امروز : جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 19
۰۱:۵۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 96607
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 39
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، علی سرتیپی گفت: جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران (یاس) می‌تواند محلی برای نشان دادن و کشف ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، علی سرتیپی گفت: جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران (یاس) می‌تواند محلی برای نشان دادن و کشف استعدادهای جوان باشد تا از طریق این جشنواره وارد فیلم‌سازی حرفه‌ای شوند؛ ضمن اینکه آن‌هایی که در این کار استعداد ندارند کارشان عیان می‌شود و از این عرصه خارج می‌شوند.

سرتیپی همچنین خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم یاس مزایای مثبتی هم برای تهیه‌کنندگان دارد. اینکه می‌توانند با استعدادهای جوانی که در این جشنواره شناخته می‌شوند آشنا شده و برای ساخت فیلم‌هایشان از آنها استفاده کنند.

در روند ساخت فیلم ویدئویی بازنگری شود

وی با بیان اینکه تا به امروز فیلم‌های زیادی برای نمایش خانگی ساخته شده است، گفت: فیلم‌های ویدئویی در شبکه نمایش خانگی مخاطب زیادی دارد اما متاسفانه طبق نظرسنجی‌ها این فیلم‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. مسئولان و متولیان این امر باید تدبیری بیاندیشند تا در روند فیلم‌سازی در این بخش بازنگری شود.

سرتیپی درباره بازار فیلم‌های ویدئویی در خارج از مرزها نیز گفت: برخلاف ایران که سینماگران برای سینما فیلم می‌سازند در کشورهای دیگر فیلم‌های ویدئویی از اهمیت زیادی دارد و از بازار وسیعی برخوردار است.

بازیگر «ردکارپت» در ادامه افزود: در کشورهای دیگر فیلم‌های زیادی صرفا برای بخش ویدئویی ساخته می‌شود ضمن اینکه تعداد بسیار کمی از این فیلم‌ها اکران می‌شود؛ اما در ایران این روند مسیر معکوسی را سیر می‌کند.

سرتیپی با بیان اینکه فیلم‌های ویدئویی ایران در افغانستان، تاجیکستان و کردستان بازار خوبی دارد، گفت: فیلم‌های ویدئویی ایران در این کشورها با زیرنویس فارسی و دوبله به نمایش درآمده که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شده است اما باید توجه داشت که این بازار برای ما کافی نیست و با توجه به اینکه در عرصه فیلم‌سازی شناخته شده هستیم و کارگردان‌های بین‌المللی داریم باید بازارهایی در اروپا و آمریکا نیز داشته باشیم.

بیشتر فیلم‌های ویدئویی در بخش مضمون و فنی مشکل دارند

وی با بیان اینکه باید بازار فیلم‌های ویدئویی را در کشورهای اروپایی و آمریکایی گسترش داد، افزود: مشکل اصلی فیلم‌های ویدئویی ما در بخش مضمون و فنی است که در این دو بخش بسیار ضعیف هستیم.  اگر می‌خواهیم برای توزیع این نوع فیلم‌ها در بازارهای جهانی فعال باشیم در ابتدا باید این 2 مشکل را برطرف کنیم؛ زیرا کشورهای دیگر به این موضوعات بسیار اهیمت می دهند.

تبلیغات در تولید و فروش تاثیرگذار است

مدیر پخش فیلمیران با بیان اینکه در این زمینه باید بسترسازی‌های لازم صورت گیرد، گفت: اگر بتوانیم تبلیغات فیلم‌هایمان را گسترده‌تر کنیم، می‌توانیم مشتریان زیادی در کشورهای دیگر پیدا کنیم تا سینمای ایران هم با استقبال مواجه شود؛ اما اگر حمایت نشود در همین حد باقی خواهیم ماند.

سرتیپی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بخش فیلم‌های سینمایی بلند شاهد حمایت‌ها و اتفاقات خوبی هستیم. باید بتوانیم فیلم‌های ویدئویی را هم به همین سمت سوق دهیم.

وی با بیان اینکه فیلم‌های نمایش خانگی هم جزء فیلم‌های سینمایی هستند، خاطرنشان کرد: بخشی از فیلم‌هایی که وارد شبکه نمایش خانگی می‌شوند فیلم‌هایی هستند که در سینماها اکران شدند اما با این وجود باز هم نمی‌توان نسبت به کیفیت این فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی ارزیابی مثبتی داشت، زیرا این شبکه باید به صورت مستقل خودش تولیداتی داشته باشد.

سرتیپی خاطرنشان کرد: البته بخش اعظمی از مشکلات شبکه نمایش خانگی به این موضوع باز می‌گردد که متولی برای آن وجود ندارد به همین دلیل بیشتر فیلم‌ها در این بخش به سمت فیلم‌های شانه تخم‌مرغی رفته‌اند.

عزم ملی در مبارزه با قاچاق وجود ندارد

سرتیپی با بیان اینکه تنها راه جلوگیری از قاچاق CD در کشور مبارزه است، گفت: در این زمینه در دوره‌ای اتحادیه تهیه‌کنندگان خوب پیش رفته و به نتایج مثبتی هم رسیده بود اما به یک‌باره این از دست آنها خارج شد و باز هم به همان روند قبلی بازگشت.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در این زمینه عزم ملی وجود ندارد اگر به تهیه‌کنندگان اختیاراتی داد شود و رایزنی‌های کلانی صورت پذیرد؛ می‌توانیم در این زمینه شاهد پیشرفت‌هایی باشیم.
انتهای پیام/ا
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها