امروز : شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 24
۰۲:۵۸
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 97422
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 68
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس،عصر دوشنبه(بیست و سوم تیر ماه)نمایش و نشست نقد و بررسی فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» در قالب ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس،عصر دوشنبه(بیست و سوم تیر ماه)نمایش و نشست نقد و بررسی فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» در قالب شصتمین برنامه خانه فیلم فردوس با حضور  حامد محمدی(کارگردان) ،منوچهر محمدی(تهیه کننده)،جواد عزتی(بازیگر)،مهیار علیزاده(آهنگساز) و محمدرضا لطفی مجری و منتقد در فرهنگسرای فردوس برگزار شد

براساس این گزارش،محمدرضا لطفی (مجری – منتقد) در ابتدای این نشست درباره این فیلم گفت: «فرشته‌ها باهم می‌آیند» به عنوان یک فیلم اولی برای سازنده اش اثر قابل قبولی به حساب می‌آید،شاید این فیلم از آن دست آثاری باشد که دو سایه بزرگ یعنی فرزند یک تهیه کننده بزرگ بودن و شباهت مضمونی با فیلم طلا و مس باعث شود تا نتوان اثر را به عنوان یک هویت مستقل نگاه کرد و بدون شک این دو موضوع روی فیلم و نگاه مخاطب و خصوصا منتقد تاثیر بگذارد.اما چیزی که است این فیلم نگاهی انسانی به جامعه و عشق دارد و محترم است.فرشته ها باهم می آیند شاید از باب پختگی و عمق به پای طلا و مس نرسد،اما اثری شریف است و با تمام ضعف هایش مخاطب را دلزده نمی کند.

در ادامه این بحث منوچهر محمدی عنوان کرد که:راستش من دوست داشتم حامد وکیل بشود چون او فوق لیسانس حقوق است و من او را از ورود به عرصه سینما منع می کردم.به زعم من سینما مانند فوتبال خیلی بیرحم است و برای همین او را برای این کار تشویق نمی کردم.با این حال سینما برای حامد جدی بود و از این رو پس از ساخت چند فیلم کوتاه به او گفتم که بهترین روش ورود حرفه ای از طریق نویسندگی است و او شروع کرد به فیلمنامه نویسی و مدام فیلمنامه می نوشت و من بایگانی می کردم تا بالاخره فیلمنامه ای که باید صورت گرفت و طلا و مس با نوشته حامد توسط همایون اسعدیان ساخته شد و بعد هم حوض و نقاشی و در نهایت این فیلم را خودش کارگردانی کرد.

منوچهر محمدی در ادامه صحبت هایش در مورد حواشی این موضوع که او به منابع مالی دولتی برای سرمایه گذاری در فیلم هایش ذسترسی دارد توضیح داد که ببینید من اتفاقا مخالف سرمایه گذاری و هزینه کردن دولت و تولید توسط این بخش هستم.اما وقتی نود درصد اقتصاد کشور توسط بخش دولتی می چرخد و حرکت می کند طبیعی است که حوزه فرهنگ هم توسط دولت اداره شود.ضمن اینکه باید بگویم من در بسیاری از آثارم از جمله آثار پرحاشیه ای چون مارمولک با هزینه شخصی و بخش خصوصی کار کرده ام و نهایت کارم هم تلفیق این دو بخش بوده.ضمن اینکه نکته ای را بگویم،واقعا مهم نیست سرمایه دولتی است یا بخش خصوصی.مهم این است که در یک اثر کم فروشی نشود.حتی در این فیلم هم حوزه هنری تنها چهل درصد سرمایه گذاری کرده و شصت درصد سرمایه فیلم را خودم گذاشتم.حوزه هنری در این فیلم می خواست صددرصد سرمایه را بگذارد،اما من به دلایلی شخصی نمی خواستم این اتفاق بی افتد،باخودم می گفتم که این فیلم حامد پسر من است و اگر بد شود حداقل من ضرر می کنم و حوزه ضرر نمی کند و نیاز به پاسخ دادن ندارم،که خداراشکر فیلم اثر آبرومندی شد.

منوچهر محمدی همچنین در پاسخ به این پرسش که انتخاب این فیلم در جشنواره با حاشیه هایی همراه بوده از جمله اینکه گفته می شد فیلم توسط هیات انتخاب در لیست قبول شدگان اعلام شد درحالی که هنوز فیلمبرداری آن ادامه داشت،گفت:متاسفانه یک بخل و کینه و بدخواهی رواج پیدا کرده است و درحال سرایت به تمام لایه های جامعه است.ایکاش حداقل ماکه فرهنگی هستیم از این موضوع دور باشیم.چنین چیزی صحت ندارد و ما طبق قوانن جشنواره فجر در یک تاریخ مقرر باید هفتاد دقیقه از فیلم را تحویل دفتر جشنواره می دادیم و دقیقا سرتایم و زمان مقرر هفتاد دقیقه را تحویل دادیم.فیلم فرشته ها باهم می آیند در جشنواره شانگ های پذیرفته شده است،فکر کنید ما در جشنواره فجر و ایران پارتی بازی کردیم،دیگر در جشنواره چین که نمی توانستیم پارتی بازی کنیم.

در ادامه این نشست حامد محمدی کارگردان فیلم توضیح داد که: قصه «فرشته‌ها باهم می‌آیند» را خیلی دوست داشتم و احساس کردم که با این قصه می توانم حرفم را بزنم و برای همین این فیلمنامه را به عنوان اولین فیلمم برای کارگردانی انتخاب کردم.من در این فیلم قصد داشتم یک عاشقانه بسازم.فیلم من در مدح عشق است و می خواستم بگویم که عشق بعد از ازدواج و بچه دار شدن و و تمام مشکلات زندگی همچنان می تواند پایدار باشد و یک زوج با اتکا و عشق ورزیدن به هم قادرند از پس مشکلات بربیایند.این فیلم در تکریم جادوی عشق است.می توانستم فیلم را خیلی گریه دار و غمگین کنم،اما واقعا دوست نداشتم یک اثر گریه دار پر سوز و گذاز بسازم و دوست داشتم تا مخاطب بعد از فیلم حالش خوب باشد.

وی همچینین در مورد فرزند یک تهیه کننده مطرح بودن و شباهت فیلمش به طلا و مس عنوان کرد:خب بله شاید این موضوع که به هرحال تو فرزند یک تهیه کننده صاحب نام در سینما هستی در ابتدا باعث بشود که تو را متهم به بعضی چیزها بکنند،اما اگر فرد در کار خود جدی باشد می تواند خود را به اثبات برساند و تبدیل به نام خودش شود،همان طور که خیلی از اهالی سینما مانند باران کوثری و غیره هم این مراحل را طی کردند.در مورد شباهت مضمونی و شخصیت های فیلم به طلا مس باید بگویم که من به خود نویسنده طلا و مس بودم و به شخصه ایرادی نمی بینم اگر فکر کنند فرشته ها باهم می آیند شبیه فیلم طلا و مس است.

در ادامه این جلسه جواد عزتی بازیگر نقش اصلی فیلم هم  توضیح داد:من از این موضوع نمی ترسم که مثلا حالا چون سه دفعه نقش روحانی را بازی کرده ام،دیگر در این نقش ظاهر نشوم و نگران باشم.خیر،برای من شخصیت و شناسنامه کارکتر مهم است و بر این باورم که هرسه روحانی که تاکنون بازی کرده ام تنها وجه شباهتشان روحانی بودنشان بوده است و از لحاظ شخصیتی هرکدام با دیگری متفاوت است.این هم که می گویم نمی ترسم شعار نیست،شاید زمانی از این موضوع ناراحت بودم و حتی عصبانی که چرا مدام نقش هایی تکراری به من پیشنهاد می شود،اما پاسخ یک دوست تمام ناراحتی های مرا تبدیل به شادی کرد و دریچه جدیدی را به رویم گشود.او گفت که از این موضوع نباید ناراحت باشی،بلکه مطمئن باش که کارت را درست انجام داده ای که وقتی کمدی بازی می کنی همه دنبال تو می آیند تا کمدی بازی کنی،وقتی پیرمرد بازی می کنی همه می خواهند که پیرمرد بازی کنی و وقتی هم که روحانی بازی می کنی همه می خواهند که روحانی بازی کنی.این یعنی درکارت موفق بوده ای منتهی سعی کن هرکدام از اینها باهم فرق داشته باشند.

عزتی همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش به این نکته اشاره کرد که یکی از بزرگترین و بارزترین ویژگی این دفتر و منوچهر و حامد محمدی انعطاف پذیری آنهاست که بازیگر اجازه نظر و تحلیل می دهند و تا لحظه آخر آماده تغییر و شنیدن نظر بازیگر هستند و هیچ چیز را نمی بندند و همین باعث می شود تا بازیگر تلاش کند که از تمام خلاقیت خود در بهتر کردن نقش استفاده کند

در پایان هم صبا مهیار علیزاده آهنگساز این فیلم که پیش از این چند اثر ماندگار را برای علیرضا قربانی آهنگسازی کرده بود در این جلسه گفت: این فیلم اولین تجربه من در زمینه ساخت موسیقی فیلم بود و من به شدت به سینما و موسیقی فیلم علاقه دارم و خیلی زیاد فیلم می بینم و از آقایان محمدی به شدت سپاسگذارم که به من اعتماد کردند و ساخت موسیقی این فیلم را به من سپردند،من در فیلم سعی کردم تاجای ممکن موسیقی در خدمت فیلم باشد و به گونه ای باشد که احساس نشود عنصری جداگانه است.برای ساخت موسیقی این فیلم ما زمان زیادی نداشتیم و از وقتی که کارتدوین تمام شد و فیلم برای ساخت موسیقی در اختیار من قرار گرفت تا زمانی که فیلم را باید تحویل دفتر جشنواره می دادیم ما تایم بسیار کمی را داشتیم،اما با صحبت و بحث بین کارگردان به یک زبان مشترک رسیدیم و موسیقی این فیلم را ساختم.

حامد محمدی هم درباره مهیار علیزاده گفت:من پس شنیدن یکی از آثار بسیار زیبایی که آقای علیزاده برای علیرضا قربانی ساخته بود همواره آرزو داشتم تا با ایشان کار کنم و خوشحالم که در این فیلم به آرزویم رسیدم.
برچسب ها:
آخرین اخبار