امروز : یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 23
۱۱:۵۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 86896
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 13
دلاور بزرگ‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل با اشاره به این که امروزه همه جامعه به این نتیجه رسیدند که باید به میراث فرهنگی توجه کنند، ...

دلاور بزرگ‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل با اشاره به این که امروزه همه جامعه به این نتیجه رسیدند که باید به میراث فرهنگی توجه کنند، عنوان کرد: بابل دارای ظرفیت بالای میراثی بوده  و میراث فرهنگی سرمایه معنوی گردشگری است، اما با سهل‌انگاری مسئولان بابلی شاهد تخریب حمام میرزا یوسف، تخریب تکیه روستای معلم‌کلا، هفت تن و دیگر بقاع و اماکن تاریخی بابل هستیم.

وی با اشاره به این که ما دچار فراموشی فرهنگی شدیم، بیان داشت: ما در ایجاد زیرساخت‌ها و معرفی جاذبه‌های شهر خود کم‌کاری کردیم در حالی که تنها راه نجات توجه به بخش گردشگری است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اذعان داشت: برای این که توسعه استان و شهر خود به بخش کشاورزی، تجارت، بازرگانی، صنعت و گردشگری همزمان توجه شود نتیجه مطلوب اخذ نمی‌شود بلکه باید تنها یک بخش محور توسعه انتخاب شود.

بزرگ‌نیا تعداد آژانس‌های گردشگری را کمتر از نیاز بابل برشمرد و خاطرنشان کرد: این مراکز نتوانستند صنعت گردشگری را به مردم معرفی کنند در حالی که می‌توان تورهای اقامتی در مزارع را برای گردشگران تدوین کرد اگر محور توسعه ما بخش کشاورزی باشد.

وی با اشاره به این که هنوز تکلیف ما با گردشگری مشخص نشده است، گفت: امروزه همه به این نتیجه رسیدند که نباید ظرفیت گردشگری به فراموشی سپرده شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خواستار استقرار ده‌ها تور آشناسازی در مازندران و بابل شد و افزود: بابل از ظرفیت‌های هنری برخوردار است که می‌توان به کشور و حتی جهان معرفی کرد در حالی که این ظرفیت‌ها در شهرستان بابل نادیده گرفته شده است.

وی از اختصاص مبلغ 6 میلیارد ریال برای 6 پروژه بابل خبر داد و اذعان داشت: باید هر شهری نیاز واقعی خود را بشناسد، اولویت‌ها و ظرفیت‌ها را مشخص کند، زیرا امروزه گردشگری دارای ظرفیت و پیچیدگی‌هایی بوده که از رستوران و هتل عبور کرده است.

بزرگ‌نیا تصریح کرد: این هنر ما است که فرصت‌هایی برای جذب مسافران فراهم کنیم و تنوع غذایی بومی در هتل خود ارائه دهیم تا به صورت برند در سطح کشور مطرح شود، اما امروزه هتل‌های ما به هیچ عنوان فاکتورهای لازم برای جذب توریست‌های خارجی را ندارد.

انتهای پیام/86009/ق30/پو3002
برچسب ها:
آخرین اخبار