امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۱۲:۳۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 91164
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 79
قاسم قدرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اهواز اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری 620 مورد تصادف فوتی و جرحی اتفاق افتاد که 40 فقره، معادل دو ...

قاسم قدرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اهواز اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری 620 مورد تصادف فوتی و جرحی اتفاق افتاد که 40 فقره، معادل دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.تصادفات جرحی 14 درصد و تصادفات خسارتی پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: در سه ماه نخست سال 380 هزار و یکصد و 60 فقره اعمال قانون انجام شد که سبقت غیرمجاز و تجاوز و انحراف به چپ بیشترین آمار اعمال قانون را ناشی شدند.

وی همچنین یکصد و 9 جلد گواهینامه که نمره منفی رانندگان بیش از 30 رسیده بود، ضبط شده و رانندگان از رانندگی محروم شدند.

قدرتی با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات در ساعات 10 تا 18 رخ داده است، عنوان کرد: 47 درصد تصادفات در این ساعات رخ داده و بیشترین نوع تصادفات نیز واژگونی بوده است که 25 درصد تصادفات را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 43 درصد تصادفات در کیلومتر صفر تا 30 از مبدا حوزه استحفاظی رخ داده است، بیان کرد: بر اساس این آمار بیشتر تصادفات در ابتدای خروجی شهرها اتفاق می‌افتد که رانندگان باید در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راه خوزستان اضافه کرد: خودروهای سواری با 57 درصد، موتورسیکلت‌ها با 10 درصد و کامیون و تریلی با 13 درصد به ترتیب بیشترین مقصرهای منجر به تصادف در جاده‌های استان در سه ماهه نخست سال بوده‌اند.

وی با اعلام اینکه محورهای اهواز ـ اندیمشک با 18 فقره تصادف فوتی، هویزه ـ طلاییه با 10 فقره تصادف فوتی و رامشیر- امیدیه با هشت فقره تصادف فوتی پرحادثه‌ترین محورهای استان گزارش شده‌اند، گفت: پس از این محورها به ترتیب محورهای آبادان ـ ماهشهر، ماهشهر ـ امیدیه، سوسنگرد ـ حمیدیه، باغملک ـ ایذه و ایذه ـ دهدز پرحادثه‌ترین محورهای استان هستند.

قدرتی ادامه داد: محورهای آبادان ـ ماهشهر و اهواز ـ اندیمشک با وجود اینکه مسیرهای بزرگراهی هستند، در این محورها سبقت غیرمجاز و خواب آلودگی علت بیشتر تصادفات بوده است.محور اهواز ـ اندیمشک باید به صورت آزادراهی شود و از مناطق مسکونی فاصله بگیرد؛ محور باغملک- ایذه نیز بزرگراهی شود و در دیگر محورها نیز باید تقاطع ها ساماندهی و دوربین‌های کنترل سرعت 24 ساعته نصب شود.

انتهای پیام/72001/خ30
برچسب ها:
آخرین اخبار