امروز : دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 23
۱۳:۱۳
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 99995
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 9
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از لاهیجان، علی‌اصغر فانی دقایقی پیش در بازدید از مراکز آموزشی این شهرستان با تاکید بر کارکرد ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس از لاهیجان، علی‌اصغر فانی دقایقی پیش در بازدید از مراکز آموزشی این شهرستان با تاکید بر کارکرد فرهنگی آموزش و پرورش در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: آموزش و پرورش می‌تواند به موضوع فرهنگ بپردازد.

وی به تحقق هویت فرهنگی در فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌سازی باید در رفتار فردی و گروهی دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی شود.

فانی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در 17 اردیبهشت ماه امسال در جمع فرهنگیان کشور، بیان کرد: تربیت دانش‌آموزان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش است.

*آموزش و پرورش با شتاب‌زدگی سازگار نیست

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش با شتاب‌زدگی و حرکت‌های تند سازگار نیست و نیاز به تدبیر، عقلانیت و خردگرایی دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان قادر هستند نسل امروز را به عنوان مدیران آینده کشور تربیت کنند، خاطرنشان کرد: توسعه مشارکت آموزش و پرورش را متحول می‌کند.

فانی خواستار مشارکت معلمان، اولیای دانش‌آموزان، دانش‌آموزان، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه آموزش و پرورش شد و گفت: آموزش و پرورش در کنار وزارتخانه‌های دیگر نیست بلکه فرا وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش این وزارتخانه را بزرگ‌ترین و پر اهمیت‌ترین دستگاه در کشور خواند و یادآور شد: آموزش و پرورش سرمایه انسانی آینده کشور را می‌سازد.

وی انسان را بزرگ‌ترین سرمایه کشور دانست و اظهار کرد: سرمایه انسانی، طبیعی و فیزیکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌ها در بانک جهانی اعلام شده است.

فانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه انسان را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: معلم در تربیت انسان نقش اصلی را به عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش به چالش‌های موجود در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: اولویت‌ها برای برطرف شدن چالش‌ها در آموزش و پرورش سیاستگذاری شده است.

وی با تاکید بر توسعه مشارکت‌ها در آموزش و پرورش، بیان کرد: اعتقاد داریم تنها تکیه بر بودجه دولت مشکل آموزش و پرورش را برطرف نمی‌کند.

فانی ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را حائز اهمیت خواند و گفت: تعداد یک میلیون نفر کارمند در آموزش و پرورش داریم و باید بهره‌وری نیروی انسانی افزایش پیدا کند.

*وجود 3 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش تهران

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود سه هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش تهران، خاطرنشان کرد: در بعضی از شهرستان‌ها با تورم نیروی انسانی مواجه هستیم و در بعضی از مناطق محروم کمبود نیروی انسانی داریم.

وی خواستار بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش شد و اظهار کرد: توان، شایستگی و اطلاع معلمان باید به‌روز شود و این موضوع از سیاست‌های آموزش و پرورش است.

فانی به وجود 100 پردیس و مرکز دانشگاهی فرهنگیان در کشور اشاره کرد و یادآور شد: از امکانات موجود باید برای ارتقای علمی و تخصصی فرهنگیان استفاده شود.

*اجرای طرح تعالی در 7 هزار مدرسه

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ارتقای مدیریت آموزشگاهی در آموزش و پرورش، بیان کرد: سال تحصیلی 94 ـ 93 طرح تعالی در هفت هزار مدرسه کشور آغاز می‌شود.

وی بر استانداردسازی مدارس تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش یک سازمان به شدت متمرکز است و باید آموزش و پرورش غیر متمرکز را پایه‌گذاری کنیم.

فانی با بیان اینکه به دنبال تمرکززدایی در آموزش و پرورش هستیم، اظهار کرد: سال 76 سیاست مدرسه‌محوری اعلام شده بود و امیدواریم در این دوره به نتیجه برسد.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت معلمان پیش‌دبستانی در استان‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: دو ماه گذشته دستورالعمل آزمون معلمان مدارس ابتدای صادر شده و جلسه‌هایی با معاون توسعه رئیس جمهور برگزار کردیم اما تعداد بسیاری از ردیف‌های استخدامی در دولت گذشته جذب شده و برای سال‌های آینده پیش‌خور شده است.

انتهای پیام/84001/ق40/ظ1004
برچسب ها:
آخرین اخبار