امروز : جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 15
۱۷:۵۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 9649
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۲۰:۴۹
تعداد بازدید: 76
به گزارش خبرنگار جامعه فارس، برای نخستین بار  در یک مراسم ۵ کتاب با موضوع ارتباطات و روابط‌ عمومی رونمایی شد. این مراسم در پنجمین روز از هفته ...

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، برای نخستین بار  در یک مراسم ۵ کتاب با موضوع ارتباطات و روابط‌ عمومی رونمایی شد. این مراسم در پنجمین روز از هفته روابط‌عمومی با حضور استادان، علاقمندان و نویسندگان و مترجمان برگزار شد.

رئیس ستاد برگزار هفته روابط‌عمومی در این مراسم رونمایی گفت: چرخه تولید و توزیع کتاب، حلقه‌های معیوب بسیاری دارد.

سید غلامرضا کاظمی دینان اظهار داشت: برای تخصصی شدن روابط‌عمومی و برای نقش‌آفرینی بیشتر آن، باید مدیران و کارشناسان آگاه و با معلومات تخصصی داشته باشیم که تنها راه رسیدن به آن، تولید علم در زمینه روابط‌عمومی است.

وی با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت باشگاه مدیریت ارتباطات، سازوکار مناسبی برای توزیع کتاب‌های تخصصی ایجاد خواهیم کرد گفت: توزیع یکی از مسائل اساسی حوزه نشر و بویژه نشر تخصصی است گفت: چرخه تولید و توزیع کتاب، حلقه‌های معیوب بسیاری دارد که با همت و تلاش همه دست‌اندرکاران روابط‌عمومی، شناسایی و مرتفع خواهد شد.

کاظمی دینان، با اشاره به لزوم پاسداشت علم و عالمان از نویسندگان و مترجمانی که در حوزه تولید علم و ارتقای دانش مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی فعالیت می‌کنند تقدیر کرد.

وی از امضای طوماری خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد تا هفته روابط‌عمومی در تقویم رسمی کشور گنجانده شود.

برای تولید کتاب‌های تخصصی روابط‌عمومی، کمبود نویسنده داریم

در این مراسم دبیر ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی با اشاره به وضعیت حال تولید کتاب‌های تخصصی در حوزه روابط‌ عمومی گفت: متأسفانه با کمبود نویسنده مواجه هستیم.

امیر عباس تقی‌پور با اشاره به اینکه تولید محتوای تخصصی روابط‌ عمومی به دلیل چند رشته‌ای بودن این دانش مستلزم برخورداری نویسنده از شناخت، تخصص و مهارت لازم از سایر علوم نیز می‌باشد گفت: یکی دیگر از کمبودهای آزار ‌دهنده کمبود مترجم و ویراستار تخصصی است.

وی به شکل و فرم کتاب‌های تخصصی نیز اشاره کرد و افزود: حتی در زمینه طراحی و گرافیک تخصصی روابط‌عمومی با کمبود هنرمند مواجه هستیم.

دبیر ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی از آمادگی انتشارات سیمای شرق برای انتشار 30 جلد کتاب تخصصی تا پایان سال 91 خبر داد و افزود: اگر کمیته ارزیابی انتشارات، محتوای تخصصی کتاب‌ها را تأئید کند برای انتشار هیچ مشکلی نداریم.

همچنین معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل ارشاد استان تهران، نویسنده کتاب «مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان» نیز درباره اثر خود توضیح داد و گفت: بخش عمده مطالب این کتاب با استناد به پاسخ‌های 9 هزار پرسشنامه که در میان اعضای شبکه‌های اجتماعی توزیع شده، نگارش شده است.

محمد صادق افراسیابی ادامه داد: آن‌چه در این کتاب بررسی شده همان‌گونه که از نام آن بر می‌آید، موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تاثیرات عضویت در شبکه‌های اجتماعی و تغییرات به وجود آمده همزمان با این عضویت است.

وی با بیان این‌که صیانت از هویت ایرانی و اسلامی یکی از اهداف این کتاب به شمار می‌آید، عنوان کرد: این کتاب دو مخاطب عمده دارد، نخست سیاستگذاران و افرادی که در حوزه برنامه‌ریزی و تدوین مباحثی مانند سبک زندگی فعالیت می‌کنند، سپس خانواده‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند و نسبت به این پدیده آگاهی درستی ندارند.

وی اظهار کرد: هدف اصلی این کتاب بررسی رابطه موجود در شیوه زندگی مردم پس از عضویت در شبکه‌های اجتماعی است، این‌که در اوقات فراغت چه فعالیتی انجام می‌دهد، سبک پوشش آن‌ها پس از عضویت در این شبکه‌ها چه تغییری کرده است و مباحثی از این دست که نوعی آگاهی به مخاطب ارائه می‌دهد.

وی یادآور شد: کتاب «مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان» در 6 فصل تدوین شده است و 1000 جلد از این کتاب به چاپ رسیده است که تماما میان علاقمندان توزیع شده است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها