امروز : جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 23
۱۵:۴۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 93211
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 28
محمد سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس،‌ درباره نام گذاری سال 1393 به نام اقتصاد و فرهنگ و فعالیت‌هایی که ...

محمد سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس،‌ درباره نام گذاری سال 1393 به نام اقتصاد و فرهنگ و فعالیت‌هایی که این نهاد فرهنگی در 3 ماه گذشته از سال انجام داده است،‌گفت: حوزه هنری کودک و نوجوان که از اسفند سال 1391 شکل گرفت،‌ دغدغه‌اش اقتصاد فرهنگ بود و اینکه چه طور می‌شود با طراحی الگوهای تجاری سازی مناسب، هم درآمدها افزایش یابد و هم تبادل مفاهیم با کیفیت لازم اتفاق بیفتد و از سال 92 موضوع اصلی حوزه هنری  تجاری سازی آثار هنری بود که یکی از زیرشاخه‌های اقتصاد- فرهنگ بود و الگوی ما در این زمینه اثر بخش شد و نتیجه‌اش فروش بیش از یک میلیون و 370 هزار دفتر شکرستان بود که رکوردی در فروش نوشت افزارها با حامل‌ها و نمادهای بومی به دست آورد.

سرشار اظهار داشت: این روند در سال 93 با قوت و کیفیت بیشتری ادامه پیدا کرد و در نظر داریم امسال به حد نصاب‌های جدیدی در عرصه تجاری سازی هنر برای مخاطبان دست پیدا کنیم.

مدیر حوزه هنری کودک و نوجوان در پاسخ به این سوال که حد نصاب‌های جدید برای رسیدن به آن تا پایان سال 93 چیست،‌ گفت: با مطالعاتی که در عرصه تولیدات محصولات بازار کودک و نوجوان انجام داده‌ایم و با استفاده از مجموعه پویانمایی در حال تولید آثار تجاری با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی هستیم که هم درآمدهای بیشتری را برای آثار شکرستان به ارمغان آورد و هم به عنوان یک الگوی اقتصادی و فرهنگی مطرح شود.

سرشار در پاسخ به این سوال که با نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ،‌ فعالیت‌های شما چه تغییری نسبت به سال‌های قبل کرده است،‌ اظهار داشت: تفاوتی کرده است چون از ابتدا ما همین رویکرد را انتخاب کرده بودیم و در سال 92 هم رهبر معظم انقلاب  از مدیریت حوزه هنری به عنوان مدیریت جهادی نام بردند و این تایید رویه‌ای بود که در حوزه هنری برای مدیریت اتخاذ شده بود و این نام گذاری تنبهی برای دستگاه‌هایی بود که غفلت می‌کردند.
انتهای پیام/ و
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها