امروز : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 12
۲۲:۰۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 94635
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 55
به گزارش‌ گروه آموزش و پرورش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس فرشید سیاری، مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به پرسش‌های در ...

به گزارش‌ گروه آموزش و پرورش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس فرشید سیاری، مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به پرسش‌های در خصوص بیمه‌ طلایی پاسخ داد.

وی در پاسخ به این پرسش که «بیمه طلایی از چه زمانی مطرح شد و چه تعداد از فرهنگیان عضو آن هستند؟»اظهار داشت: این وزارتخانه  در راستای تامین حداکثری هزینه‌های درمانی فرهنگیان  از سال 1389 قرارداد بیمه تکمیلی درمان را تحت عنوان بیمه طلایی با شرکت بیمه ایران منعقد کرد  و طی چهار سال متوالی بیش از 000/900/1 نفر از فرهنگیان و خانواده آنها تحت پوشش این بیمه قرار گرفته و از مزایای آن بهره‌مند شدند.

سیاری در پاسخ به این پرسش که «مقرر شده بود بخشی از حق بیمه فرهنگیان توسط خود آنان و بخش دیگر توسط دولت پرداخت شود توضیح دهید چه میزان از سهم دولت در سال های گذشته پرداخت نشده است؟»بیان داشت: علیرغم مشکلات موجود در روند اجرای قرارداد، این پوشش بیمه باعث ایجاد رضایت نسبی در بین فرهنگیان شده و قطعا این رضایت تاثیر بسیار مطلوبی در امر تعلیم و تربیت و نظام آموزشی کشور داشته است در همین راستا و به جهت ترغیب و تشویق فرهنگیان  برای عضویت در بیمه درمان تکمیلی و تلاش برای افزایش سطح رضایت مندی آنها از اولین سال اجرای این قرارداد مقرر گردید، بخشی از حق بیمه طلایی توسط وزارت متبوع پرداخت شود  که این امر تا پایان سال 1391 محقق و سهم دولت به شرکت بیمه ایران پرداخت و تسویه شد.

وی ادامه داد: اما از اواخر تیرماه 91 به دلیل تشدید تحریم‌ها و مشکلات مالی حاکم بر کشور و دستگاه‌های اجرائی، این وزارتخانه  نتوانست منابع مالی مورد نظر را تامین نماید؛ برای سال 1393 نیز حسب دستور وزیرآموزش و پرورش مقرر شد  با برنامه‌ریزی و تامین اعتبار لازم نیمی از حق بیمه توسط بیمه شدگان و مابقی توسط وزارت متبوع پرداخت شود و پرداخت  50 درصد حق بیمه توسط وزارتخانه از خردادماه آغاز شده است.

سیاری در خصوص اینکه «علت عدم تمدید قرارداد با بیمه ایران چه بود؟»گفت: درخصوص عدم تمدید قرار داد بیمه درمانی طلایی سال جاری، ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که با تمام تلاش‌هایی که این وزارتخانه  برای تمدید و ادامه قرارداد بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان با سابقه همکاری چهارساله با شرکت بیمه ایران داشته و همین‌طور اعلام برنامه و اهتمام این وزارتخانه  در خصوص رفع اختلافات و موانع، متاسفانه به دلیل ابراز عدم تمایل برای ادامه همکاری از طرف شرکت مذکور، موفق به عقد قرارداد جدید در سال 93 با آنها نشدیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «تکلیف معلمان و هزینه‌های درمانی آنها چه می شود؟» یادآور شد: در خصوص عدم پرداخت هزینه‌های بیمه شدگان توسط شرکت بیمه ایران در ماه‌های پایانی قرارداد، پیگیری و مکاتباتی با شرکت مذکور و بیمه مرکزی به عمل آمده و امید است با مرتفع شدن مشکلات فی مابین در اسرع وقت نسبت به پرداخت هزینه‌ها و خسارت بیمه شدگان اقدام لازم به عمل آید.

سیاری در خصوص مجوز قانونی فعالیت شرکت آتیه‌سازان حافظ که از بحث‌های مهمی است بیان داشت: خیلی روشن به معلمان اعلام می‌کنم این شرکت با توجه به پیشنهاد معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند «ب» ماده 38 قانون برنامه پنجم، اساسنامه سازمان سلامت با نامه شماره 102828/ ت 47644 هـ مورخ 22/5/91 به تصویب هیات وزیران و در تاریخ 3/4/91 با نامه  شماره 47050/30/91 به تایید شورای  نگهبان رسیده است و براساس بند «ز» ماده یک این اساسنامه ارائه کلیه خدمات بیمه پایه و مکمل از وظایف این سازمان است و شرکت آتیه سازان نیز به عنوان کارگزار این سازمان، متولی ارائه خدمات بیمه مکمل به آحاد جامعه است|؛ضمنا فعالیت این شرکت توسط دیوان محاسبات کشور، معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهور و سازمان بازرسی کل کشور مورد تایید قرار گرفته و در حال حاضر این شرکت مجری بیمه تکمیلی درمان بیش از 5 میلیون نفر است.

وی یکی از مزیت‌های این شرکت را ارتباط مستقیم آن با سازمان بیمه سلامت برشمرد و گفت: قطعا می‌توان با انعقاد این قرارداد از ظرفیت‌های سازمان مذکور از جمله تجمیع بیمه پایه و مکمل و شبکه گسترده سازمان بیمه سلامت در سراسر کشور بهره‌مند شد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «تعهدات قرارداد چگونه است و چرا دندانپزشکی از خدمات بیمه‌ای معلمان حذف شده است؟» افزود: دراین قرارداد هیچ تغییری به جز حذف خدمات دندانپزشکی در تعهدات صورت نپذیرفته و همه هزینه‌های درمانی سرپایی و بستری بیمه شدگان (بدون سقف) قابل پرداخت است و بعضا تغییرات مثبتی نیز در تعهدات قرارداد صورت پذیرفته است و حذف خدمات دندانپزشکی نیز به علت افزایش نرخ حق بیمه (حداقل ماهیانه 11 هزار تومان)، محدودیت پرداخت خسارت (200 هزار تومان در سال ) و قوانین و مقررات سختگیرانه شرکت‌های بیمه برای پرداخت این خسارت (اجرای طرح درمان، تایید پزشک معتمد بیمه، ارایه گرافی قبل و بعد از ارایه خدمت و...) و کمبود مراکز طرف قرارداد در تمامی شهرهای کشور بوده است؛ لذا در نظر است با بهره‌مندی از امکانات مراکز بهداشتی و درمانی متعلق به وزارت متبوع و با در نظر گرفتن تسهیلات مناسب این خدمات را به بیمه‌شدگان در سطح کشور ارائه کرد.

سیاری در خصوص اینکه «صدور کارت بیمه و تسهیل مراجعه معلمان به مراکز درمانی در چه مرحله‌ای است؟»یاد آور شد: اتفاق خوب این است که با توجه به ارتباط مستقیم این شرکت با سازمان بیمه سلامت مقرر شد بعد از ثبت‌نام و پذیرش عضو جدید و ارسال لیست نهایی بیمه‌شدگان، دفترچه بیمه‌پایه، نشان‌دار و این افراد همزمان بتوانند از خدمات بیمه‌پایه و مکمل در مراکز طرف قرارداد بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: از طرفی هماهنگی‌هایی به عمل آمده که شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ به محض تکمیل اطلاعات و ارسال لیست نهایی به شعب طرف قرارداد، هولوگرام تهیه شده برای شناسایی فرهنگیان عضو بیمه تکمیلی درمان «طلایی» جهت درج در صفحه نخست دفترچه بیمه پایه بیمه شدگان، در اختیار ادارات و مناطق و نواحی تابعه قرارگیرد.

لازم به ذکر است که طبق توافقات به عمل آمده بین شرکت آتیه سازان حافظ و سازمان بیمه سلامت مقرر شده است، پس از یک مرحله الصاق هولوگرام بر روی دفاتر بیمه و درصورت اتمام و لزوم تمدید دفترچه مذکور، دفترچه های نشان‌دار (تحت پوشش بیمه طلایی شرکت آتیه‌سازان حافظ) صادر و دراختیار بیمه شدگان  قرار گیرد و با توجه به اینکه این هولوگرام حتما باید از ضریب امنیتی بالایی برخوردار باشد به محض آماده شدن این هولوگرام ها به فرهنگیان درباره زمان توزیع و الصاق هولوگرام‌ها اطلاع رسانی خواهد شد، هرچند تمامی فرهنگیانی که اقدام به ثبت‌نام کرده اند و یا از قبل عضو بیمه طلایی بوده‌اند برای بستری شدن با ارائه معرفی‌نامه می‌توانند از خدمات بیمه‌ای بهر‌ه‌مند شوند و استفاده از خدمات بیمه آتیه‌سازان حافظ فعلا نیازمند الصاق هولوگرام نیست.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «افراد تحت پوشش بیمه آتیه‌سازان در مقایسه با بیمه سال گذشته فرقی کرده است؟»گفت: همه کارکنان رسمی و پیمانی و افراد تحت تکفل آنها تحت پوشش بیمه طلایی و سایر افراد همانند کارکنان قراردادی، پدر و مادر غیر تحت تکفل کارکنان و همسر کارکنان مونث تحت پوشش بیمه تکمیلی (قرارداد دوم) خواهند بود.

وی در خصوص نحوه ارائه خدمات از طرف شرکت بیمه آتیه سازان حافظ به فرهنگیان خاطرنشان کرد: در مرحله اول برای جلوگیری از وقوع هرگونه وقفه در امر خدمت رسانی به همکاران عضو بیمه طلایی، از تاریخ 1/3/93 برای همه بیمه شدگانی که نیاز به خدمات بیمارستانی(بستری) داشته‌اند، توسط شرکت آتیه سازان حافظ معرفی نامه صادر شده است و این روند بدون وقفه تا الصاق هولوگرام در دفترچه‌های بیمه ادامه خواهد داشت.

در ضمن با هماهنگی‌های انجام شده در تمامی استان‌ها و ادارات کل، از تاریخ 11/4/93 اسناد و مدارک هزینه‌های پزشکی بیمه‌شدگان که از اول قرارداد رأسا پرداخت نموده‌اند، توسط نمایندگان شرکت مذکور دریافت و خسارات و تعهدات پس از رسیدگی قابل پرداخت خواهد بود و لازم به ذکر است برای انجام این امر، نیازی به ارایه کارت و یا دفترچه نشان‌دار نیست و صرفا ثبت مشخصات همکار در لیست بیمه شدگان ملاک عضویت، رسیدگی و پرداخت خسارات است.

وی ادامه داد: مقرر شد در 720 ناحیه، منطقه و یا ادارات آموزش و پرورش در سطح کشور نماینده شرکت آتیه سازان حافظ حضور داشته باشد تا نسبت به ارایه تمامی خدمات مورد نیاز بیمه شدگان اقدام کند.

سیاری در پاسخ به این پرسش که «در حال حاضر وضعیت مراکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد با این شرکت چگونه است؟»اظهار داشت: با توجه به بند «د» دستورالعمل اجرایی بیمه تکمیلی درمانی فرهنگیان «طلایی» مبنی بر لزوم ایجاد تسهیلات و دسترسی بیمه شدگان فرهنگی به مراکز درمانی و بیمارستانی و اعلام آمادگی شرکت آتیه‌سازان حافظ برای انعقاد قرارداد با این مراکز، ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور باید گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص شناسایی مراکز درمانی مورد نظر آن اداره کل و معرفی به شرکت آتیه‌سازان حافظ و تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد در دو بخش سرپایی و بستری در هر یک از مناطق و شهرستان‌های تابعه را به این اداره کل اعلام کند و این موضوع با ارسال بخشنامه 9/55200/730 مورخ 3/4/93 وزارت متبوع مورد پیگیری و تاکید مجدد قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد خود را از 315 مرکز اولیه(قبل از انعقاد قرارداد با وزارت آموزش و پرورش) به بیش از 1560 مرکز افزایش داده و تاکید شده است که با برنامه‌ریزی انجام شده در آینده‌ای نزدیک، تعداد این مراکز را به بیش از 2500 مرکز در سراسر کشور افزایش خواهد داد و ازطرفی ما هم لیست و مشخصات مراکز درمانی (بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و ...) طرف قرارداد سال قبل را برای دفتر مرکز شرکت مذکور ارسال و توقع خود را برای افزایش و گسترش همکاری این مراکز، جهت خدمت رسانی به فرهنگیان و بیمه‌شدگان در سطح کشور اعلام کرده‌ایم .

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درخصوص اینکه «نظارت بر عملکرد شرکت آتیه‌سازان حافظ  چگونه خواهد بود؟»گفت: همه ادارات کل با تشکیل ستاد و تیم‌های نظارتی، تمام همت و تلاش خود را جهت نظارت دقیق بر عملکرد شرکت بیمه‌گر و ارائه گزارش ماهیانه به وزارت متبوع به کار می‌گیرند تا موجبات اجرای هرچه بهتر مفاد قراردادهای بیمه‌ای و کسب رضایت حداکثری بیمه شدگان را فراهم آورند و امید است با پیگیری‌های مستمر ادارات کل آموزش و پرورش، شاهد ارائه خدمات مناسبی به فرهنگیان در طول اجرای قرارداد مذکور باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار