امروز : سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - 2017 January 17
۱۰:۵۸
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 88820
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۲
تعداد بازدید: 65
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سومین گردهمایی مشترک اعضای ...

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سومین گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش بدون تعامل با نهادهای قانونی کشور قادر به حل مشکلات نیست، گفت: مدیران کل آموزش و پرورش باید تعامل مؤثر با استانداران، ائمه جماعات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند تا بتوانند با جذب امکانات و ظرفیت‌ها بخشی از مشکلات را برطرف کنند.

فانی تأکید کرد: با تلاش‌های دولت و حمایت‌های مجلس شورای اسلامی توانستیم بخشی از مطالبات باقیمانده از دولت قبل را پرداخت کنیم و آرامش نسبی در فضای آموزش و پرورش حاکم سازیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش همکاری با همه نهادها را با حفظ استقلال، سرلوحه فعالیت‌هایش قرار داده است‌، عنوان کرد: باید از ظرفیت شوراهای شهر و روستا، شهرداری، شوراهای آموزش و پرورش در جهت حل مشکلات آموزش و پرورش استفاده کرد.

فانی افزود: آموزش و پرورش با نهادهای مختلف، تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده است که مدیران کل می‌توانند در تعامل با ادارات در جهت عملیاتی کردن بندهای تفاهم‌نامه  اقدامات موثری را انجام دهند.

وی از برگزاری نمایشگاه‌های وسایل و تجهیزات آموزشی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها با تخفیف 67 درصدی هزینه‌ها همراه است که از آبان‌ماه سال جاری در مدارس قابل اجراست.

* مردم نباید در هنگام ثبت‌نام با مطالبه وجه مواجه شوند

وزیر آموزش و پرورش، سیاست «تمرکز زدایی از آموزش و پرورش» را  پنجمین راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش معرفی و خاطرنشان کرد: ارکان، اجزا و مصادیق تمرکز زدایی ابتدا باید در ستاد بررسی و سپس دستورالعمل آن تدوین شود.

وی، «تکریم ارباب رجوع» و «تقویت آرامش و روحیه امید در مردم» را به مدیران کل استان‌ها توصیه و عنوان کرد: مردم نباید در هنگام ثبت‌نام با مشکلی مانند مطالبه وجه و یا مسایلی از این دست مواجه شوند.

وی «توسعه مشارکت» و «تمرکز زدایی» را در اجرای طرح «مدرسه محوری» متجلی دانست و تصریح کرد: برای ایجاد توسعه پایدار در کشور ابتدا باید فعالیت را در ارکان مدرسه نهادینه کنیم.

فانی «توسعه سنواتی» و «تراز نیروی انسانی» را از حلقه‌های اصلی ساماندهی نیروی انسانی مطرح کرد و ادامه داد: در بحث نقل و انتقالات باید به نیاز نسبی مناطق مقصد نگاه شود نه نیاز مطلق؛ یعنی درصد کاهش نیرو نباید در تمام مناطق محروم نسبت به دیگر مناطق کمتر باشد.

* ساماندهی نیروی انسانی تا پایان تیر ماه

وزیر آموزش و پرورش «ساماندهی نیروی انسانی» را مهم‌ترین کار مدیران کل استانی تا پایان تیرماه معرفی کرد و افزود: در صورت عدم نظارت صحیح در برخی مناطق محروم با تعطیلی مدرسه، شاهد تولد بی سوادی جدید در این مناطق خواهیم بود که مغایر با سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به بودجه 250 میلیارد تومانی کیفیت بخشی، اظهار داشت: برای تربیت مدیران آینده آموزش و پرورش، رشته «کارشناسی ارشد برنامه ریزی» را پایه گذاری کردیم که با بودجه کیفیت بخشی و از طریق آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان و از نیروی بومی استان پذیرش می‌شوند تا پس از اتمام تحصیل بتوانند ظرفیت کارشناسی ادارات آموزش و پرورش را تقویت کنند.

* توسعه مدارس خاص باعث از بین رفتن مدارس دولتی شده است

به گزارش فارس، فانی با بیان اینکه توسعه مدارس خاص باعث از بین رفتن مدارس دولتی شده است، گفت: امسال از توسعه بی رویه این مدارس جلوگیری کردیم و تلاش می‌کنیم سرانه مدارس دولتی قبل از شروع سال تحصیلی به آنها اختصاص یابد تا بتوانند بخشی از مشکلات مدارس را مرتفع کنند.

وی با تکید بر شرکت مدیران کل استانی در نماز جماعت ادارات تصریح کرد: باید این رفتار در تمام مدارس با شرکت مدیران پیگیری شود تا فرهنگ نمازخوانی در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

* اجرای طرح «خوداتکایی» در مدارس شبانه‌روزی

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد طرح «خوداتکایی» در مدارس شبانه روزی خبر داد و تصریح کرد: دانش‌آموزان در این مدارس باید علاوه بر تحصیل و ورزش در وقت‌های آزاد، فعالیت هنری مربوط به آن استان را بیاموزند تا بتوانند از محل فروش محصولات هنری خود عوایدی را کسب کنند.

وی تأسیس «گروه‌های آموزشی» را به مثابه «نهاد انقلابی» توصیف و عنوان کرد: بازدید علمی از کلاس‌های درس و برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت و کارگاهی از وظایف این «نهاد انقلابی» است که باید به طور جدی پیگیری شود.

فانی واگذاری املاک مازاد را بر طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از تکالیف قانونی وزارت آموزش و پرورش برشمرد و خاطرنشان کرد: با تجمیع خانه‌های معلم، درمانگاه فرهنگیان و فروشگاه‌های فرهنگ، «سازمان رفاهی معلمان» را به عنوان نهادی زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان قرار دادیم تا بتوانند در یک ساختار غیر دولتی خدمات شایانی را به مجموعه کارکنان آموزش و پرورش ارائه دهند.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار