امروز : چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 28
۱۸:۲۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 94382
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 43
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمدرضا دشتی اردکانی بابیان اینکه ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمدرضا دشتی اردکانی بابیان اینکه سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه (pos) در دفاتر اسنادرسمی از روز سه شنبه گذشته 10 تیرماه تاکنون با اختلال و قطع مکرر روبرو بوده است،‌گفت: در نامه‌ای به مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرده‌ایم از آنجا که ناکارآمدی و ضعف سیستم دستگاه‌های pos مستقر در حدود 7 هزار و 400 دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور جهت واریز وجوه عمومی و حق التحریر سردفتران، به دفعات به آن بانک و شرکت سامان الکترونیک به عنوان مجری طرح منعکس شده اما تا این تاریخ نه تنها در جهت پاسخگوئی و بهبود سیستم اقدامی به عمل نیامده بلکه با اختلال و قطع مکرر این دستگاه‌ها در ساعات اداری روبرو بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سه روز دهم، یازدهم و دوازدهم تیرماه سال جاری عملاً کار تنظیم روزانه 50 هزار سند رسمی در کشور به دلیل قطعی سامانه متوقف ماند، ‌ادامه داد: این اختلال، امور اداری و اجرایی بیش از 150 هزار نفر از مردم را مختل کرد، به نحوی ‌که اعتراض عموم مراجعین به دفاتر اسناد رسمی را در پی داشت و در صورت ادامه این وضع، اعتراض عمومی اجتماعی دور از ذهن نخواهد بود.

دشتی اردکانی با بیان اینکه در برخی موارد بعضاً مردم گمان می‌کنند که کار آنها از سوی شخص سردفتر و یا کارکنان دفاتر اسنادرسمی انجام نمی شود، ادامه داد: در این راستا باید تأکید کنم که همکاران ما در دفاتر اسنادرسمی همانند گذشته دغدغه انجام امور مردم را به بهترین نحو دارند و تنها به دلیل قطعی سامانه‌ای که اتصال یا رفع نقص آن با دفاتر و یا حتی کانون نیست، موفق به تنظیم اسناد نشده‌اند و در این راستا به جرأت اعلام می‌کنم که کوتاهی از سوی دفاتر اسنادرسمی صورت نگرفته است.

رئیس کانون سردفتران ودفتریاران اظهار داشت: زندانی آزاد نشده، دانشجوی به موقع ثبت نام نشده و فرصت تحصیلی از دست داده، معامله به موقع ثبت نشده و مطالبه وجه التزام‌های توافق شده در معاملات و کشیده شدن این اختلاف به محاکم دادگستری، عدم ترخیص به موقع کالاها در گمرکات و ایراد خسارات به صاحبان کالا، عدم گشایش اعتبار به موقع شرکت‌های تولیدی وام گیرنده و ایراد خسارات تأخیر گشایش LC به آنها و سرگردانی هزاران هزار مسافر داخلی و خارجی شاید تنها بخشی از خسارات وارده باشد.

وی افزود: این اتلاف وقت و تأخیر در انجام امور افراد در دفاتر اسناد رسمی، فقط به عنوان نمونه‌هایی اندک از موضوعاتی است که روزانه در دفاتر اسناد رسمی کشور به علت ناکارآمدی سیستم pos و بی توجهی گردانندگان آن و عدم تنظیم سند مردم، قابلیت اجراء نیافته است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه تأکید کرد: ما از سوی کانون سردفتران و دفتریاران مراتب را به بانک ملی و شرکت واسطه سامان الکترونیک اعلام کرده‌ایم و امیدواریم در اسرع وقت شاهد برطرف شدن مشکلات و عدم تکرار آن باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هرحال این دو بخش  با توجه به شرایط پیش آمده باید پاسخگوی قانونی مطالبات میلیاردها میلیارد خسارات وارده به مردم و سردفتران و دفتریاران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی باشند و عواقب ناگوار هرگونه اعتراض عمومی، اجتماعی و سیاسی انعکاس این ضعف در کشور که دور از ذهن نیست متوجه مسئولین آن بانک خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها