امروز : سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 30
۱۸:۴۴
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 90904
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 45
به گزارش خبرنگار جامعه فارس،‌ محمد خدادی ساعتی پیش در نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که در محل هتل ارم و با حضور صادق مشاور رسانه‌ای ...

به گزارش خبرنگار جامعه فارس،‌ محمد خدادی ساعتی پیش در نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که در محل هتل ارم و با حضور صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور و احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون همه مدعی روابط‌عمومی هستند، روابط عمومی هر فردی در زندگی آن جاری است. به طوریکه هر فرد زنده نوعی فعالیت روابط عمومی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا افزود: نیاز هست که در این باره جلسات متعددی برگزار شود و آسیب‌شناسی در این حوزه صورت گیرد چرا که بستر ارتباطات بستری است که امروز مدعی زیادی دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه در بحث روابط‌عمومی کشور ما آنطور که باید موفق نبوده است و آنچه که هم‌اکنون صورت می‌گیرد مربوط به دهه‌های پیشین است. این در حالی است که روابط‌عمومی به لحظه تغییر می‌کند.

خدادی در ادامه با تأکید بر اینکه باید از ارتباط به رسانه برسیم ابراز داشت: نسبت به مدل‌های ارتباطی باید بازنگری و تحلیل شود. شاید مهمترین مشکلی که امروز داریم این است که نسبت پیام و مخاطب تعریف مشخصی نشده است.

وی با بیان اینکه ابزارهای رسانه‌ای نیز در این میان مشکل‌ساز شده است، گفت: متأسفانه برخی از مباحثی که در منظر عمومی باید مطرح شود در جلسات گفته می‌شود و البته بالعکس این قضیه نیز مشاهده شده است.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون عنصر اطلاعات از انحصارش شکسته شده است، گفت: امروز باید دید وجه تمایز روابط‌عمومی‌ها در این عرصه چیست به طوریکه می‌توان گفت برگ برنده در اختیار روابط عمومی‌ها همان وجه تمایز است در غیر این صورت چیزی به عنوان روابط عمومی باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه در این باره نیاز به تعمق بیشتر و بازنگری اصولی و اساسی در روش‌ها داریم ادامه داد: یکی از مدل‌های ارتباطی رسانه است اما در این میان باید مدل‌های جدیدی طراحی شود.

وی با اعلام اینکه تکرار یک فعالیت الزاماً به معنای اثرگذاری آن نیست،‌ ابراز داشت: باید در این میان دنبال مقبولیت باشیم.

همچنین در این جشنواره احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: هنر و خلاقیت جنبه مهم کار روابط عمومی است، اگر در علم خلاقیت باشد می‌توان گفت هنر پدیدار گشته است.

وی با بیان اینکه روابط‌ عمومی کاری هنرمندانه است، گفت: باید روابط عمومی با هنر پیوند بخورد.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابات ریاست‌جمهوری برخی ابزارهای زیادی داشتند اما اثربخش نبود. این امر بدون شک به روابط عمومی مربوط می‌شود.

همچنین در ادامه صادق مشاور رئیس‌جمهور گفت: با تجربه و اطلاعاتی که در اختیار داریم بعد از پیروزی انقلاب تا امروز در کشور ما تمایزی در عمل بین اطلاعاتی که روابط عمومی بخش‌ها و سازمان‌های مختلف ارائه می‌دهند با بخش‌های تبلیغاتی قائل نشده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر از روابط عمومی توقع تبلیغات صرف داشته باشیم در نتیجه شاهد افزایش مشکلات خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در ایران برای نخستین بار در صنعت نفت از لفظ و عبارت روابط عمومی استفاده شد، ادامه داد:‌ وظیفه تبلیغ به نوعی در این فعالیت برجسته‌سازی شده است.

مشاور امور رسانه‌ای رئیس‌جمهور اضافه کرد: روابط‌عمومی‌ها باید به گونه‌ای رفتار کنند که ارتباط دو سویه برقرار شود و رابطه گفتمان اعتدال را  ایجاد کنند.

وی اعتماد، صداقت، هنرمندانه عمل کردن و وجوه اعتدالی را از جمله شاخص‌هایی عنوان کرد که در فعالیت روابط عمومی باید به چشم بخورد.

صادق یادآور شد: در دوره‌های گذشته در فعالیت روابط‌عمومی‌ها شرایطی به وجود آمد که ناگزیر شدند مطالب را به شکل افراطی بازگو کنند و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهند.

در پایان این جشنواره جوایز و هدایایی به برگزیدگان نهمین جشنواره انتشارات روابط عمومی اهداء شد که از جمله می‌توان به علی شیرین مدیرمسئول نشریه وحی، نشریه روزانه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد که موفق به کسب رتبه اول در بخش نشریه روزانه شد.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها