امروز : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 5
۰۸:۰۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 98301
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ساعت ۱۹:۰۳
تعداد بازدید: 12
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «گلوبال ریسرچ» طی گزارشی در زمینه «معیارهای دوگانه‌ای رسانه‌ها و کارشناسان غربی ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «گلوبال ریسرچ» طی گزارشی در زمینه «معیارهای دوگانه‌ای رسانه‌ها و کارشناسان غربی در ماجرای سقوط هواپیمای مالزیایی و هواپیمای مسافربری ایرانی» می‌نویسد: هواپیمای مسافربری مالزیایی در مسیر آمستردام به کوالالامپور در نزدیکی اوکراین با 295 مسافر و خدمه پروازی سقوط کرد و رسانه‌هاهی غربی بر این نکته تمرکز کردند که این هواپیما به عمد سرنگون شده است.

بنابراین گزارش، منتقدین با گزافه‌گویی در این داستان انگشت اتهام را به سمت نیروهای مخالف دولت اوکراین و حتی روسیه نشانه گرفته‌اند درحالی که هنوز هیچ تحقیقی در این زمینه صورت نگرفته است.

این پایگاه خبری در ادامه این مطلب می‌نویسد: باید گفت که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است و در هر حال این اقدامی تروریستی بوده حتی اگر هواداران روسیه مرتکب آن شده باشند و حتی اگر به زعم کارشناس شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا این هواپیما باید از ارتفاع 32 هزار پایی قابل تشخیص باشد.  پس در زمینه ماجرای  3 جولای سال 1988 ( 12 تیرماه  1367) چه باید گفت؟

به‌گزارش گلوبال ریسرچ ، در 12 تیرماه  سال 1367 ناو جنگی «وینسنس» در اقدامی نادرست 2 فروند موشک به سوی هواپیمای مسافربری ایران با شماره پروازی 655 به مقصد دوبی شلیک کرد و همه 290 نفر سرنشیینان این هواپیما کشته شدند.

این هواپیما بسیار قابل شناسایی‌تر از آنی بود که ادعا شده بود این هواپیما یک فروند جت جنگنده بوده است. ادعایی که آمریکا در آن موقع کرد.

به عبارت دیگر چطور هواپیمای مسافربری مالزیایی باید به سادگی از ارتفاع بالا  قابل تشخیص باشد اما هواپیمای ایرانی خیر و کوچکتر از جت جنگنده به حساب آید و بدان شلیک شود.

این پایگاه خبری در ادامه می‌نویسد: با شنیدن اخبار رسانه‌هایی در زمینه سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی و قیاس آن با هواپیمای مسافربری ایرانی باید گفت که «ویل راجرز» ناخدای ناو جنگی وینسنس نابینا یا ناشنوا نبوده که نتواند هواپیمای مسافربری ایرانی با جت جنگنده را تشخیص بدهد. باید گفت که در اصل او یک تروریست بوده و است.

این پایگاه خبری در خاتمه این مطلب و در کنایه می‌نویسد: با وجود این واقعیت تلخ «جوج بوش»، رییس جمهور وقت آمریکا در دهه 90 میلادی ناخدا «راجرز» را به‌خاطر اقدام قابل توجه (!) به عنوان فرمانده ناو آمریکایی مورد تشویق قرار داد.

پایگاه خبری «لئو‌ راک‌ول» نیز طی مطلبی در این زمینه می‌نویسد: دریاسالار«دیوید کارلسون»، فرمانده ناو آمریکایی «یو‌اس‌اس» که در آن زمان در خلیج فارس حضور داشت درباره این ماجرا می‌گوید:« هواپیمای ایرانی برای تشخیص دوست یا دشمن بودن در ارتفاع مناسبی قرار داشت و در مسیر پروازی صحیح از بندرعباس عازم دوبی بود و هرگز ناو آمریکایی وینسنس از سوی هواپیمای ایرانی مورد تهدید نبود.

ویلسون همچنین اخبار مبنی بر تلاش قایق‌های سپاه پاسداران برای حمله به ناو‌های آمریکایی را رد کرد.

این پایگاه خبری با قیاس سقوط هواپیمای مسافربری کره جنوبی با شماره پرواز 007 در دهه هفتاد میلادی متعلق به شرکت هواپیمایی کره (KAL) در مسیر نیویورک به سئول  که توسط نیروی هوایی شوروی سابق در 1 سپتامبر 1983 سرنگون و همه 269 مسافر و خدمه آن کشته شدند ، می‌نویسد: دولت آمریکا بر خلاف روسیه، هرگز از ایران برای کشتن 254 مسافر و 36 خدمه پروازی عذر خواهی نکرده است.

انتهای پیام/ی
برچسب ها:
آخرین اخبار