امروز : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 25
۱۹:۱۳
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 97839
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 10
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از نیشابور، سید جواد حسینی ظهر امروز در چهارمین جلسه‌ شورای آموزش و پرورش نیشابور که با حضور ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از نیشابور، سید جواد حسینی ظهر امروز در چهارمین جلسه‌ شورای آموزش و پرورش نیشابور که با حضور تمام مدیران قطب شهید شوشتری از زمان تاسیس تاکنون و اعضای شورای آموزش و پرورش نیشابور در محل تالار فرهنگیان خیام این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سبک زندگی در همه ابعاد قابلیت بررسی دارد و در آموزش و پرورش به عارضه‌ای به نام نبود سرمایه‌ کافی که به این جلسه مربوط بوده می‌توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امروزه مدیریت دانش دارای دو بخش مدیریت دانش صریح و مدیریت دانش ضمنی است، افزود: از مدیریت دانش صریح در سبک زندگی کم و بیش استفاده می‌کنیم که در واقع انتقال تجربیات به یکدیگر است و بخش دیگر مدیریت دانش ضمنی است که در سبک زندگی باید بسیار از آن بهره برد و مهم‌تر از بخش صریح است.

این مسئول ادامه داد: در واقع یک مدیر تجربیاتی کسب می‌کند که اگر دامنه‌ مدیریتش ادامه پیدا کند از آن تجربیات بهره برده و اشکالات موجود خود را برطرف می‌کند که با رفتن یک مدیر، مدیریت دانش ضمنی نیز از بین می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: آموزش و پرورش نه تنها مصرف نیست بلکه بالاترین سرمایه در کشور به شمار می‌رود و اگر می‌خواهیم جامعه‌ رشد یافته و توسعه یافته‌ داشته باشیم باید آموزش و پرورش توسعه یافته‌ای نیز داشته باشیم، چراکه مدرسه جعبه سیاه جامعه محسوب می‌شود و این یعنی هرچه در جامعه امروزی می‌گذرد در مدارس گذشته است ‌و هیچ جامعه‌ای از سطح معلمان خود بالاتر نخواهد رفت.

حسینی اضافه کرد: امروز جامعه به لحاظ آسیب‌های اجتماعی وضع مناسبی ندارد و اوضاع در مدارس نیز خوب نیست، مدیران امروز مدیران جهادی نیستند، چون مدیریت در آموزش و پرورش جهادی نیست، ما امروز در آموزش و پرورش از وجدان کار کافی برخوردار نیستیم چون در کلاس درس وجدان کاری به خوبی استقرار نیافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان بیان کرد: ما امروز انضباط اجتماعی خوبی نداریم چون انضباط اجتماعی کافی در مدرسه وجود ندارد، امروز تفکر خلاق کم داریم چراکه تفکر خلاق در کلاس درس آموزش داده نمی‌شود، همچنین امروز همگرا، هم‌افزا نیستیم با همدیگر تظاهری حرف می‌زنیم چراکه در کلاس درس آموزش‌های لازم را در این زمینه یاد نگرفته‌ایم.
انتهای پیام/70005/ذ20/ژ1001
برچسب ها:
آخرین اخبار