امروز : دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 29
۱۴:۳۲
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 96857
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 28
«امیرحسین شریفی»، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس،در خصوص وضعیت شبکه نمایش خانگی گفت:در سال‌های گذشته رایت فیلم‌های ...

«امیرحسین شریفی»، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس،در خصوص وضعیت شبکه نمایش خانگی گفت:در سال‌های گذشته رایت فیلم‌های سینمایی 600 میلیون تومان خریداری می‌شد اما امروز این مبلغ به 150 میلیون تومان رسیده است و این یعنی فاجعه.

تهیه کننده « پری» با بیان اینکه این روش به سینمای ملی و تهیه کننده‌ها ضرر می‌رساند، گفت: فروش رایت فیلم‌های سینمایی منبع درآمدی برای تهیه کننده‌هاست؛ زیرا امیدوار هستند تا این فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی توزیع و پخش شود و قسمتی از سرمایه‌شان باز گردد.
 
لزوم نظارت بیشتر بر روی تله‌فیلم‌ها

وی همچنین درباره کیفیت فیلم‌های نمایش خانگی نیز گفت: می‌بایست نظارت بیشتر و بهتری بر روی آثاری که بصورت  تله فیلم ساخته می‌شود انجام گیرد، چرا که در بخش ویدئویی صدور پروانه ساخت و پروانه نمایش را ساده می‌گیرند. به همین دلیل در این بخش کارهای ضعیفی ساخته می‌شود. ممکن است از 50 فیلم ویدئویی تنها 20 فیلم آن کیفیت خوبی داشته باشد؛ زیرا در بسیاری از مواقع در ساخت و تولید این آثار از عوامل جدیدی که تجربه لازم و کافی هم ندارند، استفاده می‌شود.

این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم برای ارتقا سطح کیفی فیلم‌های ویدئویی، مشاورانی را قرار دهند که این مشاوران از افراد باتجربه‌ سینمای ایران باشند.
 
فیلم‌های ایرانی قابلیت عرضه به بازارهای جهانی را ندارند

شریفی درباره بازار فیلم‌های ویدئویی نیز گفت: فیلم‌های ویدئویی ما هنوز به آن سطحی نرسیده‌اند که بتوانند در کشورهای دیگر عرضه شوند و بازاری داشته باشند. می‌توان فیلم‌هایی را که در جشنواره فیلم یاس موفق به دریافت جایزه می‌شوند، در بازار کشورهای دیگر توزیع و پخش کرد. بدین شکل این فیلم‌ها می‌توانند در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گیرند و این روش به نوعی هم تشویقی برای برگزیدگان است.
 
جشنواره فیلم یاس بستری برای معرفی فیلم‌ اولی‌ها باشد

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران(یاس) گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای کار بسیار ارزشمندی است، زیرا فیلم‌های ویدئویی در جشنواره فیلم فجر به خوبی دیده نمی‌شد.

شریفی تصریح کرد:جشنواره فیلم یاس باعث ایجاد رقابت بین جوان‌هایی می‌شود که می‌خواهند فیلم ویدئویی بسازند زیرا در آینده فیلم‌سازی آنها بسیار اثرگذار خواهد بود.

تهیه‌کننده «اشک سرما» خاطرنشان کرد:فیلمسازان زمانی که متوجه شوند آثارشان دیده و ارزش گذاری می شود،تشویق خواهند شد تا آثار با کیفیت و با ارزشی بسازند و بتوانند خود را در عرصه تولید آثار نمایش خانگی معرفی و مطرح نمایند.
 
برگزاری جشنواره فیلم یاس مقطعی نباشد

شریفی با بیان اینکه در برگزاری جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران (یاس) نباید وقفه بیفتد، گفت: با توجه به اینکه دبیر جشنواره حسین مسافرآستانه از مدیران باتجربه است، می‌داند که این جشنواره را با توجه به اهدافی که دنبال می‌کند، چگونه برگزار نماید.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران (یاس) می تواند محلی باشد که فیلم سازان در آن سنجیده شوند و خود را برای ساخت فیلم‌های بلند سینمایی آماده کنند.
 
فیلم یاس باعث شناخت استعدادها می‌شود

تهیه کننده «آخرین پرواز» در ادامه گفت: مزیت بزرگی که این جشنواره دارد این است که در بین جوانان شرکت کننده می‌توان استعدادهای بزرگی را شناخت که در آینده جزء سازندگان کارهای اول جشنواره بین المللی فیلم فجر باشند؛ ضمن این که بازیگران جدیدی هم شناخته می شوند تا تهیه‌کنندگان بتوانند در تولید فیلم‌های سینمایی خود از آنها استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: البته در این جشنواره باید کارگردانان حرفه‌ای و باتجربه هم حضور داشته باشند تا تجربیات و داشته های  خود را به دیگران انتقال دهند.

عضو شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما گفت: در جلسات این شورا بیشتر بحث ما بر روی قاچاق cd فیلم‌ها به صورت غیرمجاز است تا بتوانیم برای آن راهکاری را ارائه دهیم. با توجه به اینکه در کشور قانون کپی‌رایت نداریم این کار دزدی فرهنگی محسوب می‌شود و به فرهنگ صدمه جدی وارد می‌کند و علاوه بر آن تهیه‌کنندگان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها