امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 3
۰۱:۳۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 98665
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 26
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس،‌مهدی آشتیانی هدف از این دستورالعمل را دستیابی به ابزار لازم برای اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس،‌مهدی آشتیانی هدف از این دستورالعمل را دستیابی به ابزار لازم برای اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی صحیح به منظور انجام عملیات تعمیر و نگهداری تونل‌های شهری تهران، امکان تخصیص بهینه بودجه موردنیاز به منظور تعمیر و نگهداری تونل‌های شهری تهران براساس اولویت‌بندی‌ها و حفظ سطوح عملکردی فنی تونل‌های شهری تهران در سطح مدنظر بیان کرد.

وی ادامه داد: در راستای فعالیت‌ها و وظایف محوله سالانه مدیریت امور فنی، عمرانی و استاندارسازی مرکز مطالعات، انتخاب مجری برای پروژه «تدوین دستورالعمل مدیریت تعمیر و نگهداری تونل‌های ماشین‌روی شهری» در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر این پروژه برای انتخاب مجری به فراخوان گذاشته شده است.

دبیر کمیته پژوهشی استاندارد سازی عمرانی و زیرساخت‌های شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون ترافیک در نواحی شهری به خصوص در کلان‌شهرها، نیاز به احداث زیرساخت‌های حمل و نقل از قبیل بزرگراه‌ها، پل‌ها، سازه‌های زیرزمینی و نظایر آن روز به روز بیشتر احساس می‌شود. عملکرد مناسب سازه‌های زیرزمینی از جمله تونل‌ها و متروها در سیستم حمل و نقل عمومی و کاهش مشکلات موجود موجب شده است تا استفاده از این امکانات با استقبال عمومی روبرو شود. این قبیل سازه‌ها و تأسیسات مربوط به آن‌ها همانند سایر زیرساخت‌ها در طی دوره عمر مفیدشان در معرض خرابی و زوال ناشی از عوامل مختلف همچون کیفیت نامناسب اجرا، خطر برخورد وسائط نقلیه به دیواره تونل، تأثیر منفی آلودگی ناشی از وسائط نقلیه عمومی بر روی اجزای داخل تونل، آتش سوزی، زلزله و سیل قرار دارند.

آشتیانی با بیان اینکه هزینه بالای اجرا و بهره‌برداری از این قبیل مستحدثات و نیاز به حفظ سطوح عملکردی و سرویس‌دهی آن‌ها حین بهره برداری در یک سطح مناسب، باید بحث بازرسی دوره ای و در صورت لزوم تعمیر و نگهداری آن‌ها را به جد مدنظر قرار داد، گفت: در این خصوص، سیستم مدیریت تونل به کارفرمایان و بهره‌برداران تونل این اجازه را خواهد داد تا شرایط فیزیکی تونل‌ها را در طی دوره عمرمفیدشان مورد پایش قرار داده و در یک سطح سرویس‌دهی مناسب نگه دارند. همچنین، این سیستم می‌تواند در مدیریت بودجه تخصیص داده شده برای این منظور نقش کمکی ایفا نماید.

وی خاطرنشان کرد: در ایران سابقه‌ای در خصوص وجود دستورالعمل تعمیر و نگهداری از تونل‌ها وجود ندارد. اما بایستی اشاره نمود که در کشورهای پیشرفته علاوه بر وجود دستورالعمل، نرم‌افزارهایی در این زمینه وجود دارند که در این پروژه می‌توان آن‌ها را با توجه به شرایط موجود در شهر تهران بومی‌سازی نمود تا به کمک بهره‌برداران این قبیل زیرساخت‌ها آید.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار