله بودند و برخی دیگر شهر و شهرک بودند. با این وجود شبکه‌های تلویزیونی رسمی سوریه مانند «الفضائیة»، «الاخباریة» و «تلاقی» و شبکه خصوصی «سما» تلاش‌های همسویی برای انتشار مستقیم اخبار و ارتباط با نمایندگان خود در مناطق مختلف سوریه مبذول داشتند. در مناطقی که به دلایل امنیتی امکان پوشش مستقیم اخبار وجود نداشت، شبکه‌های تلویزیونی سوریه از «اسکایپ» استفاده کردند.

همچنین در شبکه‌های مختلف تلویزیونی گفت‌وگوهایی با تحلیل‌گران سیاسی و مقامات مسئول حزبی از «جبهه ترقی خواه ملی» و ائتلاف معارضان صورت گرفت. در همین راستا مصاحبه‌هایی با مقامات مسئول در گروه‌های سیاسی فلسطین، خبرنگاران محلی و خارجی انجام شد تا ابعاد این روند دموکراتیک، میزان مشارکت مردمی و شکست طرح تاثیرگذاری بر انتخابات بررسی شود.

بر اساس این گزارش، شبکه‌های محلی نیز از اشاره به هرچیزی که ممکن بود در روند انتخابات تاثیر منفی بگذارد مانند شلیک ده‌ها خمپاره که در برخی محله‌ها صورت گرفت، خودداری کردند. دوربین‌های تلویزیونی در داخل  و خارج مراکز انتخاباتی مشغول ثبت لحظه‌ها بودند.

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه 2 روز پیش از انتخابات گفته بود: 70 شبکه تلویزیونی و 200 تیم خبری مسئول پوشش اخبار انتخابات هستند.

برخی رسانه‌های خارجی مجوز لازم برای پوشش این اخبار را نداشتند و برخی دیگر که از پوشش دادن این اخبار خودداری کردند هیچ اعتقادی به این انتخابات نداشتند اما به هر حال این انتخابات قابل چشم‌پوشی و اغماض نبود.

«جریمی بوینز» از شبکه «بی بی سی» در صفحه «توییتر» خود با ادبیاتی تمسخرآمیز نوشت: سوری‌ها سخن خود را می‌گویند. حداقل برخی از آنها سخن خود را می‌گویند.

«هالة جابر» از «ساندی تایمز» نوشت: یادآوری این مسئله اهمیت دارد که برخی از سوری ها که تحت سیطره شورشیان قرار دارند امروز نمی‌توانند رای دهند.

وی همچنین در یک پست دیگر خود یک عکس منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: سوری‌ها ناظران روسی انتخابات را بر دوش خود گرفته‌اند و فریاد می‌زنند: زنده باد «ابوعلی پوتین».(اسمی که تعداد زیادی از سوری‌ها برای پوتین انتخاب کرده‌اند).

رسانه های جریان مقاومت اولین تجربه موفق خود را در جریان جنگ 33 روزه رژیم اشغالگر قدس علیه لبنان در سال 2006 م به اجرا گذاشتند. شاهکار شبکه المنار در نشان دادن لحظه شکار ناوچه ساعر  توسط موشک های حزب الله همزمان و زنده با سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان اوج موفقیت رسانه های محور مقاومت بود. اهمیت این کار المنار  زمانی بیشتر می شود که بدانیم رسانه های وابسته به نظام سلطه  تلاش می کردند حقایق در این جنگ را وارونه جلوه داده و حزب الله را در برابر اسراییل ضعیف نشان دهند. همین تجربه در جنگ 22 روزه اسراییل علیه  گروههای مقاومت فلسطینی  نیز ارائه شد  که تحسین همگان را برانگیخت. در جنگ نیابی غرب علیه سوریه  تصمیم سازان غربی با درک این قدرت اقدام به مقابله با رسانه های مقاومت کردند. به عنوان مثال رسانه هایی چون العالم،‌الاخباریه سوریه و پرس تی وی رادر یک اقدام غیر فانونی از مدار ماهواره ها حذف کردند  لیکن این حربه آنان نیز مفید واقع نشد چه اینکه  بسیج رسانه ای رسانه های مقاومت در نهایت  این حصار رسانه ای را شکست و جنایات تروریستها به بهترین شکل در فضاهای رسانه ای غرب منتشر گردید.
انتهای پیام/غ
برچسب ها:
آخرین اخبار