امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۰۷:۰۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 9198
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ساعت ۱۵:۴۳
تعداد بازدید: 103
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، زهرا حسامی در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات برگزار شد، افزود: شعار امسال هفته جهانی دخانیات در ...

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، زهرا حسامی در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات برگزار شد، افزود: شعار امسال هفته جهانی دخانیات در رابطه با ممنوعیت تبلیغات کمپانی و شرکت‌های دخانیاتی است.

وی ادامه داد: آنچه در واقعیت وجود دارد این است که این شرکت‌ها به روش‌های مختلف ماده مرگبار دخانی را به میزان بالا تولید می‌کنند.

حسامی گفت: روزانه 6هزار نفر و سالانه 6 میلیون نفر بر اثر استعمال دخانیات کشته می‌شوند و این در حالی است که پشتوانه اصلی برای عرضه و فروش مواد دخانی تبلیغات است.

معاون درمان مرکز تحقیقات مبارزه با دخانیات گفت: در مدیترانه شرقی شاهد افزایش مصرف قلیان در جوامع هستیم و این گرایش در جوانان و زنان بیش از سایر گروه‌ها است و در این زمینه از تبلیغات فریبنده بهره‌مند می‌شوند.

حسامی گفت: در این تبلیغات از رنگ‌هایی که نشانه حیات است مانند رنگ‌های قرمز یا برای آرامش از رنگ‌های آبی بر روی پاکت‌های سیگار استفاده می‌کنند یا سیگارهایی با عنوان لاغری یا مخصوص بارداری برای زنان ترویج می‌کنند.

وی گفت: بر روی این پاکت‌ها باورهای غلط ایجاد می‌کنند یا به عنوان مثال شرکت‌های دخانی حامی مسابقات ورزشی می‌شوند تا این باور را غیرممکن کنند که این شرکت‌ها مرگ را می‌فروشند.

وی با بیان اینکه تبلیغات هوشمندانه از سوی این شرکت‌ها در حال طراحی است، گفت: حتی اقلام خوراکی مانند آدامس‌ها را نه تنها با برند سیگار عرضه می‌کنند بلکه حتی نحوه باز شدن آنها را مشابه پاکت سیگار کرده‌اند.

حسامی گفت: مهمترین اقدام در این زمینه فرهنگ‌سازی است و زنان باید آگاه شوند که به طور مثال سیگار لاغری وجود ندارد. بالا بردن سطح آگاهی می‌تواند در کاهش مصرف کمک کند و هر خانواده بداند که مصرف یک پک قلیان برابر با مصرف 100 نخ سیگار است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار