امروز : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 2
۰۳:۱۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 94648
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 9
به گزارش خبرنگار جامعه فارس، آنتونیو پولی در سمینار آموزشی روش‌های نوین اندازه‌گیری و مدل‌سازی آلاینده‌‌های هوا که در محل هتل بزرگ تهران برگزار شد، ...

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، آنتونیو پولی در سمینار آموزشی روش‌های نوین اندازه‌گیری و مدل‌سازی آلاینده‌‌های هوا که در محل هتل بزرگ تهران برگزار شد، اظهار داشت: منابع تولید آلودگی هوا به ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند که آلاینده‌های اولیه و ثانویه را تولید می‌کنند.

مشاور محیط زیست سازمان ملل در ادامه افزود: در مدل‌سازی آلودگی هوای یک منطقه بسیاری از متغیرها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌چنانچه صنایع آلاینده در کنار هم باشند، آلاینده سومی نیز تولید می‌شود که ارتباطی با آلاینده‌هایی که این صنایع تولید می‌‌کنند، ندارد و چنانچه صنایع در کنار هم نبودند به هیچ عنوان این آلاینده سوم نیز تولید نمی‌شد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا بحث بسیار پیچیده‌ای است، ادامه داد: تفاوت‌های فرهنگی مردم در شهرهای مختلف در تولید آلودگی هوا موثر است. به عنوان مثال در شهری که فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باب است با شهری که مردم ترجیح می‌دهند از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده کنند میزان آلایندگی‌ها متفاوت خواهد بود.

آنتونیو پولی در ادامه با بیان اینکه راهکارهای مختلفی برای از بین بردن آ‌لودگی هوا وجود دارد، اضافه کرد: در مدلسازی آلودگی هوا و پیشگیری آن بسیاری از عوامل باید مورد توجه قرار گیرد که از جمله می‌توان به معیشت و فرهنگ مردم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یکی از فاکتورها در این میان صنایع آلاینده است، گفت: شرایط محیطی و آب و هوایی منطقه از دیگر عواملی است که در بحث آلودگی هوا موثر بوده و تبعاتی را برای جامعه و انسان ها و همچنین اماکن تاریخی به دنبال دارد.

مشاور محیط زیست سازمان ملل یادآور شد: پیشبرد سیاست‌هایی از جمله طرح ترافیک و همچنین توقف عبور و مرور خودروها از جمله سیاست‌هایی است که در مدل‌های پیشگیری آلودگی هوا مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان به دلیل کمبود گاز در نیروگاه‌ها از مازوت استفاده می‌شود، اضافه کرد: بر همین اساس مدل‌ها به شکل واحد نخواهند بود.

وی با اعلام اینکه مدل‌سازی آلودگی هوای تهران مدل ساده‌ای است و پارامترهای زیادی ندارد، گفت:‌ اطلاعات مربوط به ترافیک تهران به هشت سال گذشته بازمی‌گردد که شرکت کنترل کیفیت هوا آنها را جمع‌آوری کرده است و همین مسئله باعث شده تا مدل‌سازی آلودگی هوای تهران ساده باشد.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار