امروز : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 18
۱۳:۰۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 8746
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ساعت ۰۸:۳۸
تعداد بازدید: 130
«محمد بنیادی» مدیرکل قرآن و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس در خصوص ...

«محمد بنیادی» مدیرکل قرآن و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس در خصوص کاهش بودجه‌ برنامه‌ای فعالیت‌های قرآنی گفت: اولین نکته‌ای که در این خصوص به ذهن می‌رسد این است که چرا همواره بودجه‌های قرآنی با کاهش روبرو می‌شود در حالی که فعالیت‌های مختلفی در کشور وجود دارد، اما همواره به بودجه فعالیت‌های قرآنی چنگ‌اندازی می‌شود.

وی بیان کاهش بودجه را سبب ایجاد موج منفی در جامعه قرآنی بیان کرد و گفت: اولین چالش بوجود آمده پس از کسر بودجه این است که بیان کمبود بودجه در کشور سبب راه‌افتادن موج منفی در بین جامعه قرآنی می‌شود.

ثبات بودجه در برنامه‌ریزی‌ها ضروری است 

بنیادی برنامه‌ریزی برای کارها را نیازمند ثبات بودجه‌ دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای بودجه‌ها نیازمند این است که از قبل بدانیم بودجه چقدر است از این رو نیاز است اگر بودجه‌ها افزایش نمی‌یابد لااقل کم نشود تا بتوان برنامه‌های مصوب را مدیریت و اجرا کرد.

تقلیل بودجه قرآنی سبب کاهش کمی و کیفی فعالیت‌ها می‌شود

مدیر‌کل قرآن و نماز آموزش و پرورش کاهش بودجه را سبب کاهش کمیت و کیفیت برنامه‌ها دانست و گفت: به عنوان مثال در برگزاری مسابقات قرآن کریم کاهش بودجه سبب کم شدن جوایز شده و این امر ممکن است باعث کاهش انگیزه‌های قرآن آموزان شود.

بنیادی از ارسال نامه به همه استان‌ها مبنی بر اینکه بدون بودجه چگونه می‌توان طرح حفظ را دنبال کرد گفت: سال 1390 بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال بعد پرداخت شد، از این رو برای آمادگی در شرایط بی‌پولی، طی ارسال نامه به استان‌های مختلف کشور از آنها خواستیم که چگونه می‌شود بدون بود‌جه برنامه‌های قرآنی را ادامه داد و طی آن در 32 استان 32 شورا تشکیل و نظرات برای ما ارسال شد، و چکیده این نظرات در اختیار کار‌گروه پشتیبانی کمیسیون آموزش عمومی قرار گرفت.

این استاد قرآن کریم هدف از این کار را ایجاد بستر برای قرآن آموزان بیان کرد و گفت: هدف ما از این نظر‌خواهی این است که چگونه می‌توان برای دانش‌آموزان امکانات و بستر را بدون پول فراهم کرد، به عنوان مثال حافظان کل قرآن می‌توانند بدون آزمون در مدارس «سمپاد» و «شاهد» درس بخوانند و یا می‌توان از سایر امکانات آموزش و پرورش مانند کانون‌ها، کلینیک‌های مشاوره‌ای و اردوگاه‌ها برای پرورش حافظان قرآن استفاده کرد.

انتهای پیام/م.خ
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها