امروز : سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 26
۱۱:۰۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 97067
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 12
سید محسن حسینی ارسنجانی، مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری ...

سید محسن حسینی ارسنجانی، مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، در خصوص انتخاب رشته تحصیلی و آینده شغلی دانش‌آموزان اظهار داشت: رشته‌های تحصیلی که در حال حاضر توسط دانش‌آموزان دنبال می‌شود نسبت به شرایط فعلی بازار کار یا تا 4 سال آینده در نظر گرفته می‌شود در حالی‌که در رشته‌های دانشگاهی باید به گروه رشته‌های «الف و ب» توجه کنیم؛ یعنی رشته‌هایی که خانواده‌ها متأسفانه کمتر به آن توجه می‌کنند.

وی رشته‌های اولویت‌دار گروه «الف» را فناوری هوافضا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری هسته‌ای، فناوری نانومیکرو، فناوری نفت و گاز، فناوری زیستی، فناوری زیست محیطی و فناوری نرم و فرهنگی برشمرد و گفت: اولویت سال 1404 این رشته‌هاست و به چهار گروه تحصیلی دوره متوسطه مربوط می‌شود؛ از زمانی که بحث انرژی هسته‌ای در کشور مطرح شده است نیز مورد توجه قرار گرفته است و رتبه علمی کشور بر اساس این رشته‌ها تعیین می‌شود.

حسینی ارسنجانی با اشاره به رشته‌های اولویت‌دار گروه «ب» افزود: لیزر، فتونتیک، زیست حس‌گرها،‌ زیست حس‌گرهای شیمیایی، مگاترونیک، اتوماسیون و رباتیک،نیم رسانه‌ها، کشتی‌سازی، ‌مواد نو ترکیب، پلیمرها، اکتشاف و استخراج مواد،‌ پیش‌بینی و مقابله با زلزله، مقابله با سیل و پدافند غیرعامل از جمله این رشته‌هاست.

مشاور معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی که در رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی تحصیل می‌کنند، می‌توانند رشته علوم انسانی را هم انتخاب کنند؛ اما دانش‌آموز رشته انسانی نمی‌تواند در رشته‌های ریاضی فیزیک و تجربی تحصیل کند.

*47 درصد دانش‌آموزان در رشته تجربی تحصیل می‌کنند

حسینی ارسنجانی افزود: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم 47 درصد از دانش‌آموزان در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کنند و جامعه باید در این خصوص ظرفیت آینده را در نظر بگیرد و باید بر اساس استعداد، علاقه فرد و توزیع رشته‌ای در کشور، دانش‌آموزان هدایت شوند و در بحث هدایت تحصیلی نیز دو کار باید انجام شود که یکی شناخت استعدادها و دیگری هدایت استعدادها توسط آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها