امروز : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 17
۲۱:۵۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 89490
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 17
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حسین انتظامی پیش از امروز در جمع مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان کرمان با ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حسین انتظامی پیش از امروز در جمع مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان کرمان با تاکید بر استفاده از زبان فارسی در آگهی‌ها و تبلیغات اظهار داشت: زبان فارسی برای ما جنبه امنیت ملی دارد و به ما دوام می‌بخشد.

وی افزود: فرهنگ مردم و سبک زندگی را رسانه‌ها و تبلیغات می‌سازد، لذا این گروه‌ها باید توجه جدی به این مسائل داشته باشند.

انتظامی با اشاره به بکارگیری لغات غیرفارسی در برخی از آگهی‌ها و تبلیغات تصریح کرد: برخی از کانون‌های تبلیغاتی برای جلوه بیشتر کار خود از لغات غیرفارسی استفاده می‌کنند در حالی که می‌توان راه‌های دیگری را انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه مشکل استفاده از کلمات غیرفارسی در تلویزیون نیز دیده می‌شود، گفت: سبک زندگی ما اسلامی ایرانی نیست، مخالف ارتباط با جهان نیستیم، اما نه اینکه خودباخته باشیم و این امر دست رسانه‌ها و تبلیغات است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: یکی از سیاست‌‌های نظام که اجماع جدی بر آن میان مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت، دولت و مجلس وجود دارد، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در این سیاست‌ها تصریح شده که برای مقاوم‌سازی اقتصاد باید نگاه درون‌زا و برون‌گرا داشته باشیم، درون‌زا بودن به معنی اتکا‌ به مردم است که فقط توسط تشکل‌ها، اصناف و احزاب جلوه می‌کند.

انتظامی با اشاره به درخواست‌ها و نظرات مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان کرمان تصریح کرد: حل مسئله مالیات در حوزه آگهی‌ها و تبلیغات باید توسط انجمن و یا تشکلی توسط این مجموعه پیگیری شود تا با ارائه یک راهکار به وزارتخانه به آن رسیدگی کنیم.

وی اظهار داشت: راه واقعی نهادسازی ثبت تشکل نیست، بلکه باید در کنار هم به دیدگاه‌های یکدیگر احترام بگذاریم و تحمل کنیم.

انتظامی خاطر نشان کرد: اگر نهادسازی در هر حوزه انجام شود، تحول بزرگی ایجاد و مطالبات دسته‌بندی و خود فعالان این حوزه آن را دنبال و راه حل توسط خود افراد ارائه می‌شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیش‌نویس قانون تبلیغات تقدیم دولت شده و طی ماه‌های آینده به مجلس ارائه می‌شود.

انتظامی بیان داشت: طرفدار این هستیم که کار تخصصی انجام شود و کانون‌ها نیز در این صورت فضای کسب و کار را راحت‌تر تقسیم می‌کنند.

وی افزود: انتشار بخش‌هایی از صفحات یک نشریه به صورت مجزا طبق قانون مطبوعات ممنوع است و ویژه‌نامه‌های روزنامه‌های سراسری نیز نباید بیش از 30 درصد تبلیغات داشته باشند.

انتظامی تصریح کرد: آگهی‌نامه‌ها به معنی نیازمندی‌ها نیست، بلکه باید به مباحث تجاری و با دوره چاپ مشخص پرداخته شود.
انتهای پیام/80017/صا30/د1000
برچسب ها:
آخرین اخبار