امروز : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 28
۱۶:۲۱
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 97289
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 10
سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، با اشاره به ...

سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، با اشاره به شکایت تعدادی از نمایندگان از هیأت رئیسه مجلس به کمیسیون اصل 90 گفت: کسانی که شکایت از هیأت رئیسه را به کمیسیون اصل 90 مطرح می‌کنند باید عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهند که در مورد دولت فعلی چه تعداد سؤال و تذکر را مطرح می‌کردند و در دولت قبلی چه مقدار؟

وی افزود: شکایت حق قانونی نمایندگان است و می‌توانند نسبت به عملکردی اعتراض داشته باشند و مسیر قانونی آن طی شده و هیچ‌گونه واکنش منفی از سوی هیأت رئیسه نسبت به این موضوع وجود ندارد. اگر بناست جوابی در دستور باشد، آمادگی برای پاسخگویی وجود دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: هیأت رئیسه طبق قسمی که خورده شرایطی را ایجاد می‌کند که طبق قانون وظایف خود را انجام دهند و در این بین کارهایی باید مدیریت شود و یا هماهنگی‌هایی با نمایندگان صورت گیرد، اما این مدیریت و هماهنگی‌ها نباید خارج از چارچوب قانونی باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: شرایطی به وجود می‌آید که به عنوان نمونه یک نماینده سؤالی را از وزیری مطرح می‌کند، وزیر پاسخ داده و نماینده سوال‌کننده نیز قانع می‌شود. دو هفته بعد، همین سؤال توسط یک نماینده دیگر از وزیر مربوطه مطرح می‌شود و وزیر باید باردیگر به مجلس آمده و همان توضیحات قبلی را ارائه کند.

وی ادامه داد: قانون به هیأت رئیسه اجازه حذف سؤال را نداده اما هیأت رئیسه کار را مدیریت می‌کند تا چنانچه وعده‌های وزیر در طول یک مدت معین عملیاتی نشود، سؤال در دستور کار مجلس قرار‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، صد نفر از نمایندگان مجلس شکایتی را از هیأت رئیسه مجلس به کمیسیون اصل 90 در مورد نحوه اعلام وصول سؤالات و استیضاح‌های وزرا توسط نمایندگان مطرح کرده‌اند.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار