امروز : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 30
۱۰:۲۲
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 97820
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 9
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از بابل، سیدعیسی میرشفیع صبح امروز در جمع مدیران حوزه ابتدایی آموزش و پرورش بابل در کانون امام ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از بابل، سیدعیسی میرشفیع صبح امروز در جمع مدیران حوزه ابتدایی آموزش و پرورش بابل در کانون امام خمینی (ره) بابل اظهار داشت: شکست‌ها سبب تقویت و ایجاد تواضع در فرد می‌شود، لذا باید از شکست‌ها در زمان مناسب بهره برد، باید به دانش‌آموزان فضا داد تا در سطح پایین شکست را تجربه کنند تا در زمان بزرگسالی شکست آنها منجر به ایجاد چالش در جامعه نشود.

وی افزود: باید بدانیم وظیفه ما چیست و قرار است چه کاری انجام دهیم، قرار نیست تصمیم شخصی بگیرید و سلایق شخصی خود را در مدیریت دخیل کنید، حق نداریم بین مدیران و معلمان تفاوت قائل شویم و مدیران نیز حق ندارند بین دانش‌آموزان فرق بگذارند.

این مسئول بیان داشت: باید به علم و دانش به روش صحیح بپردازیم و بهترین روش را انتخاب کنیم، با تفکر صحیح و منطقی کار کنیم.

میرشفیع با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش در طرح تیمز و پرلز موفق نبوده است، تصریح کرد: دانش‌آموزان ما در ریاضی ضعیف هستند زیرا در درک مطلب مشکل  دارند، فرق ما با دیگر کشورها در این است که اثر انگشت ما در تعلیم و تربیت مشخص نیست، هر کودکی باید نمادی از معلم خود باشد، معلم و مدیر باید در مدرسه ردپا داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: 92 درصد دانش‌آموزان ما که به المپیاد جهانی رفتند طلا، نقره و برنز کسب کردند  ولی در طرح تیمز و پرلز با شیب تند به سمت شکست رفتند.

این مسئول با اشاره به اینکه در کاربردی کردن آموزش در کارهای فردی و گروهی بسیار دچار مشکل هستیم، بیان داشت: بین سقف و کف آموزشی ما شکاف عمیق وجود دارد، اینکه 10 نفر دانشمند غنی کننده اورانیوم داریم سقف آموزشی ما است ولی در کف آموزشی دچار مشکل هستیم لذا در سقف آموزشی هویت از بین می‌رود و نخبگان ما از کشور خارج می‌شوند.

وی افزود: باید تدابیری اتخاذ شود تا تعلیم و تربیت ما در کف آموزشی خود را نشان دهد، باید همه دانش‌آموزان نخبه باشند، ما نخبه پروری‌ها را زوم کردیم و به لحاظ فرهنگی دارای شکاف عمیق شدیم.

میرشفیع  با بیان اینکه سهم آموزش و پرورش از درآمد ناخالص ملی ایران 5/11 درصد است، اذعان داشت: گرچه با مشکلات سرانه و امکانات مورد نیاز و مشکلات خانوادگی دانش‌آموز مواجه هستیم ولی اگر در پایان مدرسه تغییراتی در تعلیم و تربیت دانش‌آموز رخ ندهد مقصر خود معلم است چون تاثیری در وی نداشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کشور سنگاپور 3/3 پول کشور را برای آموزش و پرورش هزینه کرد اما رتبه یک را در طرح تیمز کسب کرد لذا در سال 78 وضعیت درآمدی کشور سنگاپور به اندازه درآمد نفتی ما از فروش ترانزیستور بود.

میرشفیع با تاکید بر اینکه باید نگاه‌ها عوض شود، بیان داشت: مدیریت در مشکلات خود را نشان می‌دهد، هر کس مشکلات بیشتر دارد موفق‌تر بوده و برای آینده پخته‌تر می‌شود.

وی افزود: نتیجه افکار منظم اقدامات درست است، توجه به جزییات کیفیت می‌آورد لذا باید به جزییات بیش از کلیات توجه شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه ما کارهای تکراری را نمی‌بینیم و باید خلاق و نوآور باشیم، اظهار داشت: در صبحگاه مدارس 95 درصد روش‌ها و حرف‌ها تکراری است باید روش ها را عوض کرد،نباید محیط کار برای  معلمان و دانش‌آموزان تکراری باشد تا بتوانیم رشد کنیم.

میرشفیع گفت: ما اعتماد به نفس نداریم، مسئولیت کارهای خود را نمی‌پذیریم لذا دانش‌آموز نیز مسئولیت کار خود را نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه باید کارهای غیر اثربخش و تکراری را تعطیل کرد، تصریح کرد: بیش از 70 درصد طرح‌های آموزشی در جهان شکست خورده است این یعنی هر کس باید طرح خود را داشته باشد.

این مسئول اذعان داشت: ما برای بچه‌ها هویت نساختیم، لذا پول خرج می‌کنیم تا دختران ما چادری شوند اما بی‌حجابی در زیر چادر نهفته است در واقع ما خود را دور می‌زنیم زیرا نتوانستیم در مقطع ابتدایی به این دانش‌آموزان هویت و شخصیت دهیم تا در مقاطع بالاتر گول دوستان ناباب را نخورند.
انتهای پیام/86009/ش40
برچسب ها:
آخرین اخبار