امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۱۲:۵۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 93846
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۴
تعداد بازدید: 8
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه خبری فرانس 24 طی گزارشی نوشت: همگان به این مسئله واقفند که رقابت امری سخت و دشوار است. ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه خبری فرانس 24 طی گزارشی نوشت: همگان به این مسئله واقفند که رقابت امری سخت و دشوار است. جای خالی حاصل از رفتن اجباری شرکت‌های فرانسوی از ترس تشدید تحریم‌های بین‌المللی به ویژه تحریم‌های آمریکا، بسیار مایه حسرت این شرکت‌هاست.

از سال 2012، شرکت‌های خودروسازی رنو و پژو سیتروئن مجبور شدند چمدان‌های خود را ببندند و از بازار 78 میلیون نفری [ایران] صرفنظر کنند، حال آنکه شرکت‌های آمریکایی نظیر «کرایسلر»، «جنرال موتورز» یا «بوئینگ» ارتباطات خود با ایران را گسترش داده‌اند.

شرکت هواپیمایی بوئینگ در چارچوب توافق موقت منعقده میان غرب و ایران در ماه نوامبر گذشته، این امکان را پیدا کرد که از ماه آوریل گذشته اقدام به ارسال قطعات یدکی هواپیما به ایران کند.

علاوه بر این، حدود ده‌ نفر از اساتید دانشگاه‌های آمریکا اواخر فوریه گذشته بمنظور بازدید از بهترین مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های تهران به ایران سفر کردند که می‌توان از آن به عنوان نشانه‌ نزدیکی روابط تهران-واشنگتن نام برد.

این شبکه خبری در ادامه گزارش خود نوشت: در برابر پیشرفت رقبای خارجی، شرکت‌های فرانسوی  نیز به نوبه خود فعال هستند. رنو در حال حاضر با مسئولان آمریکایی و فرانسوی در حال مذاکره است.

«ژروم استول» مدیر شرکت رنو به دنبال شریکی مالی برای ازسرگیری فعالیت خود در ایران است.

این در حالیست که «ماکسیم پیکا» مدیر شرکت پژو به دنبال همکاری مشترک با شریک قدیمی خود یعنی شرکت «ایران خودرو» است.

فرانس 24 در بخش پایانی گزارش خود نوشت: مسدود بودن جریان ‌های مالی همچنان مانع اصلی بر سر مبادلات تجاری با ایران است.

برخی پیمانکاران می‌گویند: «بانک‌ها نمی‌خواهند در لیست سیاه قرار بگیرند. باید بانک‌هایی پیدا کرد که با آمریکا معاملات مالی انجام ندهند یا به عبارتی معاملات دلاری نداشته باشند.»
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار