امروز : جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 24
۰۹:۱۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 87479
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 20
اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس در این خصوص گفت: در سه بازدیدی که ما به همراه اعضای شورا از این دو منطقه داشته ایم، معضلات اجتماعی را ...

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس در این خصوص گفت: در سه بازدیدی که ما به همراه اعضای شورا از این دو منطقه داشته ایم، معضلات اجتماعی را از نزدیک مشاهده کردیم. یکی از این معضلات، تفکیک محلات در دو طرف خط آهن بوده که موجب گسست محلی و قطع شریان های دسترسی محلی شده است.

وی ادامه داد: یکی دو دسترسی محلی نیز که متصل است، به شکل بسیار نامناسبی طراحی شده که هم منظر نامناسبی دارد و هم با دشواری دسترسی روبروست. در این منطقه بسیاری از کوچه ها به بن بست برخورد کرده اند و امکان ارتباطی خود را از دست داده اند. علاوه بر این خطر سقوط، پنهان شدن بزهکاری های اجتماعی به ویژه در شب به شدت مردم را نگران کرده است.

شاکری افزود: ما با شهرداران این دو منطقه، مدیران شهرداری و  چمران که از سابقه امر مطلع بوده، در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا دو جلسه با مدیران راه آهن برگزار کرده ایم. ابتدا مخالفت هایی از سوی راه آهن صورت می گرفت و گفته می شد از آنجا که این کریدور متعلق به راه آهن است، فضاهای رو و زیر سطحی همه متعلق به راه آهن است. بنابراین اجازه انجام هیچ نوع عملیات بهبود دسترسی ها به شهرداران مناطق داده نمی شد.

رئیس کمیته عمران شورا اضافه کرد: این اختلافات در جلسه اول فیمابین وجود داشت و در این زمینه از سوی راه آهن با شهرداری همکاری نمی شد. اما در جلسه دوم که با حضور  پورسید آقایی، مدیر عامل راه آهن برگزار شد، توافقی انجام شد مبنی بر اینکه ایستگاه های راه آهن در فضای رو و زیرسطحی در مالکیت شرکت راه آهن باقی بماند، اما سایر فضاهای روی سطح در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: بر اساس همین توافق، شهرداری نمی تواند کاری با سوله های ساخته شده در این منطقه داشته باشد، زیرا راه آهن به آنها نیاز دارد؛ اما دست کم معماری و ظاهر این سوله ها باید توسط شهرداری تایید شود؛ زیرا در حال حاضر این فضاها به حال خود رها شده و ظاهر نامناسبی دارند.

شاکری همچنین بیان داشت: پارکینگ های زیرسطحی که در قسمت هایی از این کریدور دیده می شود، عجالتا به راه آهن تعلق گرفت تا مردم برای سوار و پیاده شدن بتوانند از این فضاها استفاده کنند. همچنین مقرر شد به شهرداران مناطق اجازه داده شود تا تقاطع های اولویت دار در این دو منطقه ساماندهی شوند، زیرا برخی از این مناطق وضعیت اسفناکی دارند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا افزود: همچنین در شورای شهر تصویب کردیم سطوح حاصل از تملک روی سطح کریدور در اختیار شهرداری قرار گرفته و فقط برای ایجاد فضای سبز و سرانه های مرتبط با آن استفاده شود و به هیچ وجه به پهنه خدماتی، مسکونی و غیره تعلق نگیرد.

وی تاکید کرد: شورای شهر با جدیت پای این مصوبه خود ایستاده تا مسیر سابق ریل راه آهن در مناطق 17 و 18 به نوار سبز تبدیل شود؛ زیرا این دو منطقه از نظر سرانه فضای سبز در کمبود شدیدی قرار دارند. همچنین معدن شن و ماسه موجود در این منطقه هم مشکلات بسیاری برای اهالی ایجاد کرده که باید منتقل شود.

شاکری با بیان اینکه اقدامات اجرایی برای ساماندهی این فضا باید زودتر از این انجام می شد، گفت: شهرداری برای تحویل گرفتن و ساماندهی این فضا کاملا آماده است، اما شرکت راه آهن هنوز تمهیدات لازم را نیندیشیده است. چون آنها باید فضا را تحویل شهرداری دهند تا شهرداری اقدامات خود را شروع کند. اما راه آهن سرعت لازم را برای تصمیم گیری به خرج نمی دهد و این باعث بلاتکلیف ماندن این دو منطقه شده است.

وی با اشاره به حمایت شورای شهر در تخصیص اعتبار به پروژه های تعریف شده برای مسیر سابق راه آهن در مناطق 17 و 18 گفت: از دوستان شهرداری و راه آهن می خواهیم که در تعیین تکلیف این محوطه سرعت عمل به خرج دهند. البته مدیر عامل راه آهن شخصا فرد مثبتی است، اما امیدواریم زیرمجموعه وی نیز در تصمیم گیری برای این مسئله با مدیریت شهری همکاری کنند.
انتهای پیام/ 
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها