امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۱۶:۴۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 96512
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 26
به گزارش فارس؛ اواخر سال گذشته بود که شورای اسلامی شهر تهران در بررسی لایحه بودجه سال 93 شهرداری تهران، تصمیم گرفت تا برای حل مشکل معابر در محدوده ...

به گزارش فارس؛ اواخر سال گذشته بود که شورای اسلامی شهر تهران در بررسی لایحه بودجه سال 93 شهرداری تهران، تصمیم گرفت تا برای حل مشکل معابر در محدوده بافت های فرسوده تبصره ای را در بودجه منظور کند. در تبصره 48 قانون بودجه امسال شهرداری آمده است: «شهرداری تهران مکلف است در راستای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر، نسبت به بسترسازی لازم و تهیه زیرساخت های شهری در این بافت ها با اولویت بازگشایی معابر از ردیف بودجه املاک شهرداری هزینه کند. ضروری است فعالیت های مورد نظر با هماهنگی سازمان نوسازی شهر تهران انجام پذیرد.»

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با اشاره به این تبصره از قانون بودجه سال 93 شهرداری تهران گفت: گنجاندن این تبصره در بودجه امسال با تاکید کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران انجام شد. در واقع به دنبال آن بودیم که مناطق با محوریت تملک بافت فرسوده زیر نظر سازمان نوسازی شهر تهران، اقدام لازم را در جهت بازگشایی معابر نفوذناپذیر در این محدوده انجام دهند.

محمد سالاری با اشاره به اهداف این تبصره در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهر تهران افزود: هدف اصلی این بود که شهرداران مناطق با تملک بافت فرسوده بتوانند مشکل محدودیت معابر این بافت ها را که برای امدادرسانی و در شرایط بحرانی غیر قابل نفوذ است، رفع کنند.

وی با تاکید بر اینکه تملک ها باید در محدوده هایی انجام شود که شهرداری تهران بتواند معابر را در بافت های فرسوده تعریض کند، ادامه داد: پیش بینی ما این است که اگر شهرداری تهران بتواند از یک سو با کمک دولت نسبت به بازگشایی معابر غیرقابل نفوذ در بافت های فرسوده شهر تهران اقدام کند و از سوی دیگر، پروژه های محرک توسعه را در محله های دارای بافت فرسوده اجرایی کند، سرمایه گذاران و بخش خصوصی به راحتی می توانند در جهت بهسازی این بافت ها وارد عمل شوند.

سالاری گفت: یکی از مشکلات ساکنان بافت های فرسوده و سرمایه گذاران برای احیا و بهسازی بافت های ناپایدار و فرسوده شهر تهران، معابر غیرقابل نفوذ در این محدوده ها است. در حال حاضر گذرگاه ها و معابر نفوذناپذیر باعث شده تا نه مردم تمایل به نوسازی داشته و نه سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری برای نوسازی این بافت ها  داشته باشند. چرا که مالک یک بافت فرسوده بعد از نوسازی به دلیل معابر نفوذناپذیر نمی تواند مشتری مناسبی برای ملک خود پیدا کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با بیان اینکه بازگشایی معابر در این محدوده ها ارزش افزوده را بالا خواهد برد، یادآور شد: اگر دولت و شهرداری تهران اقدام به رفع این مشکل کنند، مشکلات ساکنان بافت های فرسوده در نوسازی رفع خواهد شد. همچنین در صورت بروز حادثه  امکان امدادرسانی به این محدوده ها بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شهرداری تهران با اجرای بسته های تشویقی  و عدم دریافت عوارض شهری در جهت توسعه فرهنگ نوسازی در بافت های فرسوده شهر تهران اقدام کرده است. کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه ای که با سازمان نظام مهندسی شهر تهران برگزار کرد، از این سازمان درخواست کرد تا مهندسان ناظر بابت نظارت بر روند نوسازی و گودبرداری املاک فرسوده در هنگام ساخت، هزینه ای را از مالکان دریافت نکنند.

سالاری ادامه داد: همچنین طبق آخرین جلسه ای که با نمایندگان مجلس نیز داشتیم، از آنها خواستیم تا قانونی را مصوب کنند که هزینه بیمه تامین اجتماعی در هنگام ساخت از سازندگان بافت های فرسوده حذف شود تا بدین وسیله بتوانیم شاهد صدور پروانه سبز در محدوده بافت فرسوده شهر تهران باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر در بازدیدهای دوره ای خود از مناطق شهر تهران، چگونگی اجرای این تبصره را رصد خواهند کرد، افزود: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر تهران بازدیدهای دوره ای خود را از مناطق 22گانه شهر تهران شروع کرده، حتما بررسی می کنیم که آیا شهرداران مناطق نسبت به انجام این وظیفه خود برابر قانون بودجه امسال شهرداری تهران اقدامات لازم را انجام داده اند یا خیر.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار