امروز : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 28
۰۴:۳۵
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 91307
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: 37
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش ...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری پیرامون تبیین اندیشه‌های شهید بهشتی در کتب درسی که در ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد،‌ اظهار داشت: در برنامه درسی ملی یکی از تأکیدات تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی و انقلابی در دانش‌آموزان در افق چشم‌انداز سال 1404 است تا بتوانیم از حوزه تفکر انقلاب اسلامی صیانت کنیم و آن را گسترش دهیم.

وی افزود: یکی از روش‌های صیانت از هویت اسلامی ـ ایرانی پرداختن به برخی از ارزش‌های انقلاب است که این موضوع را تثبیت و گسترش داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد‌:‌ شهدای انقلاب اسلامی و شعارهای انقلاب باید تعمیق می‌شد تا نسل اول با نسل چهارم یک ارتباط و امتداد معنادار داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما سرمایه‌های بسیاری در کشور داریم که آنها را نقل نکرده‌ایم، خاطر نشان کرد: کسانی که معمار انقلاب بودند یا از انقلاب صیانت کردند را در کتب درسی معرفی می‌کنیم؛ این موضوع در کتاب‌های درسی از اول بنا بود و با تصویب سند برنامه درسی ملی این موضوع توسعه پیدا کرد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در مورد ورود شخصیت‌ها به کتاب‌های درسی، گفت: در کتب قدیمی و جدید‌التألیف بررسی کردیم که به این گنجینه چطور پرداخته شده است و از آنها آلبوم‌های موضوعی از شخصیت‌های اثرگذار در هویت انقلاب اسلامی ایرانی تهیه شد.

وی با بیان اینکه در آستانه هفتم تیر ماه هستیم و نسبت به شهید بهشتی یک عِرق داریم، تصریح کرد: برخی از اندیشه‌های شهید بهشتی را در کتب درسی گنجانده‌ایم و بعد از انقلاب هم شهید بهشتی در سازمان پژوهش حضور داشته است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه کتاب تعلیمات دینی با نام «شناخت اسلام»‌ از اندیشه‌های پویای شهید بهشتی بوده است: گفت: وقتی به مجموعه کتاب‌های زمان شهید بهشتی که تألیف شده نگاه می‌کنیم هنوز نو و جدید است و ریشه مبانی نظری اسلام در این کتاب‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: شهید پیچک، شهید بهشتی و شهید رجایی از آموزش و پرورش بوده‌اند و امروز باید به آموزش و پرورش این طور نگاه کرد که نیروی انسانی آینده را تربیت می‌کند؛‌ اگر بتوانیم در‌ آینده سند تحول، برنامه درسی و دانشگاه فرهنگیان را کامل اجرا کنیم یقیناً نقش آموزش و پرورش در نظام‌سازی بسیار برجسته‌تر از امروز خواهد بود.

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری و تأثیرپذیری آموزش و پرورش بالاست، اظهار داشت: به همین دلیل است که همگان علاقه دارند در آموزش و پرورش و کتاب‌های درسی مطالبی گنجانده شود که از یک منظر خوب است و از دیگر دیدگاه باید آسیب‌شناسی کرد چرا دیگر دستگاه‌ها در حوزه خود احساس موفقیت نمی‌کنند و به آموزش و پرورش متوسل می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در پاسخ به این پرسش که «اندیشه‌های شهید بهشتی در کدام پایه تحصیلی و چگونه برای درک دانش‌آموزان ارائه خواهد شد»، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف ما این است که باید مراقب باشیم از شکاف بین نسلی جلوگیری کنیم.

وی افزود: این موضوع هر چقدر سیر کمالی و منطقی خود را داشته باشد و این ریشه امتداد یابد به لحاظ فرهنگی نسل را این چنین تربیت می‌کنیم؛ باید نسبت به پردازش و نوع‌آورانه کردن مفاهیم عمیق با نیازهای نسل امروز بازخوانی، بازنگری و بازآفرینی انجام شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید سعی کنیم بدانیم ذائقه نسل امروز چه چیزی می‌خواهد، گفت: در تمامی دوره‌های تحصیلی نیازمند هستیم تا اندیشه‌های شهید بهشتی را بازآموزی کنیم و بالاتر از آن جوهره تعلیم و تربیت است که از آنها سیراب شود.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار