امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 11
۱۸:۴۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 8946
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ساعت ۱۶:۱۷
تعداد بازدید: 72
محمد قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره خدمات بانک‌ها به صنعت ریلی کشور و همکاری برای ارائه تسهیلات نوسازی ...

محمد قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره خدمات بانک‌ها به صنعت ریلی کشور و همکاری برای ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان، اظهار داشت: انتظاری که از بانک‌های کشور برای حمایت از صنعت حمل و نقل ریلی وجود دارد این است که تأثیرات حمل و نقل در توسعه اقتصادی کشور و GDP را بشناسند و بدانند که این تسهیلات موجب آرامش و آسایش مردم، رونق شرکت‌های حمل و نقلی و به دنبال آن رونق اقتصاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته اقداماتی در زمینه توسعه ناوگان انجام شده است، اضافه کرد: وقتی یک واگن خریداری می‌شود، مراحل طراحی، انتخاب سازنده و تطبیق مشخصات فنی واگن با شرایط بومی ایران، موضوعاتی است که باید در نظر گرفته شود و این موارد بسیار زمان‌بر است به همین دلیل تحویل ناوگان زمان می‌برد.

معاون اداری و پشتیبانی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء تصریح کرد: در حال حاضر چندین پروژه در بحث توسعه ناوگان رجاء وجود دارد که از چند سال پیش، قبل از آنکه رجاء خصوصی شود، گشایش اعتبار آن انجام شده است.

قلی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و رجاء این اختلاف وجود دارد که مالک این قطارها که در دوران دولتی بودن رجاء برای این شرکت خریداری شده است، کیست و این موضوع پس از واگذاری شرکت حمل و نقل ریلی رجاء به سازمان تأمین اجتماعی مطرح شده است.

معاون اداری و پشتیبانی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء افزود: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از طرفی بدهی‌های شرکت حمل و نقل ریلی رجاء به خود را بهانه‌ای می‌کنند تا در بحث تمدید اعتبارات کاری کنند؛ اما وقتی که تمدید وجود ندارد و اعتباری نیست، نمی‌توان کاری انجام داد.

وی ادامه داد: اما شرکت راه‌آهن از این اهرم استفاده می‌کند تا مطالبات خود را وصول کند و ضرر این موضوع علاوه بر تأثیر بر شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، به زیان همه مردم نیز است.

* ثبت سفارشی به صندوق توسعه ملی برای خرید ناوگان نداشتیم

قلی‌زاده درباره ثبت سفارش رجاء به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات نوسازی ناوگان، تصریح کرد: شرکت رجاء بیشتر به دنبال این است که از منابع داخل و تولیدات داخل استفاده کنند ضمن آنکه در توجیه اقتصادی شرکت رجاء، حرکت به سمت استفاده بهتر از امکانات موجود در اولویت است.

معاون اداری و پشتیبانی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء یادآور شد: وقتی که می‌توانیم با انجام یکسری بازسازی و نوسازی‌ها در ناوگان، خدمات مطلوبی را به هموطنان ارائه دهیم، دلیلی برای اینکه به سمت توسعه ناوگان از طریق خرید واگن از کشورهای خارجی برویم، نداریم.

قلی‌زاده تصریح کرد: شرکت رجاء هیچ درخواست دریافت تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی در حال حاضر نداشته است؛ تولیدکنندگان داخل در این صنعت قادر به تأمین ناوگان مناسب هستند، ضمن آنکه بسیاری از قطعات فنی ناوگان و خدماتی که مدنظر داریم می‌توانیم از طریق شرکت‌های داخلی تأمین کنیم و در مواردی که هیچ راهی نداریم، به سمت ورود قطعات از خارج کشور گام برمی‌داریم.

* برنامه‌ریزی تعمیر‌ اساسی و بازسازی 149 دستگاه انواع واگن در سال 92

معاون اداری و پشتیبانی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با اشاره به سوق شرکت‌های ریلی به سمت بهسازی ناوگان‌ موجود، درباره بازسازی واگن‌های این شرکت ریلی، اظهار داشت: هدفگذاری رجاء برای سال جاری، تعمیرات اساسی و بازسازی 73 دستگاه واگن با هزینه 94 میلیارد ریال، بازسازی 4 دستگاه واگن مولد با هزینه 880 میلیون ریال و بازسازی تبدیل 72 دستگاه واگن درجه 2 به درجه 1 با هزینه 240 میلیارد ریال است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار