امروز : شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 25
۰۶:۳۷
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 88128
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۳۲
تعداد بازدید: 102
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از نوشهر، شاید اغلب این فکر به ذهن انسان خطور کند که نابغه‌شدن و یا نابغه‌بودن مختص آدم‌های ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از نوشهر، شاید اغلب این فکر به ذهن انسان خطور کند که نابغه‌شدن و یا نابغه‌بودن مختص آدم‌های خاصی است که پول و ثروت و امکانات و خانه‌های آن‌چنانی دارند، اما اکنون دو دختر دانش‌آموز کجوری ثابت کرده‌اند که نابغه‌بودن و نابغه‌شدن جدا از این تفکرات است و هر کسی در هر موقعیت و جایگاهی می‌تواند با به‌کارگیری از استعدادها، و تلاش و ممارست، نبوغ خود را پرورش داده و به ظهور برساند.

آنها نشان دادند که برای نابغه‌شدن نه نیازی به پول و ثروت است و نه نیازی به حضور در کلاس‌های آموزشی با هزینه‌های هنگفت، بلکه نیاز به امید و خودباوری است و البته داشتن معلمی که تمام حواسش به دانش‌آموزانش باشد و با هم درس عشق و ایثار بخوانند. 

حفظ بیش از 2 هزار بیت شعر فارسی توسط دو دختر کجوری آن هم تنها ظرف سه ماه و به صورت شبانه نزد معلمی فداکار و ایثارگر، گواه این سخن است.

 با این دو دختر کجوری و معلم فداکارشان که بدون حقوق و مزایا و تنها برای رضای خدا به تدریس در این روستای محروم مشغول است، گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

"فاطمه حاجی‌نجفی" یکی از دانش‌آموزان روستایی به خبرنگار فارس در نوشهر گفت: در کلاس ششم ابتدایی درس می‌خوانم و از اینکه این فرصت در روستای ما به‌وجود آمد تا بتوانیم درس بخوانیم خیلی خوشحالم. چون از این طریق می‌توانم فرد مفیدی برای جامعه باشم.

 وی افزود: امکانات ما برای درس خواندن کم است اما همین که این فرصت و امکاناتِ اندک هم برای ما فراهم شد تا بتوانیم درس بخوانیم، بسیار ارزشمند است.

این دانش‌آموز با استعداد کجوری درباره دغدغه‌های خود در خصوص ادامه تحصیل، گفت: روستای ما تا کلاش ششم ابتدایی معلم دارد که البته تمامی 6 دانش‌آموز این روستا با هم در یک کلاس تحصیل می‌کنیم.

وی اظهار داشت: مدرسه ما از داشتن کامپیوتر که امروزه یکی از نیازهای اصلی برای تحصیل دانش‌آموزان است، محروم است.

 "فائزه حاجی نجفی" خواهر فاطمه و دیگر دانش‌آموز با استعداد روستای «چَمَرکوه» نیز در گفت‌و گو با فارس گفت: من هم از اینکه فرصت تحصیل در روستای ما که واقعا‌ از روستاهای خیلی محروم «کجور» است به وجود آمد و من و پنج نفر دیگر از بچه‌های این روستا می‌توانیم درس بخوانیم خوشحالم، اما حیف که در این روستا فقط تا کلاس ششم می‌توانیم درس بخوانیم.

 وی در ادامه، گفت: به همین دلیل زمانی که کلاس ششم ما به پایان رسید دیگر نمی‌توانیم ادامه تحصیل بدهیم و اگر هم بخواهیم به مدرسه شبانه‌روزی در شهر «پول» برویم شاید خانواده ما اجازه رفتن را ندهند و این ما را نگران کرده است.

 از " فاطمه و فائزه حاجی نجفی" درباره استعدادها و توانمندی‌های آنها در یادگیری پرسیدیم که در جواب ما گفتند: ما در این روستا یک خانم معلم داریم که خیلی برای ما زحمت می‌کشد و بدون اینکه از جایی حقوقی دریافت کند و یا اینکه بیمه باشد فداکارانه خود را وقف دانش‌آموزان این روستا کرده است.

 این دو خواهر اظهار داشتند: قبل از اینکه بخواهیم درباره استعدادهای خودمان بگوییم یک درخواست داریم و آن هم اینکه از شخص آقای «فانی» وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید می خواهیم تا معلم عزیز ما خانم «سیمین کوهستانی» را در آموزش و پرورش استخدام کند چون این موضوع برای ما بسیار مهم است و در اولویت درخواست‌های ما قرار دارد.

این دو دانش‌آموز در ادامه تصریح کردند: ما اغلب شب‌ها به منزل معلم خودمان در همین روستا می‌رفتیم تا از تنهایی در بیاید و خانم معلم فداکار ما هم از این فرصت استفاده کرد و به ما کمک کرد تا اشعار شاعران ایرانی را حفظ کنیم.

 آنها گفتند: تلاش‌های شبانه معلم ما ظرف سه ماه جواب داد و توانستیم بیش از دو هزار بیت شعر از شاعران مختلف ایرانی در سده‌های مختلف تاریخی را حفظ و با هم مشاعره کنیم.

 خواهران نجفی در ادامه افزودند: خانم کوهستانی در طول همین شب‌ها با ما خواندن و حفظ قرآن را نیز کار کرد و ما الآن حافظ جزء سی‌ام قرآن هم هستیم و به کمک خانم معلم خودمان در یک هفته توانستیم داستان معروف «زال و رستم» را نیز حفظ کرده و به صورت نمایشی دو نفره آن را اجرا کنیم.

اما این دو دانش‌آموز درخواست دیگری هم داشتند و طی آن اعلام کردند که می‌خواهیم با آقای «جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نزدیک دیدار داشته باشیم و برنامه‌های فرهنگی خود را در حضور ایشان اجرا کنیم، امیدوارم آقای وزیر این مطلب را بخواند و پذیرای ما باشد.

 از «فاطمه و فائزه » درباره اوقات فراغتشان در طول ایام تعطیلات هم پرسیدیم که پاسخ دادند: تابستان‌ها همراه خانواده برای «دِرو» به زمین‌های کشاورزی می‌رویم و یا در کارهای دامداری به آنها کمک می‌کنیم و این تنها سرگرمی ما، در ایام تعطیلات است.

 در ادامه به سراغ خانم "سیمین کوهستانی" معلم فداکار و دلسوزی رفتیم که از کلاردشت به کجور و روستای محروم «چَمَرکوه» آمده تا در این نقطه دورافتاده به تدریس کودکان و نوجوانان روستایی مشغول شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر، با اشاره به اینکه مدت 6 سال سابقه تدریس دارد، افزود: مدتی را در یکی دیگر از روستاهای کجور در نقطه‌ای دورافتاده به نام روستای «کی‌کوه» تدریس کردم و پس از آن به این روستا آمدم و روز اول هم که فضای بسیار محروم آن‌را دیدم نمی‌خواستم بمانم اما وقتی چشمانم به چشمان معصوم و مظلوم و سختی‌کشیده کودکان افتاد دیگر نتوانستم بروم و تصمیم گرفتم بمانم و برای تدریس این کودکان با سختی‌ها مبارزه کنم.

کوهستانی ادامه داد: مدت سه سال است که در این روستا تدریس می‌کنم و 6 دانش‌آموز از پایه اول تا ششم دارم و هر کدام استعدادها و توانایی‌های خاصی در یادگیری دارند که بسیار جالب توجه است.

 این معلم ایثارگر کلاردشتی در ادامه، اظهار داشت: معلمی که واقعاً شغلش را دوست داشته باشد قطعاً با جان و دل برای دانش‌آموزان کار می‌کند و به آنها در علم‌آموزی یاری می‌رساند و  بنابراین با وجودی که در اینجا امکانات آموزشی بسیار کم است اما مهر و محبتی دو طرفه بین من و این کودکان معصوم وجود دارد و همین امر موجب می‌شود بتوانم دوام بیاورم. 

کوهستانی درباره مشکلات و سختی‌هایی که با آن مواجه است، تصریح کرد: این روستا راه پر پیچ ‌و‌ خم همراه با گردنه‌های بسیار خطرناکی دارد که رفت و آمد را بسیار مشکل می‌کند.

 این معلم فداکار، بیان داشت: یکی دیگر از سختی‌های ما، تردد با پای پیاده و طی مسیر 6 کیلومتری آن‌ هم در یک و نیم ساعت برای رسیدن به جاده اصلی است که این موضوع در فصل زمستان به‌دلیل احتمال وجود حیوانات وحشی، بسیار مشکل‌ساز است.

وی در ادامه گفت: در فصل زمستان خیلی کم پیش می‌آید که بخواهم برای انجام کاری این مسیر را طی کنم، اما هر موقع مجبور به طی این مسیر شوم، بچه‌ها می‌آیند بر روی تپه‌ای مشرف بر این راه پر پیچ و خم می‌ایستند و سر و صدا راه می‌اندازند تا اگر احیاناً حیوانات وحشی در محدوده این مسیر وجود داشتند دور شوند و خطری مرا تهدید نکند.

 کوهستانی خاطرنشان کرد: در این روستا مدرسه راهنمایی وجود ندارد و دانش‌آموزانی که تحصیل آنها در کلاس ششم به اتمام برسد دیگر نمی‌توانند ادامه تحصیل بدهند و این یکی از دغدغه‌های آنها است.

وی اظهار داشت: اگر آموزش و پرورش قبول کند و امکانات لازم را در اختیار بگذارد، این آمادگی را دارم که مقطع راهنمایی را هم برای این دانش‌آموزان بسیار با استعداد تدریس کنم. 

به گزارش فارس، سیمین کوهستانی همچنین درباره امکانات لازم آموزشی برای این 6 دانش‌آموز روستای «چَمَرکوه» تصریح کرد: باید از  "الیاس متاجی" مدیریت آموزش و پرورش بخش کجور نوشهر تشکر و قدردانی بسیار وی‍ژه کنم که بسیار دلسوزانه و پدرانه از همان ابتدای شروع سال تحصیلی امکانات آموزشی و حتی لباس‌های بسیار با کیفیت و به تعداد کافی را به صورت رایگان در اختیار این دانش‌آموزان قرار می‌دهد و ما در طول زمستان از این منظر هیچ‌گونه مشکلی نداریم، حتی ایشان در طول زمستان نیز به‌طور مرتب در تماس است تا اگر دانش‌آموزان به چیزی نیاز داشتند، فراهم کند.

کوهستانی در پایان این گفت‌و‌گو خاطرنشان کرد: روستای «چَمَرکوه» در بخش کجور واقعا محروم است و نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد تا مشکلاتش برطرف شود.
======================
گزارش از: محمدحسن ملایی کندلوسی ======================
انتهای پیام/86019/گ40
برچسب ها:
آخرین اخبار