امروز : سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 24
۰۴:۰۱
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 91998
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 8
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز شنبه در مراسم ...

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در سرچشمه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال 60 که این محل منفجر شد ما تصور می‌کردیم که همه‌چیز تمام شده است اما در حقیقت همه‌چیز از نو آغاز شد.

وی افزود: ما نزدیک‌بین و تصور می‌کردیم امام(ره) تنها مانده و انقلاب کادر خود را از دست داده است و اگرچه شعار می‌دادیم ایران پر از بهشتی است اما می‌دانستیم که در حقیقت نیست و اگرچه به لحاظ اخلاص مانند بهشتی بسیار داشتیم اما به لحاظ توانمندی مانند او نبود.

رحیم‌پورازغدی از انفجار حزب جمهوری اسلامی به عنوان نمادی برای تغییر فاز انقلاب یاد کرد و گفت: خون شهدای هفتم تیر برای همیشه منافقان را از ریشه بیرون کشید.

وی افزود: مسئله مهم‌تر ترور شخصیت و جنگ روانی علیه شهید بهشتی بود به طوری که همه یادشان است که در سال 59 از چپ و راست چه گلوله‌هایی علیه او شلیک می‌شد و به قدری وضع سخت شده بود که بعضی دوستداران شهید بهشتی می‌گفتند بگذارید هرچه می‌خواهند علیه او بگویند و برخی دیگر نیز اصلا در مورد او به تردید افتاده بودند.

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی گفت: بعضی تحت فشار و ترس از بدنام شدن تشخیص خود را فدای آبروی اجتماعی خود می‌کنند و می‌ترسند که شفاف موضع بگیرند در حالی که شهید بهشتی معلم موضع‌گیری شفاف و منطقی بود و آبروی خود را برای حقیقت می‌گذاشت اما از مسیر انصاف و منطق خارج نمی‌شد.

رحیم‌پور ازغدی با ذکر خاطره‌ای از یکی از همراهان شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی با آنکه موضع شدیدی نسبت به مارکسیزم داشت اما نسبت به توهین یکی از دوستانش نسبت به مارکس واکنش نشان داد و گفت: ما به هیچ‌کس توهین نمی‌کنیم حتی به شوخی و به همه تئوری‌های باطل پاسخ می‌گوییم اما از ضوابط خود عدول نمی‌کنیم.
 
وی حقیقت کفر از نظر شهید بهشتی را فراموشی انصاف خواند و تصریح کرد: از نظر این شهید آنچه انسان را جهنمی می‌کند تلاش برای پوشاندن حق است چراکه اسلام و انصاف از هم جدا نیستند و اسلام غیرمنصفانه اصلا اسلام نیست.
 
وی با دعوت از همه برای مطالعه دوباره موضع‌گیری‌های شهید بهشتی در دهه 60 که برای امروز ما نیز کاربرد دارد، گفت: با کمال تاسف باید بگوییم که در جامعه اسلامی ما انصاف ضعیف است و از این سنگ ترازو دور مانده‌ایم؛ نقطه قوت خود و نقطه ضعف طرف خود را زیر ذره‌بین می‌گذاریم و اسلام را به شرط تامین منافعمان می‌پذیریم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد دیدگاه شهید بهشتی نسبت به کفر، گفت: کفر یعنی زیر بار حق نرفتن و چه بسا ما که در محاسبات خود خویش را مسلمان می‌خوانیم در آخرت که به جای شناسنامه به سبک زندگی نگاه می‌کنند کافر محسوب شویم.
 
وی با اشاره به انتقال بخشی از مسئولیت ناشی از انتخاب به انسان اظهار داشت: آنان که صادقانه مکتب را قبول دارند از دو جهت به نقش مردم در حاکمیت نگاه می‌کنند اول بحث شورا است و دوم مشارکت.
 
رحیم‌پورازغدی با متفاوت خواندن مشاوره با مشارکت تصریح کرد: مشاوره صرفا با صاحبنظران است و نه همه مردم چراکه هدف از آن تامین بعد نخبگانی و علمی است.
 
وی مشارکت اجتماعی را موثر بر حسن اجرای مکتب دانست و گفت: اگر ما بهترین مکتب و بهترین مشاوران را برای حکومت برخواسته از آن مکتب داشته باشیم بدون مشارکت مردم نمی‌توانیم آموزه‌های این مکتب را جاری کنیم لذا است که امام (ره) پس از تدوین قانون اساسی دوباره فرمودند باید به رای مردم گذاشته شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آن زمان عده‌ای لیبرال مسلک همچون مهندس بازرگان ایراد می‌گرفتند که چه ضرورتی دارد دوباره مردم به قانون اساسی رای دهند و شما (امام) خودتان عده‌ای را انتخاب کنید اما اکنون پس از 30 سال به عمق نظر امام رسیده‌ایم و می‌دانیم که اگر امام شکل حکومت را انتخابی و جمهوری تعیین نمی‌کرد تا امروز نظام ده‌ها بار سقوط کرده بود.
 
وی مشارکت مردم در همه جزئیات امور حکومت را در احساس تعلق مردم به نظام موثر خواند و گفت: ملت و ولایت فقیه اجازه ندادند والا تابه‌حال بعضی مسئولان، نظام را سرنگون می‌کردند؛ پای همه فتنه‌ها بعضی مسئولان بودند.
 
وی کاستن از نقش مردم به دلیل پررنگ‌تر شدن نقش مکتب را یک اشتباه خواند و اظهار کرد: شهید بهشتی می‌گفت شما این مردم را نمی‌شناسید به شعور مردم احترام بگذارید و به آنان پشت نکنید تا در صحنه بمانند؛ مردم با ولایت می‌توانند مشکلات را حل کنند اما اگر کار از دست مردم خارج شد و به دست گروه‌های خاص افتاد آن‌وقت است که نظام با خطر مواجه می‌شود.
 
رحیم‌پور ازغدی با تشریح دو نگاه در مورد جمع میان جمهوریت و ولایت گفت: شهید بهشتی می‌گوید متن نگارش هر دو اصل ولایت فقیه و جمهوریت نظام به قلم خود من است و آنها که میان این دو تعارض می‌بینند هیچکدام را نفهمیده‌اند.
 
وی اعتدال واقعی را موضع‌گیری‌های شهید بهشتی برشمرد و گفت: شهید بهشتی از آزادی بیان و مسئولیت و پاسخگویی به موازات آن دفاع می‌کند و معتقد است مکتبی که کتابش به تحدی دعوت می‌کند نمی‌تواند با آزادی مخالف باشد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهید بهشتی معتقد است هر کس فکر می‌کند که ما از گفت‌وگو ضرر می‌کنیم مشخص است که به این مکتب ایمان ندارد. وی می‌گوید، ما در جریان تدوین قانون اساسی به همه گروه‌ها فرصت دادیم که اظهارنظر کنند و اگر آزادی را در سایر قانون مدیریت کنیم فقط به ضرر کفر و به نفع اسلام خواهد بود.
 
وی آزادی در نظر شهید بهشتی را موجب رشد خط اسلام برشمرد و گفت: اگر فضا را برای اظهارنظر مخالفان باز نگذاریم مواضعشان شفاف نمی‌شود و مدام می‌گویند نمی‌گذارند ما صحبت کنیم لذا مردم فکر می‌کنند اینها حرفی برای گفتن دارند.
 
رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه پس از مناظره شهید بهشتی با کیانوری همه ترس دوستداران انقلاب ریخت و به کلی مسئله عوض شد، گفت: آن زمانی که دیدند بهشتی پاسخشان را می‌دهد به این نتیجه رسیدند که باید او را از میان برداشت.
 
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم کسی به اسم اسلام، کمونیسم و ایدآلیزم را ترویج دهد، گفت: همه می‌توانند به یک شرط حرف خود را مطرح کنند و آن اینکه ما نیز حضور داشته باشیم و پاسخشان را بدهیم تا مخالفان نتوانند دروغ گفته و یا تهمت بزنند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به نظر شهید بهشتی در مورد مطبوعات اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی معتقد است ما باید برای ایمان مردم تلاش کنیم و ممنوعیت کتب ضاله به این جهت است که برای ما مهم است که فضایی حاکم باشد که بیشتر مردم به بهشت بروند.
 
وی ادامه داد: شهید بهشتی می‌گوید هیچ‌کس نمی‌خواهد مردم را به زور به بهشت ببرد بلکه ما می‌خواهیم کسی مردم را به زور به جهنم نبرد زیرا نظام اجتماعی ما بر ایمان مردم متکی است و اگر ایمان مردم متزلزل شود نظام اجتماعی متزلزل می‌شود.
 
رحیم‌پور ازغدی با یادآوری ترور شخصیتی شهید بهشتی گفت: ترور شخصیت ریشه در انقلاب فرانسه دارد که دوره‌ای به نام دوره ترور مطرح است که در جریان آن چندده هزار نفر گردن زده شده و زیر گیوتین رفتند.
 
رحیم‌پور ازغدی با اشاره به تحولات جاری عراق گفت: این فتنه ظاهری مذهبی دارد اما در حقیقت تداوم پیشبرد منافع بیگانگان است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان بر ضرورت محدود نشدن بزرگداشت‌ها به ذکر خاطره تاکید کرد و گفت: امیدوارم شهید بهشتی کلیشه نشود و سخنان او در مورد دانشگاه، سرمایه و ... مورد بازخوانی قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار