امروز : یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 19
۱۶:۲۸
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 93443
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۱۱:۴۹
تعداد بازدید: 33
‌محمد ساطعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری ‌نشست تخصصی ردیابی واگن‌ها‌، اظهار داشت: ...

‌محمد ساطعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری ‌نشست تخصصی ردیابی واگن‌ها‌، اظهار داشت: این نشست تخصصی با حضور نمایندگان‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از نمایندگان شرکت‌های بخش خصوصی، در شرکت سینا ریل برگزار شد.

وی ادامه داد: با افزایش تعداد ناوگان باری، میزان خطای انسانی و زمان صرف شده برای ردیابی واگن‌ها افزایش می‌یابد‌ طوری که نمی‌توان محل واگن‌ها را در شبکه مشخص کرد و در بسیاری از موارد، شرایطی رخ می‌دهد که این ناوگان در شبکه ناپدید می‌شوند.

ساطعی بیان کرد: برای برنامه‌ریزی بهینه ناوگان باری به منظور حمل بار، نیاز به اطلاعات اساسی از قبیل ردیابی ناوگان در شبکه داریم‌ زیرا قدم اول در برنامه ریزی بهتر، شناخت دقیق از وضع موجود است.

وی یادآور شد: ردیابی واگن‌ها و تعیین محل دقیق آنها در شبکه، در شناخت نقاط ضعف بهره‌برداری از ناوگان ریلی کمک مؤثری می‌کند و ‌از این طریق بهره‌وری از ناوگان شرکت‌های خصوصی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سینا ریل ادامه داد:‌ بررسی نیازمندی‌های راه‌آهن، نیازهای شرکت‌های مالک واگن، انواع تکنولوژی‌های موجود، ‌تجربیات سایر کشورها و بهترین راهکارهای عملیاتی در زمینه ردیابی واگن‌ها، در این نشست مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ‌در این نشست، نمایندگان شرکت‌های ارائه دهنده تکنولوژی ردیابی، با معرفی انواع تجهیزات مورد استفاده در زمینه ردیابی واگن‌ها به مقایسه مزایا و معایب انواع تکنولوژی پرداختند.

ساطعی ادامه داد: در عرصه ردیابی واگن‌ها امروزه سیستم‌هایی کارا در راه‌آهن آمریکای شمالی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در اروپا نیز بعد از پشت سر گذاشتن مراحل تحقیقاتی، به سوی بهره‌‌برداری و فراگیر شدن این سیستم‌ها پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه یکی از شناخته شده ترین تجهیزات ردیابی واگن‌ها سیستم RFID است، گفت: این سیستم ‌انواع مختلفی دارد؛ از RFID تنها به منظور ردیابی واگن‌ها و تعیین محل واگن‌ها ‌استفاده می‌شود که نیازمند نصب تجهیزات ثابت در نزدیک سوزن‌ها و محل ایستگاه‌ها است؛ در حالی که AVL ضمن ردیابی به منظور تعیین سرعت لحظه‌ای و سایر مشخصات حرکتی ناوگان مورد استفاده قرار می گیرد.

ساطعی بیان کرد: ردیابی واگن‌های متحرک توسط تکنولوژی RFID با استفاده از تجهیزات نصب شده در مسیر ریلی امکانپذیر است‌ اما ردیابی واگن‌های متوقف نیازمند بررسی عبور کردن یا عبور نکردن واگن‌ها از نقاط مشخص است.

وی بیان کرد: بنا به گفته مسئولان راه‌آهن‌ اجرای طرح ردیابی واگن‌ها در ایران موفق است و‌ بستر بسیار مناسبی در کل شبکه ریلی به لحاظ مخابراتی و ارتباطی وجود دارد.

ساطعی اضافه کرد: بنا به گفته مسئولان راه‌آهن در حال حاضر امکان ردیابی واگن ها فراهم است؛ در راه‌آهن مطالعات کاملی در این زمینه انجام گرفته است و RFP مربوط به ردیابی واگن‌ها با تکنولوژی RFID تهیه شده است.

وی از آمادگی شرکت سینا ریل برای سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های ردیابی واگن‌ها خبر داد و گفت:‌ اجرای این تکنولوژی به صورت پایلوت در سال 1383 برای چند مسیر نظیر اصفهان عملیاتی شده است.

مدیرعامل سینا ریل با اشاره به برنامه‌های آتی در این زمینه، گفت‌: نیازمندی‌ها‌ در زمینه ردیابی واگن‌ها شامل ردیابی لحظه به لحظه واگن‌ها، اعلام موقعیت واگن‌ها بر اساس شماره واگن در هر لحظه از زمان، مشخص کردن‌ خالی یا پر بودن واگن، نمایش محل قرارگیری واگن نسبت به لکوموتیو، اعلام سرعت متوسط در طول یک مسیر و اعلام هشدار در زمان تغییرات ناگهانی مانند کاهش سرعت در یک بازه زمانی طولانی، است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار