امروز : یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 24
۱۷:۱۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 90220
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 17
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم افتتاح باشگاه فرهنگی و آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران پنجشنبه 29 خرداد با ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم افتتاح باشگاه فرهنگی و آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران پنجشنبه 29 خرداد با حضور اعضای کانون، شورای مرکزی، مدیر کل دفتر مطالعات و توسعه دانش و مهارت های سینمایی سازمان سینمای، برخی از روسای صنوف، رئیس هیئت مدیره خانه سینما و اساتید و دانشجویان رشته های سینمایی در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار شد.

این مراسم با پخش کلیپی از تجربه های فیلمنامه نویسی نویسندگان و هنرمندان پیشکسوت عرصه های گوناگون از گذشته تا حال آغاز شد. در ادامه شادمهر راستین؛ رئیس کانون فیلمنامه نویسان به تشریح اهداف تشکیل این باشگاه فرهنگی و آموزشی پرداخت.

راستین اشاره کرد: نیازهای شکل گیری این باشگاه را می توان در هفت سرفصل خلاصه کرد: 1. ارتقاء سطح آموزشی و فرهنگی اعضای کانون فیلمنامه نویسان، 2. ارتباط کانون با دانشجویان و علاقمندان فیلمنامه نویسی، 3. ایجاد فضای ارتباط بین فیلمنامه نویسان سینمایی عضو کانون و فیلمنامه نویسان در عرصه های تلویزیونی، شبکه نمایش خانگی، انیمیشن، مستند، کوتاه و ... 4. ایجاد فضای ارتباطی بین مراکز دانشگاهی و آموزش سینمایی و کانون فیلمنامه نویسان، 5. ایجاد فضای مناسب برای ارتباط اعضای کانون و دانشجویان فیلمنامه نویسی در جهت همکاری های مشترک، 6. برگزاری جلسات نمایش فیلم، همایش ها، نشست های تخصصی و ... با برنامه ریزی، مدیریت و نظارت کانون، 7. ایجاد یک پاتوق فیلمنامه نویسی.

رئیس کانون فیلمنامه نویسان هدف اصلی باشگاه را این گونه تشریح کرد: هدف اصلی این باشگاه فرهنگی این است که اعتبار بدست آمده از این فعالیت ها باعث ارتقای شخصیت فیلمنامه نویسی بخصوص برای اعضای کانون فیلمنامه نویسان شود. در واقع می خواهیم فضایی ایجاد کنیم تا به یک آیین مودت و دوستی در حوزه فیلمنامه نویسی برسیم و امیدواریم روشی ایجاد شود تا بقیه صنوف خانه سینما نیز برای حفظ امنیت شغلی در صنف خود از آن استفاده کنند و این باعث افتخار ما است.

در ادامه مراسم دکتر روح الله حسینی؛ مدیر کل دفتر مطالعات و توسعه دانش و مهارت های سینمایی سازمان سینمایی اشاره کرد: معتقدم فیلمنامه محمل و محل تولید فکر و اندیشه در هر اثر سینمایی است. فیلمنامه همواره محل تجمع و جذب آرا و نقدها و ارزیابی های پیشینی و پسینی در مواجهه با هر اثر سینمایی است. ساخت هر فیلم سینمایی با ارائه فیلمنامه آغاز می شود و بعد از خلق یک اثر به شکل رسمی نیز تمام ارزیابی ها متوجه فیلمنامه است. جایگاه ارائه فیلمنامه در شکل و محتوا نیاز به توجه و بازنگری جدی دارد اما در حال حاضر نگاه جدی به فیلمنامه وجود ندارد.

وی همچنین عنوان کرد: یکی از نکات مهم رعایت استانداردها در حوزه فیلمنامه نویسی است و اینکه چطور می توان به این استانداردها جامعه عمل پوشاند و آنها را اجرایی کرد. در این زمینه نیاز به تعامل جدی بین دفتر مطالعات و توسعه دانش و مهارت های سینمایی، کانون فیلمنامه نویسان و این باشگاه فرهنگی و آموزشی وجود دارد. همینجا اعلام می کنم که دفتر مطالعات آماده هر نوع همکاری با دوستان باشگاه و کانون فیلمنامه نویسان است. یکی از این همکاری ها ایجاد کارگروه مشترک برای رسیدن به استانداردهای مشخص در حیطه فیلمنامه نویسی و اجرایی کردن آنها و همچنین بررسی مشکلات فیلمنامه نویسی و هر موضوع مرتبط با آن است تا بتوانیم گامی رو به جلو برداریم و بخشی از آشفتگی های موجود را مرتفع کنیم.

در ادامه جابر قاسمعلی؛ رئیس پیشین کانون فیلمنامه نویسان با اشاره به اهمیت آثار تألیفی و ترجمه ای در رشد فیلمنامه نویسی بعد از انقلاب عنوان کرد: تا وقتی وجه نرم افزاری فیلمنامه نویسی که در کتاب های تألیفی و ترجمه ای نمود پیدا کرده، در فیلمنامه ها انعکاس پیدا نکند این ارتباط به درستی شکل نمی گیرد. این باشگاه می تواند زمینه ای باشد برای ایجاد ارتباط بین فیلمنامه نویسان، مترجمان، مولفان و ... تا تأثیر این ارتباط در روند فیلمنامه نویسی سینمای ایران نمود پیدا کند.

در انتهای این مراسم که اجرای آن را کامران ملکی بر عهده داشت بروشورهای معرفی باشگاه فرهنگی و آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران در اختیار حاضران قرار گرفت.

انتهای پیام/و
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها