امروز : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 21
۱۶:۲۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 93014
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۱۴:۲۴
تعداد بازدید: 50
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، سید باقر مسلمی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید نوسازی مدارس ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، سید باقر مسلمی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید نوسازی مدارس استان، اظهار کرد: اعتبارات کلان تخصیصی به بخش تخریب و بازسازی و همچنین کمک‌های خیران که در طول سال‌های گذشته افزایش‌های تصاعدی داشته و از 16 میلیارد تومان در سال 77 به 800 میلیارد تومان در حال حاضر رسیده موجب شده مسئولان متوجه بخش‌های دیگر شوند و هر ساله سهم آموزش و پرورش را کاهش دهند.

وی افزود: طرح تخریب و بازسازی زماندار است و در مجموع در کل کشور 120 هزار کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی و 122 هزار کلاس درس نیز نیاز به مقاوم سازی دارند که به هرحال به اتمام خواهند رسید و جا دارد مسئولان توجه بیشتری به این بخش مبذول دارند.

معاون توسعه مدیریت و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: در بخش فضاهای آموزشی با مشکلاتی مواجه هستیم و ضمن اینکه برنامه‌هایی برای حل مشکلات طرح‌ریزی کرده‌ایم سعی می‌کنیم در بخش توزیع اعتبارات استانی عدالت را برقرار کنیم.

معاون توسعه مدیریت و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: میانگین سهم اعتبار تملک دارایی آموزش و پرورش به اعتبار تملک دارایی استان از 21.2 در صد در سال 84 به 12 درصد در مقطع کنونی کاهش یافته است.

ایجاد ردیف اعتباری جدید در بخش عمرانی آموزش و پرورش

مسلمی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته سازمان نوسازی مدارس کشور تلاش فراوانی کرده است تا ردیف‌های جدیدی را در اعتبارات بخش عمرانی آموزش و پرورش ایجاد کند، افزود: در سال‌های گذشته ردیف اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی، ردیف هوشمندسازی مدارس و ردیف اعتباری برای ساخت و ساز فضاهای ورزشی آموزش و پرورش ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: استارت طرح تصویب و بازسازی مدارس در سال 83 زده شد و در همان سال کل فضاهای آموزشی غیراستاندارد شناسایی شد و در لایحه‌ای در سال 84 تقدیم مجلس و در نهایت در سال 85 تصویب شد.

معاون توسعه مدیریت و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: تاکنون تمام اهداف طرح با توجه به عدم تخصیص اعتبارات تحقق نیافته ولی به میزان اعتباری که محقق شده کارهای بزرگی صورت گرفته است.

ایستایی، کارآیی و زیبایی سه محور اصلی مدارس کشور

مسلمی گفت: در بخش نوسازی بنا هیچ تجربه‌ای از قبل نداشتیم و برای نخستین بار مقاوم‌سازی مدارس توسط ادارات کل نوسازی آغاز شد و با توجه به اینکه به لحاظ علمی و تئوری به طرح‌های ارائه شده اطمینان داشتیم، هیچ تجربه عملی صورت نگرفته بود که زلزله شهرهای هریس، ورزقان و اهر که در آن مدارس بازسازی شده حتی ترک هم برنداشته بودند؛ نشان داد کار مقاوم‌سازی درست و اصولی صورت گرفته است.

وی ایستایی، کارآیی و زیبایی بنا را سه محور اصلی احداث ساختمان‌های مدارس توسط سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/60001/ع40
برچسب ها:
آخرین اخبار